Czy warto zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej?
Przedsiębiorcy szukają różnych sposobów na promocję swoich przedsiębiorstw online. W zależności od preferencji oraz założeń projektowych można zdecydować się na linki sponsorowane Google Ads (dawniej AdWords), reklamy w mediach społecznościowych, kampanie zasięgowe oraz pozycjonowanie. W dzisiejszym artykule opiszemy kompleksowo ostatnią opcję, czyli działania SEO. Podpowiemy również, czy warto zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej, czy robić to „na własną rękę”. Zapraszamy do przeczytania dzisiejszego wpisu. Miłej lektury!
Pozycjonowanie przez agencję marketingową czy SEO „na własną rękę”?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Z doświadczenia możemy jednak stwierdzić, że w większości przypadków warto zainwestować w pozycjonowanie, współpracując z agencją marketingową. Wynika to z prostego powodu – proces optymalizacji strony pod kątem wytycznych Google jest bardzo czasochłonny, wymaga wykupienia specjalistycznych narzędzi analitycznych (np. Ahrefs lub Semstorm) oraz nieustannego rozwijania kompetencji na temat aktualizacji algorytmów.
„Przeciętnemu przedsiębiorcy nie starczy czasu na samodzielnie pozycjonowanie. W agencjach nad jednym bardziej rozbudowanym sklepem www często pracuje sztab ludzi przez kilka godzin dziennie, co daje nawet 60-80 godzin miesięcznie. Nie ma możliwości, żeby właściciel firmy mógł tyle poświęcić na wdrażanie niezbędnych działań SEO. A właśnie tyle potrzeba, żeby pozycjonowanie mogło przynieść faktyczne korzyści.” – Jakub Iżycki, SEO Specialist, WEDO
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej?
Skoro wiemy, już, że pozycjonowanie przez agencję marketingową jest nieco lepszym i bardziej realnym pomysłem, niż SEO wykonywane „na własną rękę”, przejdźmy do konkretów. Poniżej przedstawiamy 7 głównych zalet przemawiających za zleceniem pozycjonowania profesjonalistom:
Wygoda i komfort
Zlecenie pozycjonowania agencji SEO (czyli tzw. outsourcing SEO) jest wygodne. Pozwala w pełni skupić się na codziennych, firmowych obowiązkach, bez konieczności nieustannej pracy.
Warto również wspomnieć, iż zlecając optymalizację naszego serwisu pod kątem wyszukiwarek nie musimy być specjalistami IT, ani SEO. Wystarczy, że wybierzemy odpowiednią firmę, kierując się m.in.:
- własną intuicją,
- referencjami w Google,
- opiniami na tematycznych grupach Facebookowych (np. SEO/SEM Polska),
- doświadczeniem agencji,
- indywidualnymi założeniami i preferencjami.
W cenie współpracy mamy zazwyczaj darmowy audyt SEO, stworzenie profesjonalnej strategii pozycjonerskiej, poprawę aspektów związanych z technicznym SEO oraz optymalizacją treści. Agencje marketingowe udzielają także porad odnośnie widoczności w wyszukiwarkach, a także organizują szkolenia dla klientów. To wszystko powoduje, że kooperacja ze specjalistami jest wygodna, komfortowa oraz bezproblemowa.
Większe możliwości agencji SEO
Podejmując współpracę z profesjonalnym podmiotem, możemy być pewni znacznie efektywniejszego pozycjonowania. Dlaczego? Ponieważ nad naszą stroną (jak już wcześniej wspomnieliśmy) pracuje zazwyczaj sztab ludzi – zaczynając od specjalistów ds. SEO, przez web developerów i content marketerów, aż po copywriterów. Synergia umiejętności w.w fachowców powoduje, że efekty „przychodzą” zdecydowanie szybciej.
Wysokie kompetencje pracowników i lepsza skuteczność pozycjonowania
Samodzielnie nie jesteśmy w stanie wykonać wszystkich czynności tak dobrze, jak dokonują tego wysoce wykwalifikowani pracownicy agencji marketingowych. W konsekwencji widoczne rezultaty (np. w postaci dodatkowych leadów) lub inne konwertujące działania tj. rezerwacja szkolenia, odbiór darmowego e-booka, zapis do newslettera) będą widoczne zdecydowanie szybciej, niż w przypadku zlecenia pozycjonowania freelancerowi lub wdrażania poszczególnych aspektów samodzielnie.
Bezpieczeństwo serwisu
Współpraca z agencją marketingową zabezpiecza przed dotkliwymi karami od Google’a (np. w postaci filtrów utrudniających pozycjonowanie). Jeśli natomiast działamy „na własną rękę”, jesteśmy znacznie bardziej narażeni na tzw. kary algorytmiczne.
Zapamiętaj!
Pozycjonowanie stron www to bardzo skomplikowany proces. Trwa on często nawet wiele lat, a w grę wchodzą przysłowiowe niuanse, których nie jest w stanie wychwycić przedsiębiorca specjalizujący się w zupełnie innych dziedzinach, niemający za wiele wspólnego z branżą marketingu internetowego.
Reasumując powyższy wątek – jeśli nie znamy się na pozycjonowaniu, możemy uszkodzić witrynę, sprawić, że będzie ona niekompletna i mało funkcjonalna, pozbawiona podstawowych opcji (np. ze względu na nieprawidłową rekonstrukcję kodu HTML i CSS).
Jeśli tak się stanie, należy zainwestować w profesjonalny audyt SEO, wskazujący m.in.:
- mocne i słabe strony Twojej witryny,
- elementy do poprawy,
- potencjał serwisu w porównaniu do konkurencji.
Dodatkowo będziemy musieli zapłacić za wdrożenie zmian w celu naprawy własnego sklepu internetowego lub strony www. Uważamy, że pozycjonowanie na własną rękę jest zbyt kosztowne, żeby warto było się tego podjąć (bez dostatecznej wiedzy i umiejętności).
Zależy Ci na zwiększeniu widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Chcesz pozyskać dodatkowych klientów, którzy zasilą budżet Twojego przedsiębiorstwa? Napisz do nas maila na biuro@wedo.pl lub zadzwoń pod numer +48 22 10 10 180. Pozostajemy do Twojej dyspozycji.
Oszczędność
Wynajmując agencję SEO, można wiele zaoszczędzić – szczególnie na narzędziach do analityki internetowej, które są niezbędne, aby zweryfikować rezultaty działań. W tym przypadku mamy na myśli przykładowo instrument Ahrefs (roczna subskrypcja, w zależności od wybranego pakietu kosztuje ok. 6 000 zł rocznie). Doliczając do tego Surfer SEO do optymalizacji treści oraz ewentualnie Senuto w celu sprawdzania najlepiej rankujących słów kluczowych, ceny mogą okazać się bardzo wysokie, dochodząc nawet do 10 000 zł rocznie.
Koszty zatrudnienia agencji SEO wynoszą zazwyczaj od 1 500 do 3 000 zł netto miesięcznie, czyli tylko nieco więcej od profesjonalnych narzędzi do pozycjonowania. A warto pamiętać, że samodzielne działania optymalizacyjne wymagają dodatkowo czasu. Natomiast zatrudniając agencję, jesteśmy odciążeni od wszelkich obowiązków.
Satysfakcjonujące rezultaty nawet po 6 miesiącach od rozpoczęcia współpracy
Rezultaty współpracy z agencją SEO będą widoczne mniej więcej po 6 miesiącach od wdrożenia docelowej strategii pozycjonerskiej. Warto jednak pamiętać, że są to tylko i wyłącznie szacunki, ponieważ czas, po jakim zauważymy rzeczywiste efekty SEO, zależy od m.in.:
- wieku Twojej domeny,
- historii pozycjonerskiej serwisu,
- konkurencyjności branży,
- wybranych słów kluczowych do kampanii SEO,
- poziomu optymalizacji technicznego SEO i treści Twojego serwisu.
A także innych, preferencji i założeń projektowych, jakie ustaliłeś ze specjalistami, którzy będą pozycjonować Twoją stronę www.
Możliwość skupienia się na prowadzeniu własnego biznesu
Sumując korzyści opisane w dzisiejszym artykule wynikające ze współpracy z profesjonalną agencją, będziesz mógł z powodzeniem skupić się na prowadzeniu własnego biznesu. Fachowcy ds. pozycjonowania będą regularnie wysyłali odpowiednie raporty SEO w celu dokumentacji osiąganych rezultatów, a Ty zajmiesz się innymi, priorytetowymi sprawami. Brzmi dobrze? W praktyce SEO działa zdecydowanie lepiej, ponieważ efekty pozycjonowania stron www pozwalają uzyskać m.in.:
- wyższy stopień widoczności w wyszukiwarce Google,
- większą liczbę zapytań ze strony www,
- dodatkowych klientów, którzy ponownie skorzystają z Twojej oferty,
- przewagę konkurencyjną,
- większy prestiż w branży,
- zdecydowanie lepszą rozpoznawalność marki wśród konsumentów,
- lepiej działający serwis zgodny z najnowszymi wytycznymi SXO oraz wskaźnikami Core Web Vitals.
Specjaliści Wedo zajmują się również opracowywaniem banerów reklamowych do kampanii Google Ads (dawniej AdWords) będących doskonałym uzupełnieniem pozycjonowania. Jeśli chcesz poznać szczegóły – wypełnij formularz kontaktowy znajdujący się w zakładce kontakt. Pozostajemy do Twojej dyspozycji.
Czy warto zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej? – podsumowanie
Po przeczytaniu dzisiejszego artykułu prawdopodobnie nie masz żadnych wątpliwości co do tego, czy warto zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej. Osobiście uważamy, że jest to „strzał w dziesiątkę” zarówno dla małych, średnich oraz dużych sklepów internetowych e-commerce, a także ogólnopolskich, jak i lokalnych serwisów usługowych.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce delegacji obowiązków SEO agencji marketingowej.
#1 Ile kosztuje roczna współpraca z agencją marketingową?
Roczna współpraca z agencją marketingową kosztuje średnio od 18 000 do 36 000 zł netto. Finalna cena zależy oczywiście od długości trwania umowy, konkurencyjności Twojej branży (najdroższe jest pozycjonowanie w branży medycznej, hostingowej i hazardowej), a także indywidualnych założeń projektowych.
#2 Po jakim czasie zauważę efekty SEO?
Efekty SEO będą widoczne po ok. 3-6 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Wówczas zauważysz znaczny wzrost ruchu na stronie, co w przyszłości przełoży się na dodatkową konwersję m.in. w postaci większej liczby sfinalizowanych zakupów oraz rezerwacji szkoleń czy też zapisów do newslettera.
#3 Co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads?
Z naszego punktu widzenia pozycjonowanie powinno być głównym elementem promocyjnym Twojego przedsiębiorstwa. Na działania SEO warto przeznaczyć ok. 70% całkowitego budżetu. Google Ads natomiast rekomendujemy potraktować jako uzupełnienie pozycjonowania, inwestując ok. 30% budżetu reklamowego.
Z tego artykułu dowiedziałeś się:
- Czy warto zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej?
- Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej?
- Ile kosztuje roczna współpraca z agencją marketingową?
- Po jakim czasie zauważę efekty SEO?
- Co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads?