GDN – Co to jest sieć reklamowa

Co to jest sieć reklamowa Google?

Ten wpis z pewnością wyjaśni i poszerzy zagadnienia związane z siecią reklamową Google(GDN). Znajdziesz nie tylko odpowiedzi na typowe pytania dotyczące sieci reklamowej, np. Czym w ogóle jest GDN i jak działa, ale również skuteczne strategie i niezbędne informacje, które pomogą dowiedzieć jak skutecznie wykorzystać działania marketingowe.

Kiedy ludzie myślą o Google Ads, pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, są reklamy w wyszukiwarce. Dzieje się tak, ponieważ są one natychmiast rozpoznawane jako komunikaty reklamowe Google. Reklamy publikowane w sieci reklamowej Google są jednak w mniej oczywisty sposób powiązane z Google Ads. Wynika to z faktu, że te reklamy pojawiają się w ponad 2 milionach witryn w całym internecie.

Twoi klienci odwiedzają niektóre z tych witryn podczas codziennych czynności internetowych. Witryny takie jak Gmail i YouTube to jedne z najpopularniejszych lokalizacji w internecie i istotne części sieci reklamowej Google.

W porównaniu z siecią wyszukiwania Google, GDN ma również zupełnie nowy zestaw opcji kierowania i narzędzi, aby skupić się na idealnej grupie odbiorców. Nie wspominając o tym, że wiele formatów reklam graficznych generuje duże, wizualne komunikaty, które są generalnie bardziej angażujące niż proste reklamy tekstowe.

Jak funkcjonuje GDN – sieć reklamowa Google?

Dzięki szerokiej opcji kierowania i segmentacji odbiorców sieć reklamowa Google pomaga znaleźć idealnych klientów. Następnie przeszukuje katalog partnerów strony internetowej, aby znaleźć w Internecie miejsca, w których gromadzą się osoby pasujące do Twojego profilu klienta.

Na przykład, jeśli Twoimi odbiorcami są mamy, które nie wychodzą z domu, GDN spróbuje połączyć Twoje komunikaty reklamowe z witrynami domowymi dla majsterkowiczów (zrób to sam), blogami dla rodziców, witrynami pomocy do odrabiania lekcji itp. Są to miejsca, które według Google odwiedzane przez twoją publiczność.

To ustalenie jest dokonywane na podstawie złożonych algorytmów, które analizują ilości danych i pliki cookie użytkowników. Te dane z plików cookie przesyłają sygnał do sieci reklamowej Google, w której użytkownik Internetu odwiedził witrynę. Na podstawie tych danych Google może uzyskać pewne informacje o tym, co dana osoba lubi, a czego nie. Pozwala to reklamodawcom na znajdowanie klientów, których zainteresowania współgrają z ich produktami, usługami i firmą. Kierowanie danych z plików cookie z własnych stron w celu remarketingu do byłych klientów!

Skąd GDN pobiera katalog witryn? Właściciele witryn rejestrują się jako partner reklamowy Google za pośrednictwem programu AdSense. To daje Google pozwolenie na publikowanie reklam w tych witrynach w zamian za pieniądze.

Jakie są formaty reklam w sieci reklamowej Google?

Dzięki reklamom w wyszukiwarce marketerzy nie mają wielu opcji, jeśli chodzi o rodzaj reklam, które widzą klienci. W sieci reklamowej Google jest jednak odwrotnie. Dostępnych jest kilka różnych opcji wspierających pozycjonowanie stron!

  • Reklamy tekstowe: to najprostszy format reklamy. Składa się z kilku wierszy tekstu, nagłówka i linku do adresu URL.
  • Reklamy graficzne: bardziej atrakcyjnie wizualnie reklamy, które mają wiele różnych kształtów i rozmiarów, od prostych banerów po kwadraty. Animowane i statyczne.
  • Reklamy wideo: przenosząc wizualny aspekt reklam graficznych na zupełnie nowy poziom, reklamy wideo są niezwykle angażujące i mogą zawierać mnóstwo informacji w krótkim czasie. Wraz z popularnością YouTube filmy wideo stają się coraz bardziej skuteczne.
  • Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce: korzystając z treści bezpośrednio z Twojej własnej witryny, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce próbują dopasować idealną reklamę do każdego niepowtarzalnego wyświetlenia reklamy.
  • Reklamy multimedialne: dołączając animację do już udanego połączenia tekstu i obrazu, reklamy multimedialne zapewniają doskonałe zaangażowanie odbiorcy.
  • Elastyczne reklamy displayowe: to domyślny format dla sieci reklamowej. Aby opublikować możliwie najlepszą reklamę na podstawie wskaźników skuteczności. Reklamy te będą nawet wtapiać się w strukturę witryny hostującej, tworząc bardziej naturalny wygląd, który nie będzie przypominał wiadomości spamowej.
  • Reklamy budujące zaangażowanie: angażujące reklamy graficzne i wideo w serwisie YouTube i w sieci reklamowej, co umożliwia ustalanie stawek i płacenie tylko wtedy, gdy użytkownik wszedł w interakcję z ich reklamami.
  • Reklamy w Gmailu: usługa poczty e-mail Gmail jest jedną z najpopularniejszych na świecie. Jest używany zarówno przez firmy, jak i konsumentów, co czyni go cennym kanałem marketingowym dla każdego reklamodawcy. Teraz możesz publikować i wyświetlać rozwijane reklamy na górnych kartach skrzynek odbiorczych osób

Budowanie wizerunku marki, aby utrzymać strategiczną pozycję i zwiększyć ilość odwiedzin w witrynie – opiera się na Sieci Reklamowej.  Działań, które kończą się nowymi klientami i sprzedażą. Sieć Wyszukiwania dociera do użytkowników, którzy szukają określonych produktów lub usług i  pozwala dotrzeć do nich wcześniej.  Dotarcie do wybranej grupy docelowej różnymi formatami reklam – tekstowymi, graficznymi, wideo oraz multimedialnymi, która identyfikuje grafikę z firmą stale przyciąga nowych klientów.

W zależności od celu możemy zastosować różne modele rozliczeń:

  • CPM – koszt tysiąca wyświetleń, zwiększa widoczność i zapada w pamięć internautom
  • CPC – koszt za kliknięcie w reklamę. Wykorzystywany gdy liczy się dla ilość odwiedzin oraz czas spędzony na stronie.
  • CPA – koszt za doprowadzenie użytkownika do wskazanego działania. Sprawdzi się gdy chcemy pozyskać leady i dane kontaktowe.

Z Wedo dotrzesz do sprecyzowanej grupy odbiorców poprzez odpowiednie kierowanie i uzyskasz widoczny unikalnych użytkowników na Twojej stronie firmowej.