Kampanie Google Ads (Google Adwords)

Kompleksowe kampanie Google Ads

Większość biznesów rozwija się obecnie właśnie w Internecie. Jest tu najwięcej potencjalnych klientów, którzy szukają danego produkt lub usługi. Naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, którzy chcą rozwinąć firmę, zwiększyć sprzedaż i poszerzyć grono swoich odbiorców, wychodzą kampanie Google Ads. To różnorodne działania marketingowe wykorzystujące słowa kluczowe, filmy i inne elementy do przyciągania uwagi internautów.

Aby jednak wybrana kampania Google Ads była skuteczna, niezbędna jest przemyślana strategia, dogłębna analiza oraz zrozumienie oczekiwań i potrzeb grupy docelowej. Tylko w ten sposób uda się dotrzeć do tych osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Potrzebna jest wiedza i doświadczenie, a także znajomość rynku i zasad marketingu. To wszystko znajdziesz w Wedo.

Pomożemy Ci zaplanować i przeprowadzić wybraną kampanię Google Ads. Możemy pochwalić się wieloletnim doświadczeniem oraz licznymi sukcesami na tym i innych polach.

Google Ads
Google-Partner-Badge

Skuteczna kampania Google Ads z Wedo

Dbamy o naszych klientów w każdej kwestii. Pomożemy Ci dobrać słowa kluczowe, które przyciągną odbiorców. Przeprowadzimy analizę grupy docelowej tak, aby zoptymalizować pod nią całą kampanię. Zrobimy wszystko, aby wybrana przez Ciebie metoda okazała się skuteczna.

Od lat prowadzimy kampanie marketingowe i nieustannie rozwijamy się w tej dziedzinie.

Nie tylko pozostajemy na czasie ze zmieniającą się branżą, ale także doskonalimy swoje umiejętności. Zdobywamy certyfikaty, aby lepiej pomagać naszym klientom. Ponadto mamy status partnera Google, dlatego masz pewność, że znamy się na swojej pracy. Przeprowadź z nami swoją kampanię Google Ads i dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w to narzędzie.

Potrzebujesz szybkiej wyceny kampanii Google Ads? Zadzwoń 661 483 983.

Czym jest kampania Google Ads?

Google Ads to popularne narzędzie do reklamowania swoich ofert w Internecie. Dawniej funkcjonowało pod nazwą Google AdWords i Google AdWords Express. To rozwiązanie, które służy przede wszystkim do promowania produktów, usług czy aplikacji w wyszukiwarce oraz na innych platformach, w tym YouTube. Zarządzanie reklamami jest proste, a dostęp do śledzenia efektów pozwala nimi sprawnie zarządzać.

Do kogo kierowana jest kampania Google Ads?

Kampanie Google Ads powstały przede wszystkim z myślą o twórcach i przedsiębiorcach, którzy działają w Internecie i to tam poszukują odbiorców. Jest to narzędzie skierowane przede wszystkim do osób, które chcą zwiększyć swoją sprzedaż online i trafić do nowych potencjalnych klientów.

Na czym polega Google Ads? Kampanie pozwalają na poszerzenie grona swoich odbiorców przez umieszczanie reklam w miejscach, z których oni najczęściej korzystają. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych wyświetlane są również reklamy w wynikach wyszukiwania. Dopasowane są one do potrzeb osób, które w danym momencie poszukują konkretnej oferty.

Ile kosztują kampanie Google Ads?

Jedną z zalet korzystania z Google Ads jest możliwość dostosowania budżetu. Dlatego masz pewność, że miesięczny koszt reklamy Cię nie zaskoczy.

Po ustaleniu konkretnego miesięcznego budżetu otrzymasz szacowaną ilość kliknięć i podjętych przez użytkowników akcji. W dowolnej chwili możesz wstrzymać kampanię lub ją ulepszyć.

Tym, co zachęca firmy do korzystania z kampanii Google, jest możliwość założenia bezpłatnego konta i płatność tylko za kliknięcia. Oznacza to, że ponosisz koszty tylko wtedy, gdy odbiorcy zaangażują się w Twoją reklamę.

Jak wygląda proces tworzenia kampanii Google Ads?

Pierwszy etap to wybór odpowiedniego środka przekazu. Aby był on trafny, warto wcześniej dokładnie przeanalizować różne kwestie, w tym grupę odbiorców oraz cel firmy. Do wyboru jest kilka kampanii, które skupiają się na wyszukiwarce lub innych platformach Google.

W zależności od wybranej metody niezbędne jest opisanie produktu lub usługi, wykonanie odpowiedniej grafiki czy wpisanie najważniejszych informacji o firmie. Następnie trzeba wybrać typ reklamy, ewentualnie miejsca, w których będzie się ona pojawiać, czy inne tego typu elementy. Każda podjęta decyzja wpływa na skuteczność kampanii, dlatego warto powierzyć to profesjonalistom.

My pomożemy Ci stworzyć efektywną reklamę w wybranej przez Ciebie formie. Najpierw poznamy Twoje potrzeby i oczekiwania, a później dopasujemy wszystkie elementy tak, aby przyniosły możliwie najlepsze rezultaty.

Korzyści dla klienta

Kampanie Google Ads mają wiele zalet, które sprawiają, że ich popularność wciąż rośnie. W porównaniu do innych metod budowania pozycji marki to narzędzie daje widoczne efekty w znacznie krótszym czasie. Jest też dobrym sposobem na poszerzanie swoich zasięgów i zwiększanie zysków.

Kampanie Google Ads widoczne są w sieci już następnego dnia, co oznacza, że niemal od razu przyciągają odbiorców. Oczywiście tylko wtedy, gdy są poprawnie przygotowane i stworzone w przemyślany sposób. My dbamy o to, żeby takie właśnie były — efektywne i dopracowane.

Mierzalność efektów

Jedną z największych zalet kampanii z użyciem narzędzia Google Ads jest mierzalność efektów reklamy. Na bieżąco dowiadujesz się o zainteresowaniu odbiorców i ilości kliknięć, które w tym przypadku mają duże znaczenie. Dostajesz informację również o tym, czy potencjalny klient podjął jakąkolwiek akcję — dokonał zakupu, czy pobrał aplikację.

Takie dane mają ogromne znaczenie w kampanii marketingowej. Na bieżąco śledzisz, jakie reklamy wzbudzają zainteresowanie i szybko reagujesz, jeśli dane działania się nie sprawdzają. Efekty są nie tylko mierzalne, ale też nieustannie kontrolowane.

Każda kampania daje także dostęp do danych i wykresów, które pozwalają śledzić nie tylko zainteresowanie odbiorców, ale również koszt reklamy czy zwyczaje zakupowe danej grupy.

Przewaga nad konkurencją

Skuteczna, dobrze przeprowadzona kampania Google Ads daje Ci dużą przewagę nad konkurencyjnymi firmami. Twoja oferta łatwiej i szybciej dociera do potencjalnych klientów. Sprzedawane produkty, usługi czy aplikacje dosłownie same pojawiają się przed ich oczami.

Dobrze usytuowana reklama (na odpowiednich platformach czy wysoko w wynikach wyszukiwania) wzbudza też większe zaufanie niż inne oferty. Klient, który ma do wyboru Twoją promowaną ofertę i mniej popularną opcję konkurencji, najczęściej wybierze pierwszą z opcji.

Pozyskiwanie nowych klientów

Reklamy, które pojawiają się na czołowych miejscach w wyszukiwarce lub na innych portalach, przyciągają nie tylko stałych klientów, ale też nowych. Jeśli są tak skonstruowane, że trafiają do grupy docelowej, to zwiększają szansę znacznego rozrostu grona osób korzystających z produktu lub usługi.

Bardzo często dobrze zaplanowana kampania Google Ads przyciąga użytkowników, którzy nawet nie szukali Twojej oferty, ale właściwa reklama ich zainteresowała.

Jakościowe reklamy

Decydując się na powierzenie nam prowadzenia kampanii Google Ads, masz pewność, że Twoje reklamy będą wysokiej jakości. Dlaczego? Ponieważ muszą takie być, aby skutecznie wygrywały rankingi reklam w Google.

Czym są takie rankingi? Ogólnie są to systemy, które określają pozycję poszczególnych reklam na platformie. To, na którym miejscu pojawi się Twoja oferta, przekłada się na ilość kliknięć i liczbę nowych klientów.

Rankingi Google oparte są na kilku czynnikach: stawce za kliknięcia, wyniku jakości (to przewidywany współczynnik klikalności i trafności), a także spodziewanym wpływie rozszerzeń. To, czy reklama uzyska wysoki wynik, zależy między innymi od jej jakości. My dbamy o odpowiedni tekst, trafne słowa kluczowe i dopasowanie do oczekiwań odbiorców.

Jakie są rodzaje kampanii Google Ads?

W ofercie Google Ads dostępnych jest kilka rodzajów kampanii marketingowych. W zależności od celów przedsiębiorstwa, jak również wskazanej grupy odbiorców, tworzone są inne rodzaje reklam umieszczane w różnych miejscach.

My pomożemy Ci dopasować rodzaj kampani Google Ads do Twoich potrzeb, aby cała akcja marketingowa była skuteczna.

Kampanie w wyszukiwarce to jedne z najpopularniejszych metod reklamowania. Skierowane są głównie do potencjalnych klientów, którzy w danym momencie szukają produktu lub usługi. Wpisują oni konkretne hasła w wyszukiwarce i na tej podstawie wyświetla się im reklama.

Aby taka kampania była skuteczna, trzeba określić nie tylko cele, ale także dobrać słowa kluczowe. W reklamie powinny pojawić się najważniejsze informacje o firmie i ewentualnie dane kontaktowe czy adres strony

Kampania produktowa (z języka angielskiego PLA — Product Listing Ads) to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Pozwala zachęcić internautów do odwiedzenia witryny z konkretnym produktem.

Reklama ma formę zdjęcia oferowanego produktu oraz informację o jego nazwie i cenę. Taka kampania ma duży potencjał i może generować ruch na stronie, a przede wszystkim przynosić zyski ze sprzedaży. Jest najczęściej wykorzystywana w branży e-commerce.

Skuteczne reklamy to również takie, które przyciągają odbiorców z innych platform. Do tego służy właśnie kampania w sieci reklamowej Google Ads. Dzięki niej możesz promować swoje przedsiębiorstwo oraz usługi wśród grupy docelowej na innych witrynach.

Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam na takich portalach jak Gmail, YouTube czy w innych miejscach, np. na blogach. W ten sposób powiększa się Twoja sieć zasięgów i trafiasz do znacznie większej liczby odbiorców niż bez tego typu reklam.

Kampania remarketingowa skierowana jest przede wszystkim do odbiorców, którzy już znają Twoją firmę, bo przynajmniej raz odwiedzili jej stronę internetową.

Google Ads umożliwia przeprowadzenie kampanii na podstawie plików cookies użytkownika. Twoja reklama pojawia się na innych witrynach odwiedzanych przez tego potencjalnego klienta, co często zachęca go do powrotu na Twoją stronę.

Oferowana przez Google Ads kampania wideo działa przede wszystkim na portalu YouTube. Wyświetla się ona użytkownikom, którzy oglądają filmy lub ich szukają. Płacisz za każde kliknięcie, czy akcję podjętą przez potencjalnego klienta.

Dzięki kampanii wideo możesz dotrzeć do różnych odbiorców, nawet takich, którzy pozornie nie należą do Twojej grupy docelowej.

Masz pytania? Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zadzwoń 22 10 10 180.

Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe?

Dobór słów kluczowych w kampanii marketingowej ma szczególne znaczenie przy reklamach pojawiających się w wyszukiwarce. Tylko frazy dopasowane do tego, co wpisuje w wyszukiwarkę użytkownik, będą wyświetlały się potencjalnemu klientowi.

Słów i fraz kluczowych można poszukiwać samodzielnie, kierując się intuicją lub znajomością zachowań klientów. Można także wykorzystać specjalne narzędzia. Do dyspozycji twórców kampanii jest planer słów kluczowych Google Ads, ale w Internecie jest wiele innych programów i platform, które również mogą okazać się przydatne (np. Senuto czy Answer The Public).

Przy doborze słów kluczowych istotna jest branża, rynek, konkurencja i potrzeby, oczekiwania oraz podejście konsumentów. Nie bez znaczenia jest też konkurencyjność fraz oraz wykorzystanie fraz z długiego ogona. Jeśli to wszystko brzmi dla Ciebie zbyt skomplikowanie, jesteśmy po to, aby Ci pomóc.

Najważniejsze współczynniki Google Ads

Decydując się na prowadzenie kampanii Google Ads, warto mieć chociaż podstawowe pojęcie o najważniejszych współczynnikach. Mają one ogromny wpływ na wyświetlenia reklamy, jej skuteczność, a tym samym zyski firmy.

  • Kliknięcia

    Kliknięcie to akcja, którą podejmuje użytkownik (używanie reklamy do przejścia na daną witrynę). Google na podstawie tego współczynnika określa atrakcyjność kampanii. Im wyższa ilość kliknięć, tym trafniejsza jest reklama dla odbiorców.

  • CTR

    Skrótem CTR określa się współczynnik klikalności. Pojawia się on w statystykach i wskazuje po prostu, ilu użytkowników zdecydowało się przejść do witryny za pomocą reklamy. Aby uzyskać wyższe CTR, trzeba stworzyć dobrze dopasowaną treść do użytkowników, głównie z użyciem słów kluczowych.

  • Śr. CPC

    Średni koszt kliknięcia, czyli kwota, którą trzeba zapłacić, ustalana jest na podstawie rzeczywistego CPC. Każde kliknięcie może być wycenione inaczej. Dlatego ilość podjętych czynności przez użytkowników i koszt każdorazowego działania pozwala na wyliczenie średniego kosztu reklamy.

  • Konwersje

    Terminem konwersji określa się sytuację, w której użytkownik obejrzał wideo lub kliknął link w reklamie oraz podjął działanie cenne dla firmy (czyli na przykład dokonał zakupu). Kampanie Google Ads umożliwiają śledzenie takich akcji.

  • Współczynnik konwersji

    Liczba konwersji podzielona przez wszystkie interakcje związane z reklamą określa współczynnik konwersji. Jest to procentowa wartość, która wskazuje, jaką część ogólnych działań stanowią czynności cenne dla firmy.

Narzędzia wspomagające prowadzenie kampanii Google Ads

Czasem działania z użyciem narzędzi dostępnych w Google Ads mogą być niewystarczające. Wtedy warto wspomóc się innymi metodami i programami. Są one również dobrym sposobem na zwiększenie efektywności i tak już skutecznej kampanii.

Google Analytics

Google Analytics służy do analizy danych na temat przedsiębiorstwa. Narzędzie to dostarcza informacji między innymi o wszystkich użytkownikach odwiedzających witrynę i o tym, jaka ich część trafiła na stronę przez jedną z reklam.

Google Analytics daje dostęp do pełnych danych w formie łatwych do porównania wykresów i statystyk. Dodatkowe systemy w tym narzędziu są pomocne w prowadzeniu stron internetowych i kampanii marketingowych.

Google Analytics
Google Tag Manager

Google Tag Manager

Innym przydatnym narzędziem jest Google Tag Manager. GTM to system zarządzania tagami, umożliwiający szybkie i łatwe aktualizowanie kodów śledzenia i powiązanych fragmentów kodu, czyli tagów, w witrynie lub aplikacji mobilnej. Po dodaniu niewielkiego fragmentu kodu Menedżera tagów do projektu możesz łatwo i bezpiecznie wdrożyć ustawienia analityki i tagów pomiarowych, korzystając z internetowego interfejsu użytkownika.

Senuto

Senuto to platforma niebędąca częścią Google, która zapewnia narzędzia do śledzenia danych i statystyk. Pozwala sprawdzić obecny stan witryny i podaje możliwe rozwiązania do zwiększenia jej widoczności. Na Senuto dostępne są także inne elementy oraz narzędzia do SEO i tworzenia skutecznych kampanii marketingowych, również tych w Google Ads.

Senuto

Potrzebujesz szybkiej wyceny kampanii Google Ads? Zadzwoń teraz 661 483 983.

Kampanie Google Ads - FAQ

Czym się różni Google Ads od pozycjonowania?

Pozycjonowanie to działania, które mają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i podnieść jej pozycję w wynikach organicznych (bezpłatnych), na przykład poprzez użycie określonych fraz. Nie dają one jednak kontroli nad tym, komu wyświetla się witryna. Z kolei Google Ads to płata reklama, która pozwala lepiej zaplanować grupę odbiorców i daje gwarancje pierwszych pozycji naszej firmy w wyszukiwarce.

Czy jest możliwe, aby konkurencja wyklikała reklamy z kampanii?

Jeśli płaci się za każde kliknięcie, może się wydawać, że konkurencja tyle razy kliknie reklamę, aż skończy się Twój budżet. Jeśli tak się zdarzy, Google Ads określi te działania jako współczynnik nieprawidłowych kliknięć. Będzie więc wiadomo, kiedy konkurencja zachowuje się nieuczciwie. Co więcej, Google nie uzna tego za powód do pobierania płatności z Twoje budżetu.

Czym jest audyt strony internetowej?

Audyt strony internetowej to rzetelne i przede wszystkim niezależnie ocenienie witryny pod kątem problemów w pozycjonowaniu. Takie działanie pozwala znaleźć słabe, ale też mocne strony portalu, które decydują o jego poziomie optymalizacji. Audyt przeprowadza profesjonalna zewnętrzna firma. Pisaliśmy szerzej o darmowym audycie seo

Jaką kampanię powinienem wybrać?

Wybór odpowiedniej kampanii w Google Ads zależy od branży, w której działa firma, jej celów oraz grupy, do której chce się dotrzeć. Różnych odbiorców poszukuje się w innych miejscach i na odmienne sposoby. Dlatego ważna jest analiza przed wyborem kampanii. Nasza firma może Ci w tym pomóc.

Ile wydam na Google Ads?

To zależy tylko od Ciebie. Każdy samodzielnie określa swój budżet oraz to, ile może maksymalnie wydać na przykład na jedno kliknięcie. Dzięki temu koszt kampanii Cię nie zaskoczy i będzie dopasowany do Twoich możliwości.

Dlaczego warto zlecić realizację kampanii agencji marketingowej?

Aby kampania w Google Ads była skuteczna, trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, rozumieć rynek i odbiorców. Ważna jest też znajomość zasad doboru słów kluczowych oraz wiedza, jakie treści są atrakcyjne. Nie bez znaczenia jest ponadto umiejętność analizowania statystyk i danych oraz radzenia sobie z konkurencją. To wszystko zapewni Ci profesjonalna agencja marketingowa.

Masz pytania lub wątpliwości?