Jak wygląda wycena strony internetowej? – omówienie kosztów!


Tworzenie stron WWW to bardzo skomplikowany proces wymagający umiejętnej pracy web developerów, specjalistów ds. SEO oraz profesjonalnych analityków. Jej wycena jest procesem określania wartości serwisu m.in. w opraciu o funkcjonalność, design, konkretne języki programowania i inne ważne czynniki. Koszty witryn internetowych różnią się w zależności od skomplikowania projektu, liczby podstron, potrzeb biznesowych, a także oczekiwań i założeń klienta. Finalny koszt może wynosić od tysiąca złotych, nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych w przypadku najbardziej zaawansowanych stron. W dzisiejszym artykule omówimy, jak wygląda wycena strony internetowej i ile może kosztować. Miłej lektury!

Jak wygląda wycena strony internetowej?

Wycena strony internetowej  – jak to wygląda w praktyce?

Jako doświadczona agencja reklamowa wycenę strony internetowej rozpoczynamy od określenia, jaki typ projektu interesuje naszego klienta. Zależnie od jego preferencji może on wybrać m.in.:

  1. stronę typu blog,
  2. stronę typu wizytówka,
  3. stronę typu one page,
  4. stronę typu landing page,
  5. stronę firmową,
  6. stronę typu multipage,
  7. rozbudowaną stronę internetową bazującą na dedykowanym projekcie.

Wśród naszej oferty znajdują się również sklepy internetowe. Można je także połączyć z blogiem. Niektórzy klienci zamawiają u nas portale internetowe – czyli najbardziej złożone i najdroższe rozwiązania programistyczne.

Zapamiętaj!

Im więcej zakładek ma dana strona internetowa, tym droższa może okazać się w wykonaniu. Wpływ na cenę mają także dodatkowe funkcjonalności i ogólny stopień zaawansowania projektu.

Profesjonalna wycena strony internetowej – 5 elementów

Wycena strony internetowej jest procesem uwzględniającym zazwyczaj 5 elementów. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

1. Rodzaj projektu

Rodzaje projektów podczas wyceny strony www

Wycena strony internetowej jest uzależniona od rodzaju projektu.

Blog, wizytówka lub one page – od 1 000 zł netto

Najtańsze są strony internetowe typu:

  • blog,
  • wizytówka,
  • one page.

Wymagają one zazwyczaj najmniejszego wkładu pracy (zależnie od dodatkowych wdrożeń). Ich ceny zaczynają się od 1 000 zł netto. Dedykujemy je przede wszystkim przedsiębiorcom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą.

Landing Page – od 1 500 do 3 000 zł netto

Kolejnym stopniem trudności są serwisy landing page mające stricte sprzedażowy cel. W tym przypadku musimy skorzystać z pomocy analityków sprzedażowych, którzy opracowują właściwą, indywidualną ścieżkę zakupową dla każdego projektu. Dzięki temu klienci od razu po wejściu na stronę mogą skorzystać z danej usługi lub kupić wymarzony produkt (bez zbędnego „błądzenia” po witrynie). Strony typu landing page kosztują od 1 500 do 3 000 zł netto.

Strony firmowe i serwisy typu Multipage – od 3 500 zł netto

Podobne ceny mają strony firmowe oraz standardowe serwisy typu multipage (do 10 zakładek). Jeżeli projekt nie wyróżnia się ponadprzeciętnym skomplikowaniem, możemy go zrealizować od 3 500 zł netto.

Dedykowane projekty i sklepy WWW – od 4 000 zł netto

Strony internetowe opierające się o dedykowane projekty oraz sklepy WWW są obecnie najdroższe. Ich ceny zaczynają się od 4 000 zł netto. Góra granica zależy od specyfiki projektu, liczby podstron oraz dodatkowych wdrożeń.

2. Wdrożone integracje

Jak dodatkowe integracje wpływają na wycenę strony www

W pierwszym punkcie pokrótce przedstawiliśmy ceny stron internetowych w zależności od ich rodzaju. Należy natomiast pamiętać, że są to wyłącznie koszty minimalne, czyli uwzględniające podstawowe elementy (bez treści, dodatkowych wdrożeń, w opraciu o standardowy CMS itd.). Im więcej dodatków, tym wyższy koszt finalny.

W konsekwencji, jeżeli potrzebujesz integracji z najpopularniejszymi systemami płatności (np. PayPal, Przelewy24 lub HotPay), będziesz musiał dopłacić. To samo dotyczy dedykowanych pluginów (wtyczek) oraz integracji kurierskich (np. w przypadku sklepu internetowego).

3. System Zarządzania Treścią (CMS)

Wybór CMSa a wycena strony www

Spośród najpopularniejszych systemów zarządzania treścią możemy wymienić:

  • WordPress,
  • Joomla,
  • Drupal,
  • Magento (dla sklepów internetowych),
  • Shopify (również dla sklepów internetowych).

Decydując się na serwis w oparciu o WordPress, ceny będą raczej najbardziej przystępne. Nieco droższe są rozwiązania na CMS Joomla oraz Drupal. Serwis internetowy można także stworzyć w oparciu o WIX, natomiast platforma ta wyróżnia się wieloma ograniczeniami i koniecznością płacenia miesięcznego abonamentu.

Sklepy internetowe są atrakcyjne cenowo na WooCommerce (plugin do WordPressa) oraz na Shopify. Magento jest bardzo zaawansowaną platformą, która okazuje się także najdroższa w przeliczeniu na roboczogodziny.

Jeżeli chcesz poznać konkretną cenę za stworzenie serwisu www lub sklepu internetowego na danej platformie – skontaktuj się ze specjalistami Wedo telefonicznie. Finalne koszty ustalamy indywidualnie bazując na preferencjach klientów.

4. Zawartość

Content marketing a wycena strony www

Strona internetowa lub sklep WWW będą droższe, jeżeli agencja ma wypełnić projekt dodatkowo treściami oraz indywidualnie przygotowywanymi grafikami. Może to być zarówno opłata rzędu 1 000 zł, jak i 10 000 zł netto. Wiele zależy od liczby podstron w Twoim serwisie oraz jego specyfiki.

5. Optymalizacja pod kątem SEO

Optymalizacja SEO a wycena strony www

Pozycjonowanie stron WWW jest bardzo ważnym aspektem pozwalającym zwiększyć widoczność serwisu w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

Specjaliści Wedo optymalizują pod SEO (ang. Serach Engine Optimization) oraz UX (ang. User Experience) każdą stronę internetową. Są to wyłącznie wstępne działania obejmujące m.in. optymalizację techniczną oraz optymalizację treści. Istnieje natomiast wielu klientów, którzy decydują się na stałe pozycjonowanie strony. Dzięki wdrożeniu właściwych działań pozycjonerskich możesz m.in.:

  • zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie (a dokładniej w wyszukiwarkach tj. Google, Bing, Yahoo, YANDEX czy też DuckDuckGo);
  • poprawić rozpoznawalność marki (wśród zdecydowanych klientów);
  • zbudować pozytywny wizerunek w sieci (dzięki czemu klienci będą Ci bardziej ufali, a w konsekwencji korzystali z proponowanej oferty);
  • zwiększyć liczbę konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub zapisania się do newslettera, ewentualnie wypełnienia formularza kontaktowego).

A może masz już stronę internetową, jednak rozważasz jej zmianę na bardziej nowoczesną? W takim razie zweryfikuj jej mocne oraz słabe punkty poprzez darmowy audyt SEO. Udzielimy Ci merytorycznych porad odnośnie konkretnych wdrożeń, a dodatkowo wskażemy elementy niezbędne do poprawy.

Ile może kosztować strona internetowa? – podsumowanie

Biorąc pod uwagę obecne standardy rynkowe, za podstawową stronę internetową, która będzie służyła do reprezentacji Twojej firmy należy zapłacić w granicach od 3 500 zł netto.

Istnieją oczywiście rozwiązania tańsze (np. strona typu wizytówka lub one page), natomiast dedykujemy je przede wszystkim freelancerom oraz przedsiębiorcom reprezentującym jednoosobowe działalności gospodarcze.

Jeżeli zależy Ci na dedykowanym projekcie z dziesiątkami dodatkowych funkcjonalności, fachowych wdrożeń i użytecznych pluginów licz się raczej z kosztami rzędu powyżej 4 000 zł netto.

Pamiętaj, że finalnie cena za stworzenie strony WWW lub sklepu internetowego, ewentualnie portalu informacyjnego jest ustalana indywidualnie na podstawie szeregu istotnych aspektów, które wymieniliśmy w dzisiejszym artykule.

Już teraz uzyskaj indywidualną wycenę – napisz do nas maila lub zadzwoń. Z chęcią odpowiemy na Twoje pytania i postaramy się podać realną cenę za stworzenie projektu dostosowanego do indywidualnych preferencji i założeń.

4.8/5 - (12)