Ile czasu trwa tworzenie strony internetowej?


Firmowa strona internetowa jest w dzisiejszych czasach podstawą każdego biznesu, bez względu na jego wielkość. To wizerunkowa wizytówka i sposób na przedstawienie świadczonych usług. Tworzenie stron WWW, szczególnie tych skomplikowanych i bardziej rozbudowanych takich jak witryny firmowe jest czasochłonnym i wymagającym procesem kreatywnym. Zdarza się, że zajmuje nawet kilka miesięcy i składa się z kilku kluczowych etapów. Więc, jak długo trwa tworzenie strony internetowej? W tym artykule dowiesz się jak wygląda proces zaprojektowania i zbudowania strony internetowej, niezależnie od systemu w jakim została postawiona. Gdy odnosimy się do osi czasu, mamy na myśli ilość czasu pomiędzy momentem, w którym zaczynasz myśleć o tym, że potrzebujesz strony internetowej, czas spędzony na rozmowach z agencją zajmującą się tworzeniem stron internetowych, aż do momentu w którym zostanie ona zbudowana. Praca nad stroną, która jest spójna  z wizerunkiem Twojej firmy, musi polegać na ciągłym kontakcie z agencją specjalizującej się w budowie stron WWW.

Wizja strony internetowej

Zanim skontaktujesz się z firmą zajmującą się projektowaniem stron internetowych, powinieneś przeprowadzić pewne badania. Dowiedz się, jakie rodzaje stron internetowych lubisz, a jakich nie, i wymyśl listę wymagań, jakie masz wobec strony internetowej. Im więcej się przygotujesz przed skontaktowaniem się z projektantem stron internetowych, tym szybciej będziesz mógł wyjaśnić, czego chcesz, uzyskać wycenę i rozpocząć tworzenie nowej strony. Poniżej znajduje się kilka pytań, które należy zadać sobie na początku.

Najważniejsze cele dotyczące strony internetowej

Czy twoja strona internetowa będzie wykorzystywana do generowania sprzedaży, tworzenia efektywności, czy też po prostu będzie służyła prospektom do sprawdzania, kim jesteś przy przetargach? Zrób listę celów, które Twoja strona powinna osiągnąć i uszeregować je pod względem ważności.

Niezbędne funkcje witryny WWW

Liczba funkcji, które możesz dodać do swojej strony internetowej jest nieskończona. Mała firma może potrzebować jedynie strony internetowej w formie broszury z danymi kontaktowymi. Inne firmy mogą potrzebować wyświetlać swoje portfolio poprzednich projektów, podczas gdy inna firma może chcieć sprzedawać przedmioty online poprzez stronę e-commerce. Każdy zestaw funkcji wymaga innego zestawu umiejętności i czasu na ich stworzenie.

Layout i ilość podstron

Zastanów się, ile podstron uważasz, że będziesz potrzebował. To pomoże firmie zajmującej się projektowaniem stron internetowych oszacować wstępny czas pracy. Nie każdy, kto decyduje się na własną stronę WWW, potrzebuje rozbudowanego serwisu. Niekiedy wystarczy prosta, przejrzysta witryna – wizytówka działalności, pełniąca głównie rolę informacyjną. Jeśli jednak projekt i aranżacja witryny musi być wielościeżkowy, a każda podstrona musi spełniać rolę informacyjną oraz interaktywną – czas tworzenia może się zdecydowanie wydłużyć.

Ostateczny termin oddania strony WWW

Ważną sprawą jest cel stworzenia strony WWW i czy jest on ulokowany w konkretnie wyznaczonym terminie. Jeśli witryna powstaje jako landing page do kampanii sezonowej lub przed targami, które mają zaplanowaną datę rozpoczęcia. Musisz wziąć pod uwagę brak możliwości wykonania ewentualnych poprawek na stronie. Im więcej czasu zapewnisz swojemu web developerowi, tym lepiej dla niego i dla Ciebie.

Proces tworzenia strony

Przystąpienie do pracy nad stroną wymaga dobrego researchu oraz spójne zaplanowanie etapów. Stały kontakt i współpraca z Klientem to nieodłączny element podczas określania celów oraz wyglądu witryny. Projektanci i webdisegnerzy po wytyczeniu layoutu i ostatecznego projektu, mogą przystąpić do kodowania rzeczywistej strony.

Dobra i przyjemna w odbiorze strona internetowa musi być przede wszystkim przemyślana, funkcjonalna, intuicyjna, logiczna i responswna na każdym urządzeniu. Urządzenia mobilne to najczęściej wykorzystywane narzędzie do szybkiego wyszukiwania informacji. Należy brać pod uwagę fakt, ze potencjalni Klienci to internauci , którzy szukają właśnie Twoich usług – nie należy utrudniać im poszukiwań. Wszelkie udogodnia w postaci dodatkowych wtyczek oraz interaktywnych elementów powodują przyjemny pobyt na danej witrynie. 

Podczas przedsięwzięcia tworzenia witryny WWW,  niezwykle kluczowa jest współpraca na linii wykonawca – klient. Przy jasno postawionych celach, praca przebiega przyjemniej oraz szybciej. Podczas rozmów z agencją warto, brać pod uwagę doświadczenie i ewentualne rady dotyczące layoutu – dążymy do jak najlepiej zoptymalizowanej witryny, która będzie pracować na rozwój Twojej firmy.

4.7/5 - (23)