Rekomendacje na Google Ads

W dwudziestym pierwszym wieku nowoczesne technologie internetowe są nieodłącznym elementem właściwie każdego rodzaju przedsiębiorstwa – są one powszechnie wykorzystywane m.in. podczas prowadzenia działań z zakresu marketingu. Jednym z chętnie stosowanych narzędzi są rekomendacje Google Ads. 

Rekomendacje Google Ads – czym właściwie są?

Rekomendacje są jednym z elementów systemu reklamowego Google Ads (wcześniej znanego pod nazwą Google AdWords) prowadzonego przez Google, który umożliwia promocję w internecie np. poprzez wyświetlanie sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki rekomendacjom możliwe jest udoskonalenie prowadzonej kampanii.

Rekomendacje Google Ads złożone są z propozycji, które mogą wydatnie przyczynić się do wzrostu skuteczności kampanii marketingowej w internecie. To właśnie w tej sekcji można znaleźć cenne wskazówki dotyczące np. możliwości wykorzystania dodatkowych opcji, lepszego doboru słów kluczowych czy optymalizacji budżetu.

Dla użytkownika, który zamierza prowadzić kampanię z wykorzystaniem narzędzi Google Ads, niewątpliwą korzyścią jest fakt, że dzięki odpowiedniemu algorytmowi wyświetlane są jedynie te rekomendacje, które rzeczywiście mogą przyczynić się do zwiększenia skuteczności kampanii. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie dla użytkowników, którzy nie są „zasypywani” wszystkimi dostępnymi rodzajami rekomendacjami. Dzięki temu rozwiązaniu, nie muszą oni zastanawiać się, które z rekomendacji przyczynią się do rozwoju ich biznesu.

Rekomendacje Google Ads – gdzie je znaleźć?

Aktualnie dostępne rekomendacje znajdują się na koncie Google użytkownika, w sekcji „Rekomendacje”. System regularnie wyszukuje rekomendacje przydatne z punktu widzenia danego użytkownika, następnie zaś przedstawia mu możliwość ich wykorzystania. Może się zdarzyć, że na koncie nie wyświetlają się żadne informacje o potencjalnych rekomendacjach. Taka sytuacja ma miejsce np. w przypadku tych użytkowników, którzy dopiero od niedawna prowadzą kampanię z wykorzystaniem Google Ads. Nie jest to żaden powód do niepokoju, bowiem oznacza to, że system prowadzony przez Google wciąż zbiera niezbędne dane, które umożliwią rzetelną analizę na temat skuteczności konta użytkownika. Dopiero po pewnym czasie będzie możliwe ustalenie cennych rekomendacji Google Ads.

Rekomendacje Google Ads – rodzaje

Istnieje wiele rodzajów rekomendacji, które warto wykorzystywać w zależności od specyfiki prowadzonego przedsiębiorstwa oraz kampanii marketingowej Google. Poniżej przedstawiono krótko najważniejsze typy rekomendacji:

  • Kampanie automatyczne”, które znacznie usprawniają prowadzenie kampanii i polegają na automatycznym ustalaniu takich parametrów, jak np. stawki.
  • Reklamy i rozszerzenia”, których celem jest udoskonalenie reklam i eksponowanie tych, które według algorytmu cieszą się największym uznaniem odwiedzających. Jest to bardzo cenny rodzaj rekomendacji, które pomagają w zwiększeniu wskaźnika CTR (CTR to współczynnik klikalności liczony jako stosunek kliknięć w daną reklamę do liczby jej wyświetleń). W skład tej grupy wchodzą m.in. takie rekomendacje, jak: „Dodaj reklamę wideo”, czy „Sprawdź typy dopasowania słów kluczowych”.
  • Propozycje reklam” – tworzone przez algorytm odmiany istniejących reklam użytkownika.
  • Ustalanie stawek i budżety” – ich celem jest optymalizacja kwestii finansowych związanych z prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem Google. Dzięki tej grupie można np. uzyskać wyższy wskaźnik konwersji („Dostosuj docelowe CPA”) czy ustalić budżet w taki sposób, by reklamy były wyświetlane w okresie największego ruchu na danej stronie internetowej („Podnieś swoje budżety”).
  • Słowa kluczowe i kierowanie” – dzięki tej grupie rekomendacji możliwa jest poprawa polityki użytkownika w odniesieniu do stosowanych słów kluczowych (np. eliminacja tych słów kluczowych, które w najmniejszym stopniu przyciągają użytkowników czy dodanie nowych słów kluczowych w celu zdobycia klientów).
  • Naprawy”, dzięki którym można rozwiązać problemy związane z funkcjonowaniem konta (np. eliminacja błędów redakcyjnych w tekście reklamy czy uzyskanie certyfikatu strony).

Warto przy tym wspomnieć, że lista dostępnych rekomendacji jest stale rozwijana przez Google tak, by możliwe było dostosowywanie kampanii do aktualnych potrzeb użytkowników.

Korzyści związane z wykorzystaniem rekomendacji Google Ads

Z korzystaniem z rekomendacji Google Ads wiąże się wiele korzyści dla użytkowników prowadzących kampanię. Najważniejsze z benefitów to:

  • Możliwość tworzenia prognoz na podstawie danych z przeszłości (danych historycznych) dotyczących np. haseł wyszukiwanych w Google przez użytkowników. Mimo, iż prognozy te same w sobie nie dają gwarancji, że sytuacja w przyszłości będzie kształtować się w dany sposób (nie wszystkie czynniki są możliwe do przewidzenia), to analiza danych za okresy minione pozwala na stworzenie różnych wariantów przyszłych działań.
  • Elastyczność – ponieważ system na bieżąco wyszukuje potencjalne rekomendacje cenne dla Twojego biznesu, możliwa jest szybka reakcja oraz wprowadzanie niezbędnych zmian. Dzięki temu, użytkownik Google Ads może dostosować się do wyzwań, jakie czekają na niego w dynamicznym i turbulentnym środowisku biznesowym.
  • Prostota użytkowania: jak już wspomniano, wyszukiwaniem rekomendacji zajmuje się specjalnie w tym celu przygotowany algorytm. Oznacza to, że użytkownik nie musi poświęcać wielu godzin na przeprowadzanie żmudnych analiz – system zrobi to za niego. Zadaniem użytkownika jest jedynie podjęcie decyzji na podstawie zaprezentowanych danych.
  • Możliwość aktualizacji dotychczasowych metod działania (użytkownik otrzymuje sugestie odnośnie np. aktualizacji wykorzystywanych słów kluczowych).
  • Aplikacja mobilna Google Ads, która umożliwia śledzenie na bieżąco efektów prowadzonej kampanii.

To tylko niektóre zalety związane z korzystaniem z rekomendacji w kampaniach Google Ads. Podczas korzystania z rekomendacji należy koniecznie pamiętać o jednym – nie jest to stuprocentowa gwarancja, że kampania marketingowa powiedzie się, a przedsiębiorstwo osiągnie wielki rynkowy sukces. Jest to cenne narzędzie,  które stanowi jednak tylko jeden z elementów sukcesu biznesowego. Konieczne są jeszcze takie czynniki, jak: doświadczenie i zmysł biznesowy użytkownika, szeroki asortyment i wysoka jakość oferty przedsiębiorstwa oraz wiele innych. Jednie połączenie tych składników może dać sukces.