Jakie korzyści daje Audyt SEO i kto powinien go wykonać?


Pozycjonowanie stron www to proces wymagający doświadczenia w pracy z wymagającymi klientami, dobrze opracowanej strategii marketingowej oraz umiejętnej implementacji działań on-site (wewnątrz witryny) i off-site (poza serwisem). Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto jednak zainwestować w audyt SEO – niezbędny element poprzedzający optymalizację witryn internetowych. W dzisiejszym artykule przedstawimy najważniejsze informacje o audycie SEO – między innymi jakie korzyści daje i kto powinien go wykonać. Miłej lektury!

Jakie korzyści daje Audyt SEO?

Jakie korzyści daje audyt SEO?

Audyt SEO pozwala zweryfikować mocne i słabe strony Twojego serwisu. Specjaliści, którzy go przeprowadzają, podpowiadają dodatkowo klientowi, co warto poprawić na stronie – zarówno pod kątem optymalizacji treści, jak i technicznego SEO. Poniżej omawiamy 5 najważniejszych korzyści wynikających z wdrożenia zaleceń audytowych:

Poprawa wydajności strony internetowej

Jakie korzyści daje audyt SEO? Poprawa wydajności serwisu

Bardzo ważna korzyść. Dzięki poprawnie przeprowadzonemu audytowi SEO można kompleksowo zweryfikować przyczyny wolnego działania strony, a następnie podjąć odpowiednie kroki umożliwiające dostosowanie czasu ładowania się witryny do aktualnych wymagań użytkowników.

Lepsza widoczność w wyszukiwarkach

Jakie korzyści daje audyt SEO? Lepsza widoczność w SERP-ach

Pozycjonowanie nie przynosi efektów? Prawdopodobnie problem tkwi zupełnie w innym miejscu, niż Ci się wydaje. Profesjonalny audyt SEO zwiększy prawdopodobieństwo uzyskania topowych miejsc w SERP-ach (z ang. Search Engine Results Page), czyli w organicznych wynikach wyszukiwania. Może to wina treści lub optymalizacji technicznej? Nie można tego określić bez weryfikacji Twojego serwisu.

Przed skorzystaniem z usług specjalistów, rekomendujemy wykonać samodzielnie darmowy audyt SEO. Oferowane przez nas rozwiązanie pozwoli sprawdzić m.in. strukturę linków na stronie, indeksowanie, bezpieczeństwo witryny, domeny polecające oraz spójność słów kluczowych.

Masz pytania lub wątpliwości? Napisz do nas maila na biuro@wedo.pl lub zadzwoń pod numer +48 22 10 10 180.

Bardziej estetyczne i przejrzyste treści

Jakie zalety daje audyt SEO? Bardziej estetyczne i przejrzyste treści

Profesjonalny audyt SEO wskaże plusy i minusy Twojego serwisu pod kątem treści. Klientom Wedo podpowiadamy między innymi jak wzbogacić artykuły blogowe, opisy produktów i kategorii, żeby użytkownicy chętniej je czytali. Udzielamy wskazówek odnośnie najlepszych obszarów w tekście na dodanie wypunktowań, wylistowań, tabelek oraz filmików ułatwiających internautom zrozumienie danego zagadnienia.

Poprawnie zoptymalizowane aspekty techniczne witryny

Jakie zalety daje audyt SEO? Poprawnie zoptymalizowane techniczne aspekty witryny

Aspekty techniczne wpływają na poprawne indeksowanie Twojego serwisu, prawidłową konstrukcję najważniejszych meta tagów (title oraz description), a także odpowiednio dostosowany kod HTML i CSS do nowoczesnych standardów SXO. Te wszystkie elementy razem pozwalają „wynieść” użytkownikom pozytywne wrażenia związane z korzystaniem z danej strony www.

Możliwość pozyskania bardziej zdecydowanych klientów

Jakie zalety daje audyt SEO? Możliwość pozyskania zdecydowanych klientów

Podczas audytu SEO wskazujemy również treści, które warto rozbudować nie tylko pod względem fraz ogólnych (jednowyrazowych), ale także fraz chunky middle (dwu- lub trzywyrazowych) oraz fraz long tail SEO (powyżej 3 wyrazów).

Jako doświadczona agencja reklamowa możemy jednoznacznie stwierdzić, iż słowa z długiego ogona umożliwiają pozyskanie bardziej zdecydowanych klientów. Dlaczego? Ponieważ potencjalni kupujący, którzy wpisują w wyszukiwarkę sprecyzowane frazy kluczowe long tail są skoncentrowani na danym produkcie i jeśli tylko oferta będzie odpowiednia – dokonają pożądanej konwersji zakupowej lub innych działań wpływających na konwersję (np. zapis do newslettera, rezerwacja szkolenia, odbiór darmowego e-booka).

Kto powinien i kiedy wykonać audyt SEO?

Audyt SEO należy wykonać w momencie, gdy zainwestowałeś w utworzenie strony www lub sklepu internetowego i zamierasz wdrażać w przyszłości niezbędne działania pozycjonerskie. Rozwiązanie to jest również rekomendowane podczas migracji domeny lub zauważenia znacznego spadku odwiedzin na stronie. Elementami poprzedzającymi wykonanie audytu SEO okazują się także niskie pozycje w wynikach wyszukiwania, niewielki ruch organiczny oraz mniejsza liczba sfinalizowanych koszyków niż zawsze.

Zapamiętaj!

Audyt SEO polecamy wykonać w przypadku witryn, które istnieją od dawna, ale nie były w ciągu ostatnich lat profesjonalnie pozycjonowane – pozwoli to zbadać potencjał serwisu pod kątem SEO.

    Zapytaj o darmową, niezobowiązującą wycenę

    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Wedo Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Audyt SEO – z jakich elementów się składa?

    Specjaliści Wedo przeprowadzający profesjonalne audyty SEO zwracają uwagę na 3 kluczowe elementy – optymalizacja treści, optymalizacja techniczna oraz profil linków zewnętrznych i wewnętrznych.

    W zależności od preferencji klientów weryfikujemy również wskaźniki Core Web Vitals (FID – First Input Delay, LCP – Layout Contentful Paint, CLS – Cumulative Layout Shift) oraz inne aspekty, o które poproszą nas zleceniodawcy. W dzisiejszym artykule podpowiemy jednak, na czym polega audyt SEO w ujęciu optymalizacji treści, optymalizacji technicznej oraz profilu linków zewnętrznych i wewnętrznych.

    Optymalizacja treści

    Z czego składa się audyt SEO? Optymalizacja treści

    Audyt SEO zaczynamy od sprawdzenia treści pod kątem objętości, grafik oraz video. Następnie weryfikujemy wszystkie teksty blogowe, opisy produktów oraz kategorii. Wypisujemy błędy dot. struktury artykułu, rekomendując, gdzie warto umieścić wypunktowania, wylistowania, tabelki oraz sekcje urozmaicające content (np. sekcja „Zapamiętaj”).

    Sprawdzamy dodatkowo, czy nikt nie wykorzystał treści klienta bez jego zgody, aby uniknąć duplikacji.

    Podpowiadamy również, o jakie frazy kluczowe można wzbogacić teksty. Wyjaśniamy, czy lepiej zdecydować się na frazy lokalne (np. fryzjer Białystok), ogólne (np. audyt SEO), czy też frazy z długiego ogona słów kluczowych (np. tanie sportowe buty męskie Nike Air Max).

    Optymalizacja techniczna

    Z czego składa się audyt SEO? Optymalizacja techniczna

    Sprawdzając Twoją stronę pod kątem technicznego SEO mamy nieco trudniejsze zadanie. Dlaczego? Ponieważ na pozycjonowanie wpływa wiele zaawansowanych elementów. W tym celu weryfikujemy i wypisujemy wskazówki dotyczące m.in.:

    • pliku robots.txt oraz mapy strony (sitemap.xml);
    • prędkości i responsywności witryny pod kątem jej dostosowania do urządzeń mobilnych;
    • tagów alt obrazków występujących w serwisie;
    • zabezpieczeń serwisu pod kątem występowania wirusów;
    • optymalizacji priorytetowych elementów kodu HTML i CSS;
    • normalizacji adresów URL;
    • przekierowań, aby ujednolicić protokół i wersję strony;
    • linków kanonicznych, które nie zostały zastosowane.

    W ramach audytu SEO pod kątem technicznej optymalizacji witryny sprawdzamy dodatkowo poprawność wdrożenia certyfikatu SSL, podpowiadamy jak zabezpieczyć serwis przed indeksowaniem nieprzyjaznych adresów, a dodatkowo analizujemy poprawność występowania strony błędu 404.

    Profil linków zewnętrznych i wewnętrznych

    Z czego składa się audyt SEO? Profil linków zewnętrznych i wewnętrznych

    Profesjonalny audyt SEO przeprowadzany przez specjalistów Wedo obejmuje także weryfikację profilu linków zewnętrznych i wewnętrznych. Na czym to polega? Otóż wykorzystując narzędzia typu Google Search Console, sprawdzamy jakość odnośników wychodzących – w przypadku spamowych linków rekomendujemy ich usunięcie i podpowiadamy, skąd pozyskiwać wartościowe odnośniki dofollow.

    Linki wewnętrzne natomiast są doskonałym rozwiązaniem nawigacyjnym – pomagają internautom poruszać się po stronie. Większość naszych klientów stosowała je niepoprawnie, a drobne podpowiedzi naszych specjalistów spowodowały, że wartość ich serwisów z punktu widzenia crawlerów (tzw. robotów Google’a) pod kątem SXO zdecydowanie wzrosła.

    Jakie korzyści daje Audyt SEO i kto powinien go wykonać? Podsumowanie

    Audyt SEO to przysłowiowy strzał w dziesiątkę, jeśli chodzi o rozwinięcie strony pod kątem pozycjonowania. Dzięki omawianemu rozwiązaniu poznasz plusy i minusy swojego serwisu, a dodatkowo dowiesz się, jakie konkretnie zmiany należy wdrożyć, żeby pozyskać dodatkowych klientów, zwiększyć liczbę sfinalizowanych transakcji i w konsekwencji poprawić budżet operacyjny swojego przedsiębiorstwa. Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalnym audytem SEO – napisz do nas wiadomość na biuro@wedo.pl lub zadzwoń pod numer +48 22 10 10 180. Pozostajemy do Twojej dyspozycji.

    FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

    Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce audytu SEO.

    #1 Ile kosztuje profesjonalny audyt SEO?

    Cena profesjonalnego audytu SEO oscyluje w granicach 1 500 – 3 000 zł netto. Wiele zależy od złożoności Twojego serwisu oraz liczby podstron. Aby poznać konkretną cenę za weryfikację witryny pod kątem pozycjonowania, wypełnij formularz kontaktowy znajdujący się na stronie naszej agencji.

    #2 Czy darmowe audyty SEO są dobrym rozwiązaniem?

    Darmowy audyt SEO to dobre rozwiązanie w celu wstępnego zorientowania się, z jaką skalą problemu odnośnie optymalizacji strony mamy do czynienia. Rekomendujemy jednak nie poprzestawać na darmowej opcji weryfikacyjnej i zainwestować w profesjonalny audyt SEO, ponieważ to właśnie kompleksowe informacje audytowe umożliwią wprowadzenie niezbędnych zmian poprawiających pozycję Twojej strony w SERP-ach i pożądany współczynnik konwersji.

    Z tego artykułu dowiedziałeś się:

    • Jakie korzyści daje audyt SEO?
    • Kto powinien i kiedy wykonać audyt SEO?
    • Z jakich elementów składa się audyt SEO?
    • Na co zwracamy uwagę, kompleksowo weryfikując witryny naszych klientów?
    • Jakie korzyści daje Audyt SEO i kto powinien go wykonać? Podsumowanie
    • FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
    4.6/5 - (12)