Co powinieneś wiedzieć o kampanii w telewizji?


Kampania w telewizji to obecnie najpopularniejsza forma marketingu wykorzystywana przez najbardziej znane przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie. Każdego dnia TV oglądają miliony ludzi, dlatego też wyświetlanie reklamy w odpowiedniej porze pozwoli dotrzeć do idealnej grupy docelowej. Jednokrotnie powtarzany spot reklamowy, który zawiera obraz i dźwięk jest zapamiętywany przez odbiorców nawet na kilka lat. Ta strategia komunikacyjna jest idealnym rozwiązaniem dla największych marek, które głównie koncentrują się na budowaniu wizerunku.

Kampanie reklamowe w telewizji

Reklama w telewizji to skuteczna i prosta forma prezentacji produktów lub usług poprzez wykorzystanie przekazu telewizyjnego. Najczęściej ma formę krótkiego filmu, który emitowany jest w konkretnych godzinach, najczęściej w przerwach pomiędzy programami telewizyjnymi.

Polacy bardzo chętnie spędzają czas przed telewizorem, ponieważ dziennie jest to nawet 4 godziny. Dlatego też telewizja jest medium, które ma bardzo duży wpływ na kształtowanie opinii oraz przekonań dotyczących promowanych produktów oraz usług. Mimo tego, że kampanie w telewizji uważane są za bardzo drogie, to jednak warto się na nie zdecydować, ponieważ mają bardzo dużą skuteczność.

Dlaczego warto zainwestować w kampanię w TV?

Oczywiście najważniejszą korzyścią z kampanii reklamowych w telewizji jest to, że są niezwykle perswazyjne, ponieważ oddziałują na wszystkie zmysły człowieka. Ponadto są najbardziej opłacalne, kiedy potrzebna jest promocja marki lub konkretnego produktu albo usługi na szeroką skalę.

Dużą zaletą reklam telewizyjnych jest niski koszt dotarcia do jednego odbiorcy. Spoty reklamowe w TV pomagają także budować wizerunek danego przedsiębiorstwa i najlepiej sprawdzają się w sytuacji, gdy chcemy zbudować ogólnopolską świadomość marki.

Na kampanię telewizyjną powinny decydować się wszystkie firmy, które potrzebują zbudować duże zasięgi i dotrzeć do szerokiej oraz zróżnicowanej grupy odbiorców. Jest to także idealne rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które decydują się na budowanie silnej pozycji marki na rynku i dysponują dużym budżetem na takie działania.

Od czego zależy koszt reklamy w telewizji?

Cennik reklamy telewizyjnej ustalany jest przez każdą stację indywidualnie i objęty jest tajemnicą handlową. Jednak w każdym przypadku należy wziąć pod uwagę te same czynniki, które mają wpływ na ostateczną cenę takiej usługi. Przede wszystkim zaliczamy do nich:

  • porę emisji – to właśnie moment, w którym chcemy zaprezentować naszą reklamę, ma największy wpływ na koszt całej kampanii. Reklamodawca będzie więc musiał zapłacić więcej, jeśli zależy mu na wyświetleniu reklamy w godzinie o największej oglądalności, czyli na przykład po południu, kiedy wszyscy wrócą z pracy albo wieczorem. Polacy deklarują, że najchętniej oglądają telewizję po południu oraz przed snem i to właśnie wtedy jest najdroższa pora emisji reklamy. W szczególności dotyczy to godzin, podczas których nadawane są codzienne wiadomości, premiery filmów oraz popularne programy rozrywkowe.
  • porę roku – mało kto wie, ale również sama pora roku ma wpływ na ostateczną cenę kampanii reklamowej w telewizji. Nazywa się to sezonowymi ramówkami, które dzieli się na wiosenne i jesienne oraz letnie i zimowe. Oczywiście zawsze znacznie mniej odbiorców jest w okresie wiosennym i letnim i wtedy cena jest znacznie niższa. Koszty wzrastają już od początku września aż do końca zimy, kiedy większość osób spędza czas w domu, oglądając ulubione seriale, filmy i wiadomości.
  • miejsce reklamy w bloku – najbardziej zapamiętywane są reklamy, które wyświetlają się na początku albo na końcu. Są one jednak również najdroższe. Bardzo ważnym czynnikiem jest także możliwość obejrzenia reklamy przez większą liczbę widzów, którzy nie zdążę jeszcze przełączyć kanału na inny albo nie będą zmieniać kanałów w trakcie przerwy reklamowej podczas oglądania filmu czy serialu.

Komu zlecić przygotowanie kampanii w TV?

Samodzielne przygotowanie kampanii reklamowej w telewizji może być trudne i czasochłonne. Dlatego zdecydowanie lepiej jest skorzystać z profesjonalnej pomocy kreatywnych agencji marketingowych. Doświadczeni specjaliści dokładnie ustalą grupę docelową i cel reklamy. Ponadto zaoferują profesjonalne usługi przygotowania całego spotu reklamowego. Pozwoli to maksymalnie wykorzystać budżet reklamowy, zbudować wizerunek przedsiębiorstwa oraz wypromować produkty czy usługi.

Autor: Dominik Bigosiński
Autor tekstów specjalizujący się w wymagających tematach dotyczących SEO, digital marketingu oraz e-commerce. Stawia na jakość, merytorykę i wysokie topical Authority, a w swojej pracy skutecznie realizuje zasady pracy głębokiej opisane w książce „Deep Work” Cala Newporta.

4.8/5 - (6)