Kampanie InMail na Linkedin.


Reklamy LinkedIn oferują fantastyczne możliwości dla firm, które chcą dotrzeć do swoich odbiorców i potencjalnych klientów. W biznesie chodzi nie tylko o sprzedaż i zysk, ale także o budowanie relacji i tworzenie powiązań w branży i poza nią, a LinkedIn stworzył do tego idealne warunki. LinkedIn jako platforma ma wiele różnych funkcji oraz kanałów komunikacji, dzięki którym świetnie nadaje się dla firm, które chcą łączyć się z innymi firmami i profesjonalistami z branży. Jednym z tych pomocnych narzędzi jest LinkedIn InMail.

LinkedIn InMail to jedna z najbardziej podstawowych i najbardziej przydatnych funkcji reklamowych. Umożliwia wysyłanie wiadomości do innych użytkowników na LinkedIn bez konieczności wcześniejszego łączenia się z nimi. LinkedIn opisuje InMail jako „prywatne wiadomości, które pozwalają ci kontaktować się z kimkolwiek na LinkedIn bez wstępu lub informacji kontaktowych”. Możesz wysłać InMail z profilu użytkownika lub poprzez wyniki wyszukiwania w LinkedIn Recruiter.

Ten sposób komunikacji, różni się od tradycyjnego wysyłania wiadomości, ponieważ nie ma konieczności bezpośredniego połączenia z użytkownikiem do którego kierujesz informację o nawiązaniu współpracy.

Jak ustawić kampanie InMail na LinkedIn?

LinkedIn doskonale nadaje się do nawiązywania profesjonalnych kontaktów, ale jeśli chcesz rozpocząć rozmowę z kimś, kto nie jest jeszcze w Twojej sieci, nie możesz tego zrobić za pomocą prywatnej wiadomości. Funkcja InMail jest jednak dostępna tylko dla firm i użytkowników, którzy płacą za to za pośrednictwem konta reklamowego lub posiadają profile LinkedIn Premium lub LinkedIn Sales Navigator.

Jeśli masz podstawowe (bezpłatne) konto LinkedIn, nie będziesz miał możliwości wysyłania wiadomości InMail – jednak będziesz mógł odbierać wiadomości InMail od innych. Aby móc wysyłać wiadomości InMail, musisz uaktualnić swoje konto do dowolnego z planów premium. Możesz wysłać określoną liczbę wiadomości InMail na podstawie miesięcznej kwoty przydzielonej wraz z abonamentem premium. Jeśli wykorzystasz je wszystkie w ciągu miesiąca, możesz również kupić dodatkowe wiadomości InMail do wysłania.

Jakie zalety ma InMail?

Przede wszystkim możliwość połączenia się z potencjalnymi partnerami biznesowymi, a także współpraca z firmami, które pomogą promować Twoją firmę za pośrednictwem kanałów społecznoścowych. Skrzynka potencjalnych Klientów, partnerów a nawet przyszłych pracowników – stoi przed Tobą otworem. Dostęp do całej bazy użytkowników, którzy znaleźli się na tej platformie w poszukiwaniu konkretnych propozycji biznesowych. Analizy i raporty przeprowadzone przez LinkedIn wskazują, że : „ InMail jest 2,6 razy skuteczniejszy niż wiadomości e-mail lub połączenia zimne. Połącz się z większą siecią, aby szybciej rozpocząć rozmowy mające znaczenie dla Twojej firmy. ”
Jest to as w rękawie dla każdej firmy, która chce generować potencjalnych klientów, i potrzebuje szybkiego i celnego sposobu na sprzedaż produktów i usług.

InMail a standardowa wiadomość – LinkedIn

Format ten opiera się na wiadomościach prywatnych, ale mimo faktu że reklama dociera do skrzynek, to różnic między InMailem a tradycyjną wiadomością, jest wiele:

  • Przycisk z wezwaniem do działania
  • Możliwość odesłania bezpośrednio do formularzy LinkedIn
  • Brak możliwości prowadzenia konwersacji w oknie wiadomości
  • Dodatkowe Call to action na końcu wiadomości

Optymalizacja kampanii InMail – odbiorcy, koszt, CTA

Jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić, zanim zaczniesz wysyłać wiadomości do potencjalnych klientów – jest prawidłowe wypełnienie wszystkich informacji w swoim profilu, na którym wysyłasz wiadomości. Upewnij się również, że wszystkie Twoje dane są dokładne i dobrze odzwierciedlają firmę.

W InMail pomyśl o tym jako o pierwszej rozmowie z nieznajomym – masz szansę zrobić pierwsze dobre wrażenie. Każde słowo powinno być wypowiedziane ostrożnie, nie może brzmieć zbyt robotycznie lub spamowo. Upewnij się, że brzmisz entuzjastycznie i nie zaczynaj od razu z propozycją sprzedaży. Podaj także dane osobowe o sobie i zainteresuj ich możliwością nawiązania obopólnej współpracy.

Ważne praktyki przed wystartowaniem z kampanią InMail:

  • Zaplanuj swój lejek – landing page, formularz LinkedIn, wydarzenie, czyli metody wspierające zaangażowanie odbiorcy;
  • Zwięzły komunikat – krótka i treściwa wiadomość, która nie zostanie zignorowana, podawanie zbyt wielu informacji może zniechęcić odbiorców do odpowiedzi.
  • Personalizuj każdą wiadomość – dostosuj powitanie i treść wiadomości do stanowiska lub zainteresowań odbiorcy.

Koszty InMaili zależą od kilku czynników. Przede wszystkim od tego kim jest Twoja grupa docelowa (i jak wielu reklamodawców chce do niej dotrzeć) oraz jak liczna jest. Koszt jednej wiadomości zaczyna się od 0,1$.

Jako specjaliści od mediów społecznościowych pomagamy firmom osiągnąć ich cele marketingu cyfrowego. Jeśli Twoja firma potrzebuje pomocy z reklamami LinkedIn i InMail, skontaktuj się z nami już dziś.

4.9/5 - (148)