Rodzaje rozszerzeń reklam w Google Ads

Rodzaje rozszerzeń reklam w Google Ads

Rozszerzenia Google Ads to bardzo przydatne narzędzie, które niesie ze sobą szereg korzyści. Jedną z nich jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Na tym jednak dopiero początek zalet korzystania z rozszerzeń, jakie oferuje dawny AdWords. Przeczytaj i dowiedz się, jakie rozszerzenia reklam w Google Ads istnieją oraz dlaczego warto z nich korzystać!

rodzaje rozszerzeń reklam w Google Ads

Spis treści:

  1. Czym są rozszerzenia reklam w Google Ads?
  2. Rodzaje rozszerzeń w Google Ads
  3. Dlaczego warto stosować rozszerzenia reklam?
  4. Jak skutecznie korzystać z rozszerzeń reklam?

Czym są rozszerzenia reklam w Google Ads?

Rozszerzenia reklam w Kampaniach Google Ads to nic innego, jak dodatkowe elementy, które są wyświetlane pod reklamą, jaka wyświetla się w wynikach wyszukiwarki Google. Służą więc one do tego, by dostarczyć użytkownikom internetu dodatkowych informacji o produkcie, czy usługach, które można nabyć na stronie. Co więcej, można je dodawać z poziomu konta, kampanii, a nawet i grup reklam. W dodatku – całkowicie za darmo. Rozszerzenia wygenerują bowiem koszty dopiero w momencie, gdy ktoś kliknie w dane rozszerzenie. Dopiero wtedy będą one rozliczane przez Google.

 

Rodzaje rozszerzeń w Google Ads

Google stworzyło szereg rozszerzeń dla kampanii Google Ads, w których można zamieszczać przeróżne informacje. Należą do nich m.in.:

Rozszerzenia linków do podstron

Można w nich dodawać odnośniki do wybranych podstron w witrynie, które będą wyświetlać się pod reklamą strony w wynikach wyszukiwarki Google (czyli w kampaniach w sieci wyszukiwania), ale i nie tylko. Będą one widoczne także w kampaniach wideo, które wyświetlają się np. na YouTube. Korzystając z tego rozszerzenia, warto pamiętać, że może ono zawierać aż 6 linków do podstron. Z kolei w przypadku reklam na smartfonach, może być ich nawet 8. w tym rozszerzeniu warto również pomyśleć o dodaniu opisu linku – koniecznie z CTA (ang. Call to Action), czyli zwrotem zachęcającym internautów do podjęcia działania na stronie reklamodawcy.

Rozszerzenia objaśnień

Stwarzają one możliwość podkreślenia wyjątkowości oferty oraz zalet reklamowanej działalności. Można w nich zawrzeć informacje, które zachęcą kupujących do dokonania zakupu, czyli m.in. o:

  • Darmowej dostawie;
  • Czasie realizacji zamówienia;
  • Dostępności towaru.

Ponadto warto w nich umieszczać wszelkie inne informacje, które będą świadczyć o przewadze reklamodawcy nad jego konkurencją. W zależności od urządzenia, na którym są one wyświetlane, może ich być maksymalnie 10. Korzystając z nich, należy pamiętać o tym, że rozszerzenia umieszczone niżej w hierarchii będą miały pierwszeństwo przed rozszerzeniem wyższego poziomu. Przykładem tego jest np. rozszerzenie grupy reklam, które będzie wyświetlane zamiast rozszerzenia kampanii.

Rozszerzenia informacji w witrynie

Są one doskonałą okazją do tego, by za ich pośrednictwem poinformować użytkowników sieci o szczególnych aspektach oferowanych produktów i usług. Towarzyszą im nagłówki, spośród których można wybrać m.in.:

  • Kierunki studiów;
  • Kursy;
  • Marki;
  • Miejsca docelowe;
  • Polecane hotele
  • Programy;
  • Ubezpieczenia;
  • Usługi itp.

Rozszerzenia połączeń

Tego typu rozszerzenie pozwala na wyświetlanie numeru telefonu, który będzie widoczny pod reklamą. Dzięki temu użytkownik może połączyć się z tym numerem i bezpośrednio skontaktować ze sklepem telefonicznie – zamiast przekopywać się przez dziesiątki innych stron w poszukiwaniu telefonu kontaktowego. Dodatkowo istnieje również możliwość wyznaczenia godzin, w których będzie można się skontaktować z tym numerem.

Rozszerzenia formularzy kontaktowych

Kolejny dodatek, który umożliwia internautom skontaktowania się z danym reklamodawcą. Umieszcza się w nim informacje takie jak:

  • Nazwa firmy;
  • Adres mailowy;
  • Kod pocztowy;

Należy jednak zwrócić uwagę na to, że nie wszyscy reklamodawcy uzyskają dostęp do tej funkcji. Wykluczone z niej zostaną branże wzbudzające kontrowersje. Zalicza się do nich m.in. sklepy związane ze sprzedażą alkoholu, wyrobów tytoniowych, leków itp.

Potrzebujesz szybkiej wyceny kampanii Google Ads? Zadzwoń 661 483 983.

Rozszerzenia lokalizacji

Pozwalają na wyświetlanie informacji związanych z adresem firmy, jej lokalizacją, czy odległością w jakiej jest ona usytuowana od użytkownika. Jest to jedno z najważniejszych rozszerzeń w Kampaniach Google Ads – zwłaszcza dla sklepów nastawionych na sprzedaż stacjonarną. Może się ono wyświetlać nie tylko w wynikach wyszukiwarki, ale i w całej sieci reklamowej (np. YouTube, Gmail itp.) oraz na Mapach Google – jeżeli firma posiada wizytówkę w Google Moja Firma, która została połączona z kontem w Google Ads.

Rozszerzenia powiązanej lokalizacji

To opcja, która bardzo podobnie jak rozszerzenie lokalizacji. Jest ona jednak skierowana wyłącznie do producentów i dealerów. Dzięki temu internauci mogą zakupić dany produkt bezpośrednio u producenta.

Rozszerzenia cen

Zawierają informacje o cenie produktu lub usługi, które wyświetlają się pod reklamą w wyszukiwarce. Tego typu rozszerzenie może zawierać maksymalnie 8 elementów, a internauci mogą przesuwać ich podgląd.

Rozszerzenia aplikacji

To opcja skierowana do twórców aplikacji, którzy w reklamie tekstowej mogą zamieszczać link do pobrania swojej apki na urządzenie mobilne. Użytkownicy wyszukiwarki mogą zostać przekierowani bezpośrednio na stronę, gdzie mogą pobrać aplikację lub do witryny jej twórcy.

Rozszerzenia promocji

Dostarczają informacji na temat aktualnych promocji dostępnych na stronie reklamodawcy. Może ona dotyczyć np. zniżki procentowej lub pieniężnej.

Dlaczego warto stosować rozszerzenia reklam?

Korzystanie z rozszerzeń reklam przynosi wiele korzyści, a m.in.:

  • Poprawiają wyniki reklam – generując ruch na stronie;
  • Pozwalają na zamieszczenie dużej ilości informacji o produkcie, czy usłudze – i to w bardzo przejrzysty sposób;
  • Zwiększają widoczność reklamy;
  • Dają przewagę nad konkurencją – która nie używa rozszerzeń;
  • Są bezpłatne – reklamodawca płaci jedynie za te, które zwiększają ruch na jego stronie.

Jak skutecznie korzystać z rozszerzeń reklam?

Na końcu warto również wspomnieć kilka słów o tym, jak skutecznie korzystać z rozszerzeń reklam. Na początku należy przede wszystkim wybrać dobre rozszerzenie. Dlatego warto się zastanowić nad tym, czy zależy nam na kontakcie z klientem, czy może na tym, by poinformować go o promocji. Oczywiście można również zastosować je wszystkie. Stworzenie rozszerzeń dla Kampanii Google Ads to jednak jeszcze nie wszystko. Należy regularnie sprawdzać ich efektywność – pod kątem ewentualnej optymalizacji. Warto w nich również stosować zwroty zachęcające do podjęcia akcji, czyli tzw. Call to Action.

5/5 - (64)