Jak prowadzenie bloga wspiera pozycjonowanie strony?


Za pośrednictwem bloga można dzielić się swoją wiedzą i przekazywać ważne informacje na określone tematy. Nie ma więc nic zaskakującego w tym, że stał się on ważnym narzędziem marketingowym, które wykorzystuje coraz więcej firm. Okazuje się, że systematyczne prowadzenie bloga pozytywnie wpływa na pozycję, jaką witryna zajmuje w wynikach wyszukiwania. Jak to możliwe?

Pisanie na tematy interesujące odbiorcówJak prowadzenie bloga wspiera pozycjonowanie strony

Chcąc prowadzić regularnie bloga, należy przede wszystkim dobrze zaplanować poruszane w kolejnych wpisach tematy. Jeśli będą to zagadnienia interesujące dla odbiorców, które są często wyszukiwane w Internecie, strona zyskuje dużą szansę na lepszą pozycję. Samodzielne wymyślanie, czego będą dotyczyć teksty, często sprawia problem, dlatego warto skorzystać z pomocnych narzędzi. Należą do nich np. Answer the Public, Senuto, Google Analytics czy SEMSTORM. Dobrym pomysłem jest też przeanalizowanie blogów konkurencji. Sprawdzenie, jakimi tematami zajmują się pozostałe firmy z branży, dostarcza również wskazówek, które zagadnienia są przez nie pomijane lub niedostatecznie rozwijane. Zwróć uwagę m.in. na evergreen content, czyli treści, które nigdy nie tracą na aktualności. Do tej grupy zalicza się poradniki, instrukcje, FAQ, recenzje produktów i case study. Evergreen content przez cały czas pracuje na pozycję strony w wyszukiwarce.

Wartościowe i unikalne treści z frazami kluczowymi

Nie ma wątpliwości co do tego, że na blogu powinny pojawiać się wyłącznie merytoryczne i unikalne treści, które są skierowane do odbiorców, a nie tylko do robotów Google. Dopracowane teksty bardzo pozytywnie wpływają na pozycjonowanie SEO witryny, zwłaszcza jeśli zostaną w nich wykorzystane starannie dobrane frazy kluczowe. Oczywiście wpisy mają brzmieć naturalnie, nie może to być treść pozbawiona sensu. Zadbanie o oryginalne artykuły pozwala na uniknięcie duplicate content. Jeśli dojdzie do powielenia tekstów, wówczas algorytmy Google nie będą mogły zweryfikować, które pojawiły się jako pierwsze. W efekcie prawdopodobnie pominą one witrynę podczas wyświetlania wyników wyszukiwania. O wartościowe wpisy warto zadbać też z innego powodu. Dzięki nim stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie i odbiorcy coraz bardziej Ci ufają. Częściej odwiedzają Twoją witrynę, a to również może wspierać pozycjonowanie strony.

Staranna optymalizacja

Blog wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce również za sprawą umiejętnej optymalizacji. Opiera się to na dbaniu o takie elementy jak:

  1. Meta description – inaczej opis witryny, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania tuż pod tytułem. Warto stosować w nim konkretne wezwanie do działania, np. „zapoznaj się z naszą ofertą” czy „dowiedz się więcej”.
  2. Tytuł strony – jeśli będzie chwytliwy, dodatkowo zachęci użytkowników do odwiedzenia witryny.
  3. Konstrukcja URL – adres URL powinien być zgodny z tytułem strony, podkreślać tematykę i informować odbiorców, na co trafią po przejściu do witryny.
  4. Opisy alternatywne zdjęć – dzięki nim algorytmy wyszukiwarki wiedzą, co przedstawiają elementy graficzne. Opisy alternatywne pojawiają się też w sytuacji, gdy z pewnych powodów zdjęcia nie mogą zostać wyświetlone.
  5. Struktura tekstu – wykorzystuj nagłówki, pogrubienia, wypunktowania i podział na akapity. Wszystko to sprawia, że tekst jest bardziej czytelny i uporządkowany, przyjemniej się go czyta.

Techniczna optymalizacja zwiększa szansę na to, że witryna zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie Twojej strony WWW. Wypełnij formularz lub zadzwoń

22 10 10 180.

Promowanie wpisów w mediach społecznościowych

Social media to odpowiednie kanały do promowania nowych wpisów blogowych. Rozpowszechnianie linków na swoich profilach może stać się źródłem dodatkowych kliknięć i udostępnień. To zwiększa zasięg zarówno samych postów, jak i całego bloga, a jego częstsze odwiedziny będą dla algorytmów wyszukiwarki sygnałem, że strona jest wartościowa. Tym sposobem witryna ma szansę na zdobycie lepszej pozycji. Przy okazji social media ułatwiają dotarcie do szerszej grupy odbiorców.

Czy prowadzenie bloga zawsze wspiera pozycjonowanie strony?

Blog może okazać się bardzo pomocny w zwiększeniu widoczności witryny w wyszukiwarce. Jednak musi być on prowadzony regularnie, trzeba też zadbać o poprawną, wartościową treść i optymalizację strony pod kątem SEO. Należy także zdawać sobie sprawę z tego, że efekty nie pojawią się od razu. Konieczne jest uzbrojenie się w cierpliwość, gdyż rezultaty zwykle zauważa się po upływie kilku tygodni lub nawet miesięcy.

Prowadzenie bloga to działanie długofalowe, ale skuteczne. Stworzone raz wpisy są widoczne przez cały czas, można je systematycznie aktualizować i ulepszać. Jeżeli poszczególne artykuły będą zajmowały wysoką pozycję w Google, zyska na tym cała strona internetowa. O blog warto zadbać również z innych powodów. Daje on szansę na rozbudowanie listy fraz, na które pozycjonuje się witryna, zostanie ekspertem w swojej dziedzinie i zyskanie lojalnej grupy czytelników przywiązanych do firmy. Ułatwia to zwiększenie sprzedaży i zysków.

4.7/5 - (15)