Rodzaje kampanii Google Ads

Rodzaje kampanii Google Ads

W marketingu wyszukiwarek internetowych (SEM) obok SEO bardzo ważną funkcję pełnią także płatne reklamy. Na szczególną uwagę zasługuje w tym przypadku Google Ads. To narzędzie umożliwiające tworzenie płatnych kampanii reklamowych w sieci Google — zarówno w wyszukiwarce internetowej, jak i podmiotach, które należą do firmy pod tą samą nazwą.

Ważnym aspektem Google Ads, który zachęca do skorzystania wielu przedsiębiorców i ekspertów od marketingu internetowego, jest jego elastyczność. Mowa tu zarówno o wielkości budżetów, od których można rozpoczynać kampanię online, jak i targetowaniu (ustawianiu grupy odbiorców, do których kierowana jest reklama) czy formie promocji.

Kampania Search (w wyszukiwarce)

W ramach powyższej kampanii reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania SERP (ang. Search Engine Results Page) wyszukiwarki Google. Wystarczy, żeby użytkownik wyszukał frazę związaną z Twoją ofertą czy działalnością, aby na samej górze pojawił się opłacony przez Ciebie wynik.

Reklamy w kampaniach Search mają formę tekstową. Składają się z:

  • nagłówków — są zdecydowanie krótsze i widoczne na górze reklamy,
  • linii opisu — usytuowane niżej i bywają nieco dłuższe.

Wykorzystując kampanię Search jesteś w stanie sprowadzić na Twoją witrynę ruch wysokiej jakości. Tego rodzaju reklama rozliczana jest za koszt kliknięcia (CPC).

Zapytaj o kampanie Google Ads dla Twojej firmy

 

Kampania PLA (Merchant Center/Produktowa)

Kampania PLA (Product Listing Ads) należy do kampanii typowo sprzedażowych. Uruchomienie jej ma na celu realizację konwersji (głównie w tym przypadku sprzedaży) i to ona jest wyznacznikiem skuteczności.

Reklamy kampanii PLA także pojawiają się w wynikach wyszukiwania SERP i wywoływane są przez słowa kluczowe wpisane przez użytkownika. Różnią się wyglądem, gdyż są to reklamy produktowe. Zawierają:

  • zdjęcie produktu,
  • nazwę produktu,
  • cenę,
  • nazwę sklepu.

Na podstawie feedu produktowego — czyli listy produktów znajdujących się w sklepie — Google przedstawia propozycje użytkownikom. Bardzo ważny w tym kontekście jest dobór produktów, które wyszukiwarka powinna przedstawiać w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju kampanie rozliczane są za koszt kliknięcia (CPC).

Kampanie Display (banerowa, w sieci reklamowej, GDN)

Reklamy w kampanii Display mają formę graficzną lub grafiki i tekstu łącznie (reklamy elastyczne).  Aby móc rozpocząć kampanię Display, należy posiadać kreacje graficzne zgodne ze specyfikacją Google (sprawdź ofertę Wedo na banery Google ads). Reklamy te wyświetlają się w sieci reklamowej Google, inaczej zwanej GDN (Google Display Network). Więcej o sieci reklamowej znajdziesz w tym wpisie. Sieć reklamowa zezwala na elastyczne kierowanie reklam np.  demografia, wybrane kategorie tematów, wybrane witryny, wybrane treści.

Tego rodzaju kampanie idealnie sprawdzają się w tworzeniu ruchu na stronie internetowej. Dobrze sprawdzają się w ramach tworzenia wizerunku marki. W zależności od wybranego celu reklamy mogą być rozliczane za koszt kliknięcia (CPC) lub koszt tysiąca wyświetleń (CPM).

Kampania Remarketingowa

Kampania, która może przyjąć różną formę. Jest tak ze względu na to, że to nie ona się liczy, a odpowiednie targetowanie — kierowanie reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców. W przypadku kampania powinna pojawiać się osobom, które miały już styczność z witryną.

Tworzone listy remarketingowe mogą różnić się warunkami. W ten sposób wrócenie z reklamą jedynie do osób, które dodały produkty do koszyka bez finalizacji transakcji, odwiedziły konkretny dział czy dokonały zakupu w przeszłości, jest jak najbardziej możliwe. Są wyświetlane w witrynach należących do sieci partnerów Google . W związku z tym podążają za użytkownikiem, który mógłby być zainteresowany Twoimi produktami czy usługami, kiedy ten przegląda inne strony internetowe.

Kampanię Remarketingową można przeprowadzić w każdej formie — Search, PLA, Display czy YouTube.

Kampania YouTube (wideo)

Oprócz tekstu i grafik do reklamy swojej działalności możesz wykorzystać także wideo. To filmy reklamowe nagrane na platformę YouTube, które pojawiają się podczas oglądania filmów i w sieci partnerów Google. Mogą to być materiały pomijalne (można je wtedy przewinąć) lub nie (wymuszające obejrzenie w całości).

Kampanie YouTube idealnie sprawdzają się w tworzeniu świadomości marki. Wszelkie inne cele w tym kontekście powinny być drugorzędne. Reklamy w tym rodzaju rozliczane są za koszt obejrzenia (CPV) lub za kliknięcie (CPC).

Zapytaj o kampanie Google Ads dla Twojej firmy