Pozycjonowanie WooCommerce – 12 kroków do sukcesu Twojego e-commerce!


KROK 1 – Przeprowadź darmowy audyt SEO

Darmowy audyt SEO pomoże Ci zidentyfikować obszary wymagające optymalizacji. Są to m.in.:

  • nagłówki
  • słowa kluczowe
  • domeny polecające
  • wydajność serwisu
  • błędy JavaScript
  • bezpieczeństwo witryny
  • poprawność połączenia z sieciami społecznościowymi
  • stan indeksacji
  • duplicate content

Decydując się na profesjonalny audyt SEO, dowiesz się dodatkowo, jakie elementy serwisu należy poprawić.

KROK 2 – Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Słowa kluczowe możesz dobrać w dowolnym narzędziu analitycznym, m.in.:

  • Senuto
  • Ahrefs
  • Moz Keyword Explorer
  • Ubersuggest
  • KWfinder

Skup się nie tylko na frazach ogólnych (jedno- lub dwuwyrazowych), ale weź pod uwagę również wyrażenia long tail SEO bazujące na minimum trzech lub czterech słowach. Z ich pomocą zwiększysz wskaźnik klikalności (CTR) swojej witryny o 3-5%.

Strategię long tail SEO powinieneś wdrożyć zarówno do opisów kategorii, jak i bloga. W przypadku opisów produktów, postaw na frazy generyczne, natomiast zależnie od potrzeb, stosuj długi ogon.

KROK 3 – Zoptymalizuj meta tytuły i meta opisy

Prawidłowo zoptymalizowane meta tytuły i opisy sprawią, że Twoja witryna będzie wyświetlała się poprawnie w Google oraz innych wyszukiwarkach.

Meta title powinien zawierać od 50 do 70 znaków, natomiast meta description od 155 do 165 znaków.

meta title i meta description

Zdj 1. Poprawnie wyświetlające się meta tagi.

Aby usprawnić dodawanie meta tagów i zweryfikować ich poprawność, zachęcamy do instalacji wtyczki Yoast SEO – dodatek w wersji bezpłatnej zapewnia wystarczającą liczbę funkcjonalności umożliwiających podstawową optymalizację SEO Twojego serwisu.

KROK 4 – Popraw adresy URL

Adresy URL stron produktowych oraz kategorii powinny być krótkie i zrozumiałe. Pamiętaj, żeby zawierały odpowiednie słowa kluczowe.

Prawidłowy adres URL

Zdj 2. Przykład prawidłowego adresu URL opisu kategorii marki Sephora.

KROK 5 – Stwórz unikalne opisy produktów i kategorii

W opisach produktów i kategorii powinieneś dostarczyć merytoryczne informacje i zwracać się bezpośrednio do czytelnika. Operuj językiem korzyści, nawiązując do cech produktu lub kategorii produktowej. Przedstawiaj użytkownikom historie i spraw, żeby mogli sobie wyobrazić wpływ danych rozwiązań na ich codzienne życie.

Prawidłowo przygotowany opis produktu.

Zdj 3. Prawidłowo przygotowany opis produktu.

Warto również wspomnieć, aby w przypadku opisów kategorii, które są najczęściej dłuższe niż opisy produktów, zadbać o prawidłową strukturę nagłówka. Dzięki temu użytkownik, który wejdzie na Twoją witrynę, będzie mógł bezproblemowo znaleźć najważniejsze informacje.

Wzorowy opis kategorii

Zdj 4. Wzorowy opis kategorii wykonany przez firmę Decathlon.

KROK 6 – Przygotuj odpowiednie nagłówki

Struktura sklepu internetowego, którego jesteś właścicielem, powinna być czytelna i przejrzysta. W tym celu należy wdrożyć odpowiednie nagłówki (H1-H6). Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli łatwo odnaleźć interesujące ich informacje i dokonać czynności odpowiadającej za konwersję (np. zakupu produktu, wejścia na podstronę produktową lub odtworzenia wideo).

KROK 7 – Popraw prędkość ładowania strony

Prędkość ładowania strony poprawisz poprzez wdrożenie następujących praktyk:

  • optymalizacja obrazów,
  • wykorzystanie pamięci podręcznej,
  • minimalizacja kodu,
  • aktualizacja wtyczek i motywów,
  • usunięcie zbędnych wtyczek,
  • wykorzystanie CDN,
  • kompresja zasobów.

W celu pomiaru wydajności serwisu możesz wykorzystać narzędzia takie jak GTmetrix, Google PageSpeed Insights lub WebPageTest.

KROK 8 – Skonfiguruj responsywność serwisu

Według najnowszych statystyk, 55% wyświetleń stron w wynikach wyszukiwania pochodzi z urządzeń mobilnych. To jeden z powodów, dla których powinieneś zoptymalizować swój serwis nie tylko pod kątem desktopów, ale także smartfonów, smartwatchy oraz tabletów.

Responsywność sklepu internetowego wpłynie pozytywnie na doświadczenia użytkowników, co może przełożyć się na maksymalizację konwersji.

KROK 9 – Zadbaj o odpowiedni profil linków wewnętrznych

Odpowiedni profil linków zewnętrznych zagwarantuje spójną strukturę nawigacji w Twoim serwisie. Dotyczy to również linków w stopce oraz menu. Zachęcamy dodatkowo do wdrażania wewnętrznych linków we wpisach blogowych w celu rozwinięcia danego tematu bez konieczności zbędnego wydłużania go.

KROK 10 – Zaimplementuj strategię linkowania zewnętrznego

Linkowanie zewnętrzne to kluczowy aspekt podniesienia wartości Twojej strony z punktu widzenia SEO. Bez tego pozycjonowanie WooCommerce będzie bardzo utrudnione.

Aby pozyskać wysokiej jakości linki zewnętrzne, powinieneś:

  • tworzyć wartościowe i unikalne treści,
  • budować relacje z innymi witrynami,
  • wykorzystać media społecznościowe,
  • zarejestrować się w branżowych katalogach,
  • uzyskać recenzje i polecenia,
  • współpracować z prasą i bloggerami.

Warto również zdecydować się na wykorzystanie profesjonalnego zaplecza SEO, które jest obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów pozycjonowania WooCommerce. W tym celu warto zgłosić chęć współpracy z agencją SEO lub domem mediowym.

KROK 11 – Zoptymalizuj Core Web Vitals

Core Web Vitals

Zdj 5. Core Web Vitals – LCP, FID oraz CLS.

Optymalizacja Core Web Vitals wpłynie na wydajność, interaktywność oraz stabilność wizualną Twojego serwisu. Zwróć szczególną uwagę na wskaźniki takie, jak:

  • Largest Contentful Paint (LCP) – czas najdłuższego renderowania zawartości. LCP odnosi się do czasu, w którym największy i najważniejszy element Twojej strony, taki jak obraz lub blok tekstu, zostaje wyrenderowany na ekranie użytkownika. Optymalny LCP wynosi mniej niż 2,5 sekundy. Aby poprawić ten wskaźnik, skup się na optymalizacji prędkości ładowania, w szczególności poprzez redukcję czasu potrzebnego do wczytania i wyświetlenia głównych elementów strony.
  • First Input Delay (FID) – pierwsze opóźnienie wejścia. FID odnosi się do czasu, jaki upływa od momentu, gdy użytkownik wykonuje pierwsze interakcje na stronie (np. kliknięcie w link lub przycisk), do momentu, w którym przeglądarka reaguje na te interakcje. Optymalny FID wynosi mniej niż 100 milisekund. Aby poprawić ten wskaźnik, skup się na optymalizacji kodu JavaScript, minimalizacji blokujących zasobów i zapewnieniu szybkiego czasu reakcji na interakcje użytkowników.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – kumulatywny przeskok układu. CLS mierzy, jak bardzo nieprzewidywalne przesunięcia elementów na stronie mogą wpływać na jej stabilność wizualną. Ten wskaźnik ocenia, jak wiele elementów na stronie przemieszcza się, powodując niezamierzone zmiany układu. Optymalny CLS wynosi mniej niż 0,1. Aby poprawić ten wskaźnik, rezerwuj odpowiednią przestrzeń dla elementów i zapobiegaj zmianom układu podczas ładowania strony.

W celu zweryfikowania Core Web Vitals możesz wykorzystać Google PageSpeed Insights.

KROK 12 – Zabezpiecz witrynę

Każdy sklep internetowy musi mieć wdrożony certyfikat SSL, inaczej nazywany protokołem HTTPS. Dzięki temu dane Twoich klientów nie zostaną wykradzione. Zwiększa to również współczynnik konwersji oraz minimalizuje wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate). Sklepy bez SSL-a nie cieszą się zaufaniem wśród internautów i zazwyczaj generują małą sprzedaż.

Prawidłowo zabezpieczony sklep internetowy za pomocą certyfikatu SSL

Zdj 6. Prawidłowo zabezpieczony sklep internetowy za pomocą certyfikatu SSL.

Pozycjonowanie WooCommerce — podsumowanie

Decydując się na pozycjonowanie WooCommerce, powinieneś zadbać przede wszystkim o naturalne zoptymalizowanie swojej strony bez upychania słów kluczowych (tzw. keyword stuffingu). Dzięki temu roboty Google określą Twój serwis jako wartościowy, co przełoży się na wyższe pozycje w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu WooCommerce, napisz do nas maila lub zadzwoń. Chętnie udzielimy fachowych porad i pomożemy dobrać najlepsze rozwiązanie reklamowe do Twoich preferencji.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Pozycjonowanie WooCommerce]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania WooCommerce.

Czym jest pozycjonowanie WooCommerce?

Pozycjonowanie WooCommerce to proces optymalizacji sklepu internetowego opartego na platformie WooCommerce prowadzący do uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek (np. YANDEX, Yahoo!, DuckDuckGo). Dzięki właściwie wdrożonej strategii SEO zmaksymalizujesz konwersję i poprawisz wizerunek marki w sieci.

4.3/5 - (192)

Jakie wtyczki SEO do WooCommerce?

Istnieje wiele wtyczek SEO dostępnych dla WooCommerce, które pomagają w optymalizacji sklepu pod kątem wyszukiwarek. Najpopularniejsze z nich to m.in. Yoast SEO for WooCommerce, All in One SEO Pack, Rank Math oraz SEOPress. Za ich pomocą można optymalizować treści, zarządzać meta tagami, generować mapę witryny oraz analizować słowa kluczowe.

4.3/5 - (192)

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie WooCommerce?

Pozycjonowanie WooCommerce pozwoli zwiększyć widoczność Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. Poprawia również zaufanie i wiarygodność sklepu, a także zwiększa ruch na stronie i konwersje, prowadząc do wzrostu sprzedaży.

4.3/5 - (192)

Ile trwa pozycjonowanie WooCommerce?

Czas trwania procesu pozycjonowania WooCommerce może się różnić w zależności od wielu czynników. Elementami ważnymi do rozpatrzenia są przede wszystkim: obecny stan optymalizacji serwisu, konkurencja w branży i zakres działań SEO. Ogólnie rzecz biorąc, pozycjonowanie to długoterminowy proces, który może wymagać regularnej pracy i monitorowania rezultatów. Wyniki mogą być widoczne już po kilku miesiącach (np. w postaci dodatkowego ruchu w witrynie). W celu zwiększenia mikro- oraz makro konwersji w witrynie powinieneś współpracować ze specjalistami minimum 6-12 miesięcy (lub dłużej).

4.3/5 - (192)

Ile kosztuje pozycjonowanie WooCommerce?

Zazwyczaj cena za pozycjonowanie WooCommerce wynosi od 1 000 do 5 000 zł netto miesięcznie. Finalne koszty mogą się różnić w zależności czynników tj. rozmiar sklepu, konkurencja w branży, zakres działań SEO i wymagany poziom optymalizacji. Agencje SEO i specjaliści oferują różne modele cenowe, w tym miesięczne opłaty, opłaty za projekt lub opłaty za wyniki.

4.3/5 - (192)
4.3/5 - (192)