Pozycjonowanie Shoper


Pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper wyróżnia się przede wszystkim wysokim zwrotem z inwestycji, budową wizerunku Twojej marki w sieci oraz możliwością wypracowania solidnej przewagi konkurencyjnej. Aby osiągnąć sukces w Google, należy jednak znaleźć się na pierwszej stronie (w TOP 10), ponieważ to właśnie ten sektor gromadzi 95% ruchu w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).

mężczyzna wyszukuje frazy kluczowe

Na czym polega pozycjonowanie Shoper?

Pozycjonowanie Shoper polega na konsekwentnym wdrażaniu przemyślanych działań strategicznych on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza Twoim serwisem). W pierwszej kolejności specjaliści przeprowadzają kompleksowy audyt SEO, następnie tworzą strategię pozycjonerską i zajmują się działaniami dot. treści oraz optymalizacją techniczną. Pracują również nad link buildingiem mającym na celu wzmocnienie wartości Twojej witryny z punktu widzenia SEO.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie Shoper?

Pozycjonowanie Shoper jest istotne z kilku powodów:

  • wyższy poziom widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • kreowanie wizerunku marki,
  • możliwość wypracowania przewagi konkurencyjnej,
  • maksymalizacja konwersji,
  • wzmocnienie zaufania internautów.

Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Wyższy poziom widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania

Im wyżej Twoja firma znajduje się w organicznych wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo na zmaksymalizowanie konwersji. W tym przypadku pracownicy agencji SEO, z którą współpracujesz muszą jednak wywiązywać się ze swoich obowiązków. Inaczej nie znajdziesz się nawet w TOP 10. A przypominamy, że pierwsza dziesiątka, to absolutny must-have. Rekomendujemy jednak celować w TOP 5 – o podany sektor opiera się 68% kliknięć.

Kreowanie wizerunku marki

litery układające się w słowo BRAND

Jeżeli znajdujesz się w TOP 10 wyników wyszukiwania, użytkownicy kojarzą Cię z renomowanym usługodawcą, który na pewno świadczy rozwiązania najwyższej jakości. Użytkownicy wówczas są bardziej chętni, żeby wypróbować Twoje usługi.

Możliwość wypracowania przewagi konkurencyjnej

Po 6-12 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO możesz uzyskać pierwszą dziesiątkę (lub nawet piątkę) wyników wyszukiwania na większość wartościowych fraz kluczowych dla Twojego biznesu. Dzięki temu zdecydowanie zwiększysz sprzedaż i zaangażowanie użytkowników w inne działania opierające się o konwersje.

Maksymalizacja konwersji

Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania wiąże się ze wzrostem współczynnika makro- oraz mikro konwersji, np. w postaci:

  • dodania produktu do koszyka,
  • wejścia na wybraną podstronę produktową,
  • zakupu produktu,
  • zapisania się do newslettera,
  • wypełnienia formularza umożliwiającego kontakt,
  • pobrania pdf-a,
  • zakupu e-booka,
  • udostępnienia treści w social mediach,
  • przesłuchania podcastu z zewnętrznego serwisu.

Należy jednak pamiętać, że pierwsza strona jest najważniejsza. Jak podają badania Hubspot – 71% kliknięć prowadzi do pierwszej strony Google.

Wzmocnienie zaufania internautów

Internauci ufają najbardziej branżowym liderom. Możesz się takim stać, jeśli Twoja firma będzie widoczna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Wówczas potencjalni klienci potraktują Cię jako autorytet, któremu można zaufać i powierzyć swoje pieniądze w celu zareklamowania marki w Internecie.

Ile kosztuje pozycjonowanie Shoper?

Pozycjonowanie Shoper wiąże się z kosztami rzędu od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Zazwyczaj są to kwoty rzędu 1 000 – 4 000 zł netto miesięcznie. Wiele natomiast zależy od m.in.:

  • Konkurencyjność fraz kluczowych – im więcej osób wyszukuje dane frazy, tym droższe może być pozycjonowanie. Zazwyczaj najwięcej trzeba zapłacić za SEO w branży meblarskiej, odzieżowej oraz farmaceutycznej.
  • Złożoność projektu – im więcej słów kluczowych do wypozycjonowania, tym droższe będzie SEO. W lokalnych branżach budżet 1 000 zł netto miesięcznie jest w zupełności wystarczający, ponieważ wówczas pozycjonuje się ok. 10-20 fraz. W sklepach e-commerce optymalizacja obejmuje nawet ponad 100 fraz kluczowych. 
  • Specyfika Twojej branży – w niektórych branżach należy zainwestować więcej pieniędzy w wypozycjonowanie konkretnych fraz ze względu na ich dużą konkurencyjność w danym okresie. Dotyczy to przykładowo hotelarstwa i innych branż sezonowych.
  • Doświadczenie agencji – im więcej istnieje na rynku dana agencja, tym droższe będą jej usługi, natomiast wyróżnią się wyższą jakością i bardziej satysfakcjonującym poziomem skuteczności.
  • Indywidualne cele i założenia – jeżeli klient potrzebuje usług dodatkowych (np. zmiany strategii SEO lub szybszego wypozycjonowania konkretnych fraz), będzie musiał dopłacić.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania Shoper?

jak długo należy czekać na efekty pozycjonowania shoper

Efekty pozycjonowania sklepów Shoper będą widoczne po mniej więcej 2-3 miesiącach w postaci wyższego ruchu w Twoim serwisie. Około 6-18 miesięcy należy poczekać na zdecydowaną maksymalizację konwersji i pozyskanie dodatkowych klientów, którzy będą regularnie polecać Twój biznes oraz zwiększać jego budżet operacyjny.

Pozycjonowanie Shoper – skorzystaj z oferty Wedo już dziś!

Oferta Wedo jest kompleksowa i oparta o dobro klientów. Jeżeli zdecydujesz się na pozycjonowanie Shoper w naszym domu mediowym, będziesz mógł skorzystać z darmowego audytu SEO. Gwarantujemy profesjonalne podejście do klienta oraz dbałość o najmniejsze szczegóły podczas wdrażania poszczególnych rozwiązań optymalizacyjnych.

Jeżeli chcesz wyskalować swój biznes – napisz do nas maila lub zadzwoń. Chętnie pomożemy i wypromujemy Twoją firmę. Pozostajemy do dyspozycji!

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Pozycjonowanie Shoper]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania Shoper. 

1. Czym jest pozycjonowanie Shoper?

Pozycjonowanie Shoper to proces optymalizacji strony internetowej opartej na platformie Shoper w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek.

2. Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie Shoper?

Pozycjonowanie Shoper pozwala odnotować liczne korzyści np. w postaci zwiększenia strony w organicznych wynikach wyszukiwania, kreowania wizerunku marki, wypracowania przewagi konkurencyjnej oraz maksymalizacji konwersji i wzmocnienia zaufania internautów.

4.9/5 - (12)