5 powodów, dla których Twoja strona potrzebuje profesjonalnego audytu SEO


Pamiętasz początki Internetu? Nic nie wnoszące teksty preclowe zalewały kolejne portale, a co sprytniejsi zarabiali na prostych stronach załadowanych reklamami. Coś jak zwariowane lata XX w wersji digital, tylko bez prohibicji. Na szczęście (bądź nieszczęście niektórych) te czasy są już za nami. Przyszedł moment dowartościowania jakościowych treści. To świetna wiadomość dla użytkowników, ale niekoniecznie dla właścicieli stron. Wraz z powstaniem kolejnych witryn internetowych, wybicie się spośród milionów treści dostępnych w Google’u zrobiło się znacznie trudniejsze. Kolejne zmiany w działaniu sieci i jej użytkowników sprawiają, że coraz więcej firm decyduje się na profesjonalne usługi pozycjonowania. W tym także na audyt SEO. A dlaczego jeszcze warto się nim zainteresować? Poniżej znajdziesz odpowiedź. Przedstawiamy 5 powodów, dla których Twoja strona potrzebuje profesjonalnego audytu SEO.

1. Diagnoza problemu to podstawa jego rozwiązania.

Brzmi jak oczywistość? Może i tak, jednak wiele marek zapomina o tym, kiedy tworzy kolejne strategie sprzedażowe czy marketingowe. Tymczasem bez porządnej analizy działań i wyciągania wniosków nie da się zrobić kroku naprzód.

Darmowy audyt seo

Wyobraźmy sobie, że na znanym blogu regularnie pojawiają się posty. Ich autorka, nazwijmy ją Diana, starannie tworzy teksty i skrupulatnie dobiera tematy, które

zainteresują jej odbiorców. Mimo to zasięgi strony nie zwiększają się. Diana nie zauważa jednak, że wpisy, które promuje na swoim Instagramie są bardziej poczytne. Nie analizuje swoich działań promocyjnych i nie wprowadza zmian, które pozwoliłyby rozwinąć jej działalność.

Podobnie jest w przypadku pozycjonowania. Aby było skuteczne, należy zastanowić się, dlaczego do tej pory takie nie było, co mogło przynosić pozytywne skutki, a co niekoniecznie. Regularny audyt SEO pozwala na znalezienie dotychczasowych błędów oraz na zdecydowanie:

      • które działania należy kontynuować,
      • jakich praktyk zaprzestać
      • oraz co należy usprawnić lub wdrożyć.

Jeśli chcesz wiedzieć, na czym dokładnie polegają działania SEO kliknij tutaj.

2.  Zasady pozycjonowania nieustannie się zmieniają.

W przypadku gdy Twoja strona działa od dawna, to na pewno masz za sobą pierwsze doświadczenia z SEO. Być może współpracowałeś z agencją lub zajmowałeś się tym samodzielnie. Niestety bardzo prawdopodobne, że Twoja wiedza jest już nieaktualna. Podobnie jak audyt SEO przeprowadzony 3 lata temu. Google przez cały czas pracuje nad nowymi algorytmami, które rządzą światem pozycjonowania. Co za tym idzie, o swoją pozycję w wyszukiwarce powinieneś walczyć cały czas.

Wykonywany regularnie audyt SEO pozwoli Ci na bieżąco działać zgodnie z najnowszymi trendami w branży i gonić konkurencję.  Przede wszystkim określi, co należy zaktualizować, by nie doprowadzić, np. do zbanowania strony przez algorytm walczący ze spamem. Działanie SEO jest długofalowe i nie powinno ograniczać się wyłącznie do content marketingu i fraz kluczowych. Równie ważne są takie czynniki jak wydajność strony czy indeksowanie. Wszystkie te aspekty zbada za Ciebie profesjonalista podczas audytu SEO.

3. SEO zwiększa sprzedaż

Jeśli dotychczas nie miałeś styczności z audytem SEO, pewnie zastanawiasz się, co konkretnie zyska na nim Twój biznes. Przede wszystkim dobry audyt jest podstawą i pierwszym krokiem do prawidłowego pozycjonowania strony. W jego efekcie Twoja witryna internetowa będzie pojawiała się jako jedna z pierwszych w wyszukiwarce. Dlaczego to ważne? Ponieważ badania pokazują, że na drugą stronę wyszukiwarki przechodzi zaledwie 1 % użytkowników Internetu. Co to oznacza w praktyce? Zobrazujmy to na przykładzie.

Przyjmijmy, że zajmujesz się sprzedażą obuwia sportowego. Z pewnością oczekujesz, że potencjalni klienci z łatwością dotrą na Twoją stronę po wpisaniu frazy „buty sportowe”. Prawdopodobnie tak nie jest, jeśli nie dbasz właściwe o pozycjonowanie. Użytkownicy zainteresowani Twoim produktem trafiają do sklepów konkurencji i to tam robią zakupy. W tym czasie Twoja witryna oczekuje na 10. z kolei stronie w Google. Pamiętasz, kiedy ostatni raz przeszedłeś na co najmniej 3. z nich? No właśnie.

Z tego powodu dbanie o prawidłowe pozycjonowanie strony i przeprowadzanie audytów SEO może realnie wpłynąć na:

      • rozpoznawalność marki,
      • zwiększenie sprzedaży,
      • wyprzedzenie konkurencji i zwiększenie ruchu na stronie.

Sprawdź szybko swoją stronę WWW

Wpisz dane, wykonaj darmowy audyt i pobierz wynik jakości SEO witryny:

  
 
  
 
  
 

4. Profesjonalny audyt SEO to skarbnica wiedzy.

Musisz wiedzieć, że na efekty działania pozycjonowania trzeba trochę poczekać. Czasami rezultat widoczny jest dopiero po kilku miesiącach. Mimo to od razu po audycie SEO  zyskujesz coś bezcennego – wiedzę. Mówią, że nieświadomość jest błogosławieństwem. Otóż nie wtedy, gdy chcesz regularnie dbać o wysoką liczbę wyświetleń strony. Wówczas umiejętność wskazania tego, jakie czynniki wpływają na widoczność witryny, jest bezcenna. Tymczasem audyt SEO wskazuje niemal każdy z nich. Nawet jednorazowe skorzystanie z takiej usługi może więc podpowiedzieć, w jaki sposób należy  zarządzać rozwojem strony w przyszłości.

 5. Profesjonalny audyt SEO może być darmowy.

Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, czy warto inwestować w profesjonalny audyt SEO to wiedz, że… nie musisz w niego inwestować. Takie badanie możesz wykonać zupełnie za darmo, korzystając z narzędzia, które przygotowali dla Ciebie nasi specjaliści.

Kliknij tutaj, aby skorzystać z profesjonalnego audytu SEO bez opłat!

Autor: Jarosław Zuchora
Dyrektor zarządzający w Wedo Sp. z o.o.. Z wykształcenia magister inżynier informatyki. Posiada prawie 20 letnie doświadczenie w marketingu internetowym i bezpośrednim. Wcześniej zawiązany z takimi firmami jak Eniro, ClearSense, Mediadress, gdzie zajmował managerskie stanowiska w działach marketingu i sprzedaży. W Wedo odpowiedzialny za rozwój biznesu oraz dział performance marketingu.

4.8/5 - (24)