Dlaczego odpowiedni projekt strony www jest taki ważny?
Każda firma powinna mieć własną stronę internetową, ponieważ pełni ona funkcję wizytówki przedstawiającej najważniejsze informacje dla klientów. Obecnie brak witryny jest czymś zaskakującym i to w większości branż, dlatego nie należy zbyt długo zwlekać z jej stworzeniem. Jednocześnie trzeba zadbać o to, aby projekt był starannie zaplanowany i wykonany. Dlaczego jest to tak istotne?
Liczy się pierwsze wrażenie
Odwiedzanie po raz pierwszy strony internetowej można porównać do pierwszego wrażenia, jakie wywieramy na nowo poznanych osobach. Często to od niego w dużej mierze zależy, w jakim kierunku potoczy się spotkanie i cała znajomość. W przypadku witryny wygląda to podobnie. Nawet w ciągu kilkunastu sekund potencjalni klienci mogą wyrobić swoją opinię na jej temat i całej firmy. Jeżeli strona nie będzie estetycznie się prezentować, a dodatkowo elementy graficzne będą się długo ładowały i interfejs nie okaże się intuicyjny, nie wzbudzi ona zaufania. Większość osób od razu zniechęci się do firmy i nie skorzysta z jej oferty, nawet jeśli jest bardzo atrakcyjna. To samo dotyczy braku responsywności, czyli dopasowania do różnych urządzeń. Warto pamiętać, że użytkownicy mogą odwiedzać stronę nie tylko za pomocą laptopa i komputera stacjonarnego, ale też tabletu czy smartfona. Gdy witryna nie będzie dostosowana do ekranów mniejszych sprzętów, również nie wzbudzi zaufania.
Stronę należy zaprojektować w taki sposób, aby była funkcjonalna, użyteczna, a przy tym dobrze się prezentowała. Według badań to w dużej mierze jej wygląd wpływa na pierwsze wrażenie użytkowników. Konieczne jest upewnienie się, czy wybrany układ jest dostatecznie prosty i wszystkie kolory do siebie pasują. Istotną rolę odgrywa też tekst, a więc czy nie jest go zbyt dużo, a czcionka nie jest za mała.
Tworzenie strony internetowej to proces, na który warto poświęcić dużo czasu i dopracować każdy szczegół. Wówczas efektem pracy będzie starannie przygotowana, dobrze wyglądająca witryna, która spodoba się użytkownikom i wzbudzi w nich zaufanie do firmy. Przygotowanie projektu samodzielnie, bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności, nie zapewni oczekiwanych rezultatów. Dlatego z tym zadaniem najlepiej zwrócić się do profesjonalistów.
Zapytaj o ofertę na budowę Twojej strony WWW. Wypełnij formularz lub zadzwoń 22 10 10 180.
Dobry projekt zwiększa szansę ponownych odwiedzin
Jeżeli projekt strony www zostanie zaprojektowany z uwzględnieniem User Experience (doświadczeń użytkownika), każdy szybko znajdzie na niej niezbędne informacje. To zachęca do ponownych odwiedzin i buduje zaufanie do firmy. Projekt witryny powinien uwzględniać, kim będą jej użytkownicy, w jakim celu ją odwiedzą oraz jakie mają potrzeby i ograniczenia. To zapewni nie tylko łatwe wyszukiwanie informacji, ale również szybkie nauczenie się struktury serwisu, zdobycie wiarygodności i zapamiętanie firmy. Jeśli klienci bez żadnego problemu zrobią za pośrednictwem strony zakupy lub wykonają inną akcję, chętnie do niej wrócą, gdy znów pojawi się taka potrzeba.
Dopracowana witryna tworzy przyjazne dla użytkowników środowisko, w którym każdy swobodnie się porusza. To zwiększa szanse firmy na wyróżnienie się na tle konkurencji i pokazanie, jak ważną rolę odgrywa dla niej zadowolenie klientów. Ponadto godna zaufania i komfortowa w użytkowaniu strona internetowa z łatwością pozyskuje kolejnych użytkowników, a jej częste odwiedziny wpływają na pozycję w wyszukiwarce.
Strona www pełni wiele funkcji
Strona internetowa pełni przede wszystkim funkcję informacyjną. Jak już zostało wspomniane, to wizytówka firmy, dzięki której potencjalni klienci mogą łatwo dotrzeć do ważnych danych. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że witryna służy nie tylko do tego. Jej pozostałe funkcje to:
- komunikacja – strona pozwala użytkownikom na nawiązanie kontaktu z firmą, np. poprzez formularz, komentarze czy chat,
- zarządzanie treścią – w projekcie należy uwzględnić miejsce do regularnego publikowania wartościowych treści, np. blogowych (to zwiększa szansę na zajęcie wysokiej pozycji w Google),
- kreowanie wizerunku – strona jest narzędziem promocji firmy, zwiększa jej rozpoznawalność i umożliwia kreowanie wizerunku w odpowiedni sposób,
- sprzedaż – witryny coraz częściej wykorzystuje się do sprzedaży produktów i usług, a robi się to m.in. poprzez integrację z różnymi narzędziami, takimi jak płatności online.
Ponadto za pośrednictwem własnej strony www można opowiedzieć użytkownikom o firmie, przedstawić jej misję i historię, a także dostarczyć wszystkie inne niezbędne informacje pozwalające na podjęcie świadomej decyzji zakupowej. Kreatywne podejście do projektu i wykorzystanie nietypowych rozwiązań to szansa na wyprzedzenie konkurencji.
Tworzenie strony internetowej to proces, na który warto poświęcić dużo czasu i dopracować każdy szczegół. Wówczas efektem pracy będzie starannie przygotowana, dobrze wyglądająca witryna, która spodoba się użytkownikom i wzbudzi w nich zaufanie do firmy. Przygotowanie projektu samodzielnie, bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności, nie zapewni oczekiwanych rezultatów. Dlatego z tym zadaniem najlepiej zwrócić się do profesjonalistów.
Autor: Jarosław Zuchora
Dyrektor zarządzający w Wedo Sp. z o.o.. Z wykształcenia magister inżynier informatyki. Posiada prawie 20 letnie doświadczenie w marketingu internetowym i bezpośrednim. Wcześniej zawiązany z takimi firmami jak Eniro, ClearSense, Mediadress, gdzie zajmował managerskie stanowiska w działach marketingu i sprzedaży. W Wedo odpowiedzialny za rozwój biznesu oraz dział performance marketingu.