Facebook Ads – czy reklama na FB jest dobrym sposobem pozyskiwania klientów?


Facebook to obecnie jeden z największych reklamodawców na świecie. Miliony osób korzystają z tego serwisu społecznościowego na co dzień. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie własnego fanpage i dzielenie się darmowymi informacjami, ale także korzystanie z płatnej promocji. Reklama na FB umożliwia nam dotarcie do praktycznie każdej grupy docelowej, więc jest to świetne źródło pozyskiwania nowych klientów.
Jakie są największe korzyści z reklam na Facebooku. Facebook jest znacznie bardziej popularnym portalem społecznościowym niż inne serwisy. Obecnie praktycznie każdy z nas posiada tam swoje konto i udostępnia różnego rodzaju informacje. Portal ten wymusza również aktywność na użytkownikach, poprzez przeglądanie postów, które wrzucają inne osoby. Dodatkowo możliwe jest komentowanie oraz wchodzenie w różnego rodzaju interakcje.

Facebook Ads

Największe zalety reklam na FB to:

  • określenie dokładnej grupy docelowej – menedżer reklam na Facebooku pozwala określić płeć grupy odbiorców, wiek i zainteresowania. W ten sposób bardzo łatwo można dotrzeć do potencjalnych klientów, którym szansa sprzedania jest największa,
    bardzo niskie koszty reklam – do promocji postu wystarczy zaledwie kilkadziesiąt złotych. Małe przedsiębiorstwa zaczynają promocje z budżetem wynoszącym nawet 10 zł dziennie,
  • elastyczne rozliczanie za promocję na Facebooku – jeśli chodzi o reklamę na FB, to nie ma tutaj żadnych opłat abonamentowych, a każdą kampanię możemy dopasować do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Dlatego też w jednym miesiącu możemy zainwestować 1000 zł, w drugim 500 zł, a w kolejnym w ogóle nie używać płatnej reklamy,
  • remarketing – to obecnie jedna z najbardziej pożądanych opcji reklamowych, ponieważ umożliwia nam dotarcie do osób, które już były w naszym sklepie internetowym, weszły w jakąkolwiek interakcje albo porzuciły koszyk zakupowy. W ten sposób kampania reklamowa jest niezwykle skuteczna,
    zaawansowane statystyki reklam – w menadżerze reklam znajdziemy wiele zaawansowanych statystyk, które pokazują nam, jakie kampanie są rentowne, a które jeszcze wymagają optymalizacji,
  • promowanie różnych form reklamowych – najczęściej wykorzystywaną reklamą jest grafika, ale na Facebooku możemy także promować filmy, prezentować swoje usługi, wyświetlacz pokazy slajdów, a nawet reklamować wydarzenia.

Czym jest i jak działa menedżer reklam Facebook?

Menedżer reklam na Facebooku to narzędzie pozwalające tworzyć różnego rodzaju promocje i zarządzać nimi. Możemy tam przeglądać wszystkie utworzone kampanie, zestawy reklam i same reklamy. Na bieżąco wprowadzamy zmiany, a także sprawdzać, jaka jest skuteczność konkretnej kampanii.

W menedżerze reklam na FB możemy wykonać takie czynności jak:

    • tworzenie kampanii reklamowych – mamy tam do dyspozycji specjalnej kreator, który prowadzi nas krok po kroku przez cały proces projektowania kampanii. Dokładnie określamy nasz cel marketingowy, grupę docelową odbiorców, umiejscowienie oraz format reklamy,
    • zarządzanie kilkoma reklamami w jednym momencie – menedżer reklam pozwala edytować ustawienia w kilku kampaniach jednocześnie, dzięki czemu możemy zmienić grupę odbiorców, umiejscowienie albo budżet, a także powielać kampanię, czyli tworzyć ich nowe kopie,
    • sprawdzanie skuteczności kampanii na FB – szybko możemy przejrzeć aktualne dane dotyczące skuteczności konkretnych kampanii oraz planować raporty. Wyniki wyświetlane są na poziomie konta, gdzie uzyskujemy szczegółowy widok wszystkich reklam, które stworzyliśmy. W ten sposób można rozbić dane, poznać szczegółowe wskaźniki i zaplanować raporty reklamowe.
    • Facebook umożliwia prace na urządzeniach mobilnych, ale w takim przypadku należy pobrać specjalną aplikację menedżer reklam na urządzenia z systemem iOS albo Android. Należy jednak pamiętać o tym, że w wersji mobilnej nie ma tak zaawansowanych opcji, jak w wersji stacjonarnej.

    Zapytaj o darmową, niezobowiązującą wycenę

    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Wedo Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Dla kogo przeznaczone są reklamy na Facebooku?

    Z reklam na FB najczęściej korzystają duże korporacje, ale jest to także świetne źródło pozyskiwania klientów dla średnich i małych firm. Posty sponsorowane możemy promować na konkretną miejscowość poprzez reklamę lokalną albo zdecydować się na kampanie wyświetlane w całej Polsce, innym państwie lub na całym świecie. Kampanie reklamowe w Facebook Ads są świetnym sposobem pozyskiwania klientów dla przedsiębiorców oferujących produkty cyfrowe, fizyczne albo usługi.

    Bardzo pomocnym rozwiązaniem jest wykorzystanie niestandardowej grupy odbiorców, dzięki czemu możemy przesłać do systemu własną listę klientów i wyświetlać reklamy tylko dla nich, co powoduje, że koszty znacznie maleją, a kampania jest niesamowicie skuteczna. Jeszcze innym sposobem jest utworzenie grupy podobnych odbiorców do naszych klientów. W ten sposób system Facebooka przygotuje listę 150 000 osób, które mogą być najbardziej zainteresowane produktami lub usługami, jakie oferujemy.

    Zanim jednak zdecydujemy się na promocję, musimy utworzyć specjalny piksel Facebooka i zainstalować go na naszej stronie internetowej, w sklepie czy serwisie www. W ten sposób system będzie zbierał wszelkie dane o użytkownikach odwiedzających naszą witrynę, a my będziemy mogli tworzyć reklamy skierowane wyłącznie do tych osób.

    Każdy może samodzielnie zajmować się zarządzaniem reklamami na FB, ale wymaga to odpowiedniej wiedzy, więc zdecydowanie lepiej jest zlecić takie czynności doświadczonym specjalistom. W ten sposób będziemy mieli znacznie większe szanse na pozyskanie interesujących nas klientów, a dodatkowo zaoszczędzimy mnóstwo czasu, który przeznaczymy na inne, ważniejsze zadania w naszej firmie – sprawdź prowadzenie profili i kampanii w serwisach Facebook i Instagram 

    Autor: Dominik Bigosiński
    Autor tekstów specjalizujący się w wymagających tematach dotyczących SEO, digital marketingu oraz e-commerce. Stawia na jakość, merytorykę i wysokie topical Authority, a w swojej pracy skutecznie realizuje zasady pracy głębokiej opisane w książce „Deep Work” Cala Newporta.

    5/5 - (28)