Co to jest Google Doubleclick?


Każdy biznes do właściwego funkcjonowania i utrzymania się na rynku potrzebuje skutecznych kampanii marketingowych. W dobie powszechnego dostępu do internetu większość ruchu marketingowego przeniosło się właśnie do tego medium. Oprócz budowy strony WWW oraz pozycjonowania, warto skorzystać z możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie, zwłaszcza że algorytmy są w stanie monitorować i gromadzić dane o konsumentach. Z puntu widzenia reklamodawcy informacje te mogą okazać się szczególnie cenne. Z powodzeniem mogą bowiem pomóc w zaplanowaniu kampanii reklamowej i ocenie jej skuteczności. Google proponuje w tym celu swój zaawansowany produkt marketingowy czyli DoubleClick będący obecnie częścią większego projektu Google Marketing Platform.

Google DoubleClick – Definicja

DoubleClick Digital Marketing (DDM) to rozbudowane narzędzie do planowania, wdrażania i zarządzania reklamami wewnątrz usług Google. Wraz z Google Analytics 360 wchodzi w skład Google Marketing Platform oferując wszystkie swoje funkcjonalności sprzed fuzji. DDM to platforma umożliwiająca zaawansowaną analizę reklam obejmującą wszelkie działania odbiorców, również brak reakcji konsumenta na daną reklamę. W skład obecnego DoubleClick wchodzą:

  • Campaign Manager 360
  • Display & Video 360
  • Search Ads 360
  • Studio

Google doubleclick

Campaign Manager 360

Pozwala na zbieranie i porządkowanie informacji o reklamach. Tworzy szczegółowe raporty dotyczące wszystkich prowadzonych kampanii reklamowych i mierzy ich skuteczność. Stanowi platformę do zarządzania wyświetleniami reklam na zewnętrznych kanałach takich jak YouTube. Służy też jako swoiste centrum dowodzenia umożliwiające określanie parametrów reklam i dostęp do danych.

Display & Video 360

Oferuje kontrolę nad wyświetlaniem reklam. Obejmuje zarządzanie czasem wyświetlania oraz zbieranie informacji o konsumentach i dostosowanie reklamy do odbiorcy. Pozwala też zaplanować kampanię, zaprojektować pojedyncze publikacje i zoptymalizować ich skuteczność. Najistotniejszą funkcją tego medium jest jednak zakup miejsc reklamowych od wydawców współpracujących z Google. Daje to dostęp do przestrzeni najbardziej wpływowych mediów w internecie. Zakup odbywa się w sposób zautomatyzowany poprzez system aukcji.

Search Ads 360

Umożliwia optymalizację dostępności reklam w wyszukiwarkach. Analizuje skuteczność np. słów kluczowych w wyszukiwaniach i elastycznie ustala najlepsze stawki. Pozwala na automatyzację kampanii i inteligentne zwiększenie stopy zwrotu w oparciu o zmieniające się parametry oraz z góry ustalone założenia skuteczności. Działa w czasie rzeczywistym i daje dostęp do danych pozwalających na podjęcie bardziej świadomych działań. Służy też do synchronizacji wielu kampanii działających równolegle.

Doubleclick Google

Studio

Platforma do inteligentnego zarządzania działaniami marketingowymi i udostępniania danych między zespołami. Umożliwia lepszą kontrolę nad inwestycjami określając wydajność podejmowanych działań. Wskazuje też obszary wymagające większej uwagi poprzez identyfikowanie najbardziej opłacalnych odbiorców. Jest też przestrzenią dla agencji kreatywnych do tworzenia i przesyłania projektów

Jakie są korzyści z wykorzystania DoubleClick?

Poszczególne obszary i platformy przenikają się i uzupełniają swoje działanie pozwalając na uzyskanie pełnego obrazu podjętych akcji marketingowych. Struktura wszystkich części pozwala na współdziałanie różnych zespołów wewnątrz firmy i poza nią. Ułatwia komunikację oraz pozwala na zaplanowanie i wdrożenie kolejnych kroków kampanii  – od projektu reklamy do oceny szerokiej gamy wskaźników jej skuteczności.

Wykwalifikowani specjaliści na podstawie danych z DoubleClick są w stanie zoptymalizować kampanie reklamowe, by przynosiły największy zwrot  przy stosunkowo niskiej inwestycji. Obejmuje to nie tylko obszary analizy danych z wdrożonych kampanii. Optymalizacja zachodzi bowiem już na etapie projektowania pojedynczej reklamy, grafiki lub filmu. Przekaz powinien być dostosowany do odbiorcy, ale też możliwie dobrze oddawać charakter firmy. Jest to możliwie dzięki wdrożeniu informacji zebranych w platformach należących do DoubleClick, między innymi dzięki profilowaniu przeciętnego klienta.

DoubleClick zbiera wszystkie możliwe dane o wpływie reklamy na konsumenta: jak często użytkownik widzi reklamę, ile wejść na stronę wygenerowała, czy reklama jest wyświetlana w miejscu widocznym dla odbiorców i wiele innych.

    Zapytaj o darmową, niezobowiązującą wycenę

    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Wedo Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Dlaczego Twoja firma potrzebuje DoubleClick?

    DoubleClick umożliwia dostęp do wielu wskaźników umożliwiających wdrożenie kampanii reklamowych skuteczniejszych niż kiedykolwiek wcześniej. Odpowiednia analiza tych danych i wyciągnięcie prawidłowych wniosków to klucz do sukcesu. DoubleClick pozwala na wspólne działanie specjalistów z różnych dziedzin, zaangażowanych w tworzenie i analizowanie kampanii reklamowych. Dlatego warto skorzystać z usług agencji marketingowych oferujących kampanie oparte właśnie o DoubleClick i narzędzia Google. Jest to platforma stworzona do współpracy i skoordynowanych działań, dlatego najlepiej się sprawdzi przy pracy całego zespołu specjalistów lub kilku zespołów działających dla wspólnej korzyści.

    DoubleClick to też narzędzie umożliwiające podejmowanie najlepszych decyzji w oparciu o zebrane dane. Pozwala na racjonalne zarządzanie środkami przeznaczonymi na reklamę. Dzięki temu pomaga uzyskać oszczędności w działaniach nieprzynoszących korzyści i zmaksymalizować zyski tam, gdzie jest to możliwe.

    Skuteczny marketing to podstawa istnienia każdego biznesu, jeden z filarów warunkujących powodzenie firmy na rynku. Warto w tym zakresie korzystać z najlepszych dostępnych narzędzi, zwłaszcza tak zaawansowanych jak DoubleClick. 

    Przeczytaj też o kampaniach programmatic i RTB

    Autor: Jarosław Zuchora
    Dyrektor zarządzający w Wedo Sp. z o.o.. Z wykształcenia magister inżynier informatyki. Posiada prawie 20 letnie doświadczenie w marketingu internetowym i bezpośrednim. Wcześniej zawiązany z takimi firmami jak Eniro, ClearSense, Mediadress, gdzie zajmował managerskie stanowiska w działach marketingu i sprzedaży. W Wedo odpowiedzialny za rozwój biznesu oraz dział performance marketingu.

    4.8/5 - (21)