Page Authority – Jak poprawić autorytet strony?


Pozycjonowanie stron internetowych bazuje na wielu aspektach związanych z optymalizacją on-site (wewnątrz witryny) oraz działaniami off-site (poza serwisem). Wszystkie czynności wdrażane przez specjalistów mają jeden wspólny cel – zwiększenie wartości serwisu z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów) oraz użytkowników. Dzięki właściwie wdrożonym czynnościom optymalizacyjnym poprawie ulega również autorytet domeny, czyli inaczej page authority lub domain authority. O tym, czym właściwie są te pojęcia i jak poprawić autorytet strony porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Miłej lektury!

Osoba zapisująca informacje w dzienniku

Page authority – jaki jest cel poprawy autorytetu strony?

Głównym celem poprawy autorytetu strony jest zwiększenie pozycji swojej witryny w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Za sprawą implementacji odpowiednich działań optymalizacyjnych on-site (on-page) i off-site (off-page) roboty Google uznają naszą stronę za wartościową, co może poskutkować osiągnięciem wyższych pozycji w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page) na poszczególne frazy kluczowe.

Jak zwiększyć autorytet domeny?

Aby zwiększyć autorytet strony, należy kierować się najnowszymi wytycznymi Google oraz zasadami pozycjonowania zgodnie z aktualnymi standardami SXO (ang. Search Experience Optimization), czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz UX (ang. User Experience).
Biorąc pod uwagę obecne trendy, mamy do czynienia z listą ponad 200 czynników rankingowych. Można się z nią zapoznać na stronie web developerów Google lub blogu webfx.com.

Co wpływa na Page Authority?

Sprawdzanie page authority

Na Page Authority wpływają wszelkie elementy odpowiadające za SEO oraz UX Twojego serwisu internetowego. Są to m.in.:

  • Link building – w tym przypadku liczy się przede wszystkim liczba linków przychodzących. Jeżeli chcesz mieć PA (Page Authority) lub DA (Domain Authority) na odpowiednio wysokim poziomie, powinieneś zadbać o pozyskiwanie wysokiej jakości linków z rzetelnych źródeł.
  • Content – treści są fundamentalnym elementem wpływającym na SEO. Aby wykorzystać je w celu budowania wartości serwisu, należy równomiernie rozłożyć słowa kluczowe wartościowe dla Twojej strony, zadbać o właściwe rozmieszczenie nagłówków oraz merytorykę i czytelność treści. Jeżeli natomiast Twoja branża należy do kategorii YMYL (ang. Your Money, Your Life), zadbaj o tworzenie tekstów zgodnie z zasadami E-A-T.
  • Ogólne SEO witryny – jeżeli chcesz mieć wysoki współczynnik Page Authority powinieneś zadbać o pozostałe elementy wpływające na SXO witryny. Możesz o nich przeczytać w podlinkowanym wyżej artykule o ponad 200 czynnikach rankingowych Google. Są to m.in. wydajność witryny, jej interaktywność, intuicyjność oraz właściwie zoptymalizowana ścieżka konwersji. Pod uwagę weź także optymalizację meta tagów (title oraz description), atrybuty alt i wiele więcej.

Roboty Google, nazywane również inaczej pająkami, spiderami lub crawlerami indeksującymi skrupulatnie weryfikują dodatkowo responsywność serwisu. Im lepiej zostanie on zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, tym wyższą pozycję uzyska w organicznych wynikach wyszukiwania. Co ciekawe – według informacji z serwisu statista.com, ponad 54% ruchu w Internecie pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych.

Jak sprawdzić Page Authority?

Jakie czynniki wpływają na page authority

Page Authority można sprawdzić korzystając z narzędzia MozRank. Innym sposobem jest zdecydowanie się na darmowy audyt SEO. Poświęcając czas na wypełnienie formularza nasi specjaliści zupełnie nieodpłatnie określą wady i zalety Twojej strony, a następnie udzielą praktycznych porad odnośnie wdrożenia wybranych rozwiązań ulepszających Page Authority.

Page Authority – podsumowanie

Regularne zwiększanie autorytetu strony, czyli Page Authority lub Domain Authority ma na celu poprawę pozycji Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania (w tzw. SERP-ach). PA lub DA to swojego rodzaju wyznaczniki określające szanse przedsiębiorstw na rankowanie w Google, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo czy też w wyszukiwarce YANDEX.

 

Jeżeli potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu strony internetowej – zachęcamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego. Chętnie udzielimy praktycznych porad ułatwiających konsekwentne zwiększanie autorytetu witryny. Dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie tego wpisu.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Page Authority]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat Page Authority?

#1 Czy Page Authority i Domain Authority to te same wskaźniki?

Ogólnie mówiąc Page Authority oraz Domain Authority oznaczają praktycznie to samo. Różnica? DA jest współczynnikiem stosowanym w narzędziu Ahrefs, a PA to wskaźnik zarezerwowany wyłącznie dla instrumentu MozRank. DA określa siłę całej domeny, a PA określa siłę wybranej strony.

#2 Jaki jest poprawny współczynnik Page Authority?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wskaźnik Page Authority należy traktować jako narzędzie porównawcze ułatwiające określenie jakości strony internetowej. Nie jest to absolutnie „wyrocznia”, a jedynie wskazówka podpowiadająca o potencjale witryny.

Z tego artykułu dowiedziałeś się:

  • Jaki jest cel poprawy autorytetu strony?
  • Jak zwiększyć autorytet domeny?
  • Co wpływa na Page Authority?
  • Jak sprawdzić Page Authority?
  • Czy Page Authority i Domain Authority to te same wskaźniki?
  • Jaki jest poprawny współczynnik Page Authority?
4.8/5 - (23)