Czy reklama outdoor to wciąż ważny element strategii marketingowej?


Reklama outdoorowa (zewnętrzna) jest ważnym elementem każdej strategii marketingowej. Za jej pomocą możemy dotrzeć do ogromnej rzeszy odbiorców w miejscach charakteryzujących się dużym natężeniem ruchu. Klienci kreatywnego domu mediowego Wedo wybierają najczęściej kampanie billboardowe, kampanie w metrze oraz reklamowe siatki wielkoformatowe. Dobrym rozwiązaniem, które często polecamy jest również reklama na autobusach pozwalająca wypromować wizerunek Twojej marki. Jeżeli chcesz dowiedzieć się najważniejszych informacji o reklamie outdoor oraz poznać sposoby jej połączenia z technologią cyfrową – koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł! Miłej lektury.

Billboard, reklama outdoor

Reklama outdoor – jaka jest rola mediów tradycyjnych w dzisiejszym świecie?

Media tradycyjne, w tym reklama outdoorowa (czyli zewnętrzna), nadal odgrywają istotną rolę w dzisiejszym świecie, pomimo rosnącej konkurencji ze strony mediów cyfrowych. Rozwiązanie to wyróżnia się licznymi zaletami. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Dotarcie do szerokiej publiczności

Reklamę outdoorową zauważą tysiące lub nawet miliony ludzi, którzy przemieszczają się na co dzień po mieście. W ten sposób skutecznie zwiększysz świadomość marki i zainteresowanie produktem lub konkretną usługą. Dobrym rozwiązaniem pod kątem budowy rozpoznawalności firmy jest oklejanie aut lub reklama na autobusach.

Wysoka widoczność

wysoka widoczność reklamy outdoor

Reklamę outdoorową często umieszcza się w miejscach z dużym potencjałem na widoczność, m.in.:

  • przy głównych drogach,
  • na ruchliwych skrzyżowaniach
  • lub w pobliżu centrum miasta.

Dzięki temu może przyciągać uwagę i zainteresowanie potencjalnych klientów. Skutkuje to zazwyczaj maksymalizacją konwersji (np. w postaci zakupu produktu lub skorzystania z usługi). Najlepiej sprawdzają się w tym przypadku kampanie billboardowe.

Długoterminowy efekt

Billboardy lub plakaty mogą być widoczne przez wiele tygodni, miesięcy lub nawet lat – zależnie od podpisanej umowy z właścicielem miejsca reklamowego. Ponadto rozwiązania tego typu okazują się relatywnie tanie, ponieważ ceny za miesięczną widoczność w ruchliwych miejscach zaczynają się od 200-300 zł (nie stanowi to jednak reguły). Warto dodatkowo wspomnieć, iż przykładowo druk bannerów reklamowych również nie jest drogi (zwykle ceny zaczynają się od 20-30 zł za metr kwadratowy). Dlatego reklama outdoor umożliwia przystępną cenowo promocję stacjonarną przez długi okres, pozwalając uzyskać nawet kilkunastokrotny zwrot z inwestycji.

Reklama outdoor a ekologia – jak pogodzić interesy biznesowe z ochroną środowiska?

Reklama outdoorowa, podobnie jak wiele innych form promocji, generuje pewne negatywne skutki dla środowiska. Dla przykładu – podczas produkcji banerów i ewentualnego usuwania odpadów zużywa się sporo prądu, co skutkuje emisją gazów cieplarnianych. Biorąc natomiast pod uwagę obecne standardy, można w łatwy sposób zmniejszyć negatywny wpływ reklamy outdoorowej na środowisko i pogodzić interesy biznesowe z ekologią. Najważniejsze sugestie przedstawiamy poniżej:

1.     Korzystaj z ekologicznych materiałów

Wysokiej jakości materiałami ekologicznymi do produkcji reklam outdoorowych są m.in. papier oraz tworzywa biodegradowalne. Mogą być droższe, natomiast skutecznie redukują negatywny wpływ na środowisko.

2.     Ograniczenie zużycia energii

Stosowanie energooszczędnych źródeł światła do oświetlenia reklam i korzystanie z paneli słonecznych lub innych form odnawialnych źródeł energii do zasilania billboardów jest dobrym rozwiązaniem nie tylko pod kątem ekologii, ale również oszczędności na rachunkach (jeżeli reklamę zasilamy z własnego źródła).

3.     Rozważanie lokalizacji

Ogranicz umiejscowienie reklamy outdoorowej do miejsc, gdzie jest to rzeczywiście konieczne. Wyklucz ze swojej strategii tereny wymagające zachowania tzw. spójności krajobrazowej, a także unikaj umieszczania reklam w obszarach chronionych.

4.     Minimalizacja odpadów

Do promocji swojej firmy w formie outdoorowej wykorzystaj trwałe materiały reklamowe, które nie wymagają częstej wymiany. Zredukuj również ilość zużywanych tworzyw sztucznych.

5.     Recykling

recykling podczas reklamy outdoor

Stare reklamy outdoorowe należy usunąć w sposób odpowiedzialny, poprzez ich segregację i recykling. Budowa konstrukcji reklamowych w Wedo odbywa się zgodnie z najnowszymi wytycznymi ekologów – z troską o środowisko naturalne.

Reklama outdoor – jak ją połączyć z promocją online?

Reklamę zewnętrzną wykorzystuje się zazwyczaj do promocji lokalnej. Ma ograniczony zasięg, natomiast pozwala zdecydowanie spopularyzować Twoją markę wśród osób, które nie korzystają często z Internetu. To tylko jedna z opcji, ponieważ nawet mając profesjonalnie zaprojektowaną promocję w Internecie, nie będziesz trafiał do wszystkich – a być może właśnie te osoby, które nie widzą Cię online, zauważą proponowane rozwiązania w metrze lub na autobusie.

Reklama outdoor i promocja digitalowa – jak można połączyć te rozwiązania? [5 pomysłów]

Poniżej przedstawiamy 5 najlepszych sposobów umożliwiających połączenie reklamy outdoor i promocji digitalowej.

1. Kampanie billboardowe + pozycjonowanie (SEO)

W jaki sposób kampanie billboardowe łączą się z pozycjonowaniem? Oba te rozwiązania budują rozpoznawalność marki, natomiast outdoor marketing pozwala odnotować zyski w perspektywie lokalnej. Pozycjonowanie natomiast (czyli działania w wyszukiwarkach) umożliwiają maksymalizację widoczności Twojego brandu w całej Polsce.

Ponadto ruch z kampanii billboardowych jest ogólny. SEO pozwala pozyskać wyłącznie stałych i zdecydowanych klientów (dzięki targetowaniu na bazie słów kluczowych).

Należy jednak pamiętać, że zarówno billboardy, jak i pozycjonowanie stron nie dają efektów od razu. Zazwyczaj na rezultaty należy poczekać kilka miesięcy, ponieważ ludzie muszą kilkukrotnie zobaczyć billboard, aby zamówić usługę lub zdecydować się na dany produkt.

Pozycjonowanie pozwala pozyskać klienta od razu po zobaczeniu reklamy, natomiast nad widocznością w Internecie pracuje się minimum kilka miesięcy.

billboardy a seo

2. Kampanie w metrze + Google Ads

Kampanie w metrze są bardzo podobne do Google Ads, ponieważ w obu przypadkach klienci decydują się na skorzystanie z usługi po chwili weryfikacji promocji. Nie wymaga to dziesiątek wizyt w witrynie czy też metrze. Jeżeli produkt lub usługą są wysokiej jakości i odpowiadają wymaganiom interesantów, podejmą oni wówczas pozytywną decyzję o zakupie.

Kampanie w metrze i Google Ads należy jednak traktować jako dodatkowy środek reklamowy. Fundamentalnym rozwiązaniem w Twojej strategii marketingowej powinno być pozycjonowanie wraz z billboardami. Dzięki temu odnotujesz długofalowe korzyści. Kampanie w metrze są droższe niż billboardy, a widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania kosztuje zdecydowanie więcej i znika od razu po zaprzestaniu inwestycji. Dla porównania – rezultaty SEO są widoczne nawet do kilkunastu miesięcy po zakończeniu współpracy z agencją marketingową.

reklama w metrze i kampania google ads

3. Oklejanie aut + reklama na Facebooku

Oklejanie aut i reklama na portalach tj. Facebook, Instagram to wyłącznie dodatkowe źródła promocji. Dopiero, jak staniesz się rozpoznawalny poprzez kampanie w metrze i Google Ads oraz billboardy i pozycjonowanie, zdecyduj się na trzeci segment reklamowy. Nie rezygnuj oczywiście z pozostałych rozwiązań, ale nieco zdywersyfikuj ruch. W przypadku reklamy na Facebooku płacimy za wyświetlenia, więc może być nieco drożej niż w kampaniach Google Ads, gdzie płatność zazwyczaj odnotowuje się za kliknięcie linku (czyli przyciągnięcie na stronę zdecydowanego klienta, który prawdopodobnie zakupi produkt).

oklejanie aut i reklama na facebooku

4. Ulotki + e-mail marketing

Zaprojektowanie wysokiej jakości ulotek i roznoszenie ich w konkretnych segmentach miasta pozwoli spopularyzować Twoją markę lokalnie. Jeżeli dodasz do tego e-mail marketing, czyli pozyskiwanie klientów za pomocą wysyłania przemyślanych maili (również lokalnie, do sprecyzowanej grupy odbiorców), będziesz w stanie zmaksymalizować swoje dochody i zdobyć rzeszę stałych oraz zdecydowanych klientów, którzy będą regularnie korzystali z proponowanych usług.

ulotki oraz email marketing

5. Reklama na autobusach + wizytówka Google Moja Firma

Reklama autobusowa jest relatywnie tanim rozwiązaniem, a widoczność w Mapach Google (za pomocą lokalnych wizytówek) – całkowicie darmowa. Zatem łącząc dwa wymienione rozwiązania, spopularyzujesz swoją ofertę jeszcze bardziej, co pozwoli zdywersyfikować źródła ruchu, maksymalizując również dochody w firmie.

reklama na autobusach i w wizytówce GMB

Czy reklama outdoor to wciąż ważny element strategii marketingowej? – podsumowanie

Reklama outdoor to istotny element każdej strategii marketingowej, która ma na celu zwiększenie zysków przedsiębiorstwa. Należy jednak być „otwartym” na nowe propozycje reklamowe i połączyć promocję zewnętrzną z digitalową. W tym przypadku rekomendujemy przede wszystkim inwestycję w SEO oraz Google Ads (np. w połączeniu z kampaniami billboardowymi oraz kampaniami w metrze). Z perspektywy ekspertów od reklamy przedsiębiorstw na każdej płaszczyźnie, zachęcamy dodatkowo zastanowić się nad oklejaniem aut oraz reklamą na autobusach. W razie pytań, pozostajemy dyspozycyjni mailowo lub telefonicznie!

4.6/5 - (26)