Dlaczego warto zainwestować w reklamę wielkoformatową?
Reklama wielkoformatowa wciąż jest popularną formą promocji firm. Wynika to przede wszystkim z jej siły przekazu i dużego zasięgu. Tego typu rozwiązanie to często nieodłączny element miejskiej przestrzeni. Jakie są najważniejsze zalety reklamy wielkoformatowej? Kiedy warto w nią zainwestować?
Duża przestrzeń i możliwości
Jednym z bardziej istotnych atutów reklamy wielkoformatowej jest duży rozmiar. Tego typu nośnik zapewnia sporo przestrzeni do wykorzystania, więc można wykazać się kreatywnością. Billboardy czy banery są dobrze widoczne z daleka, co oznacza, że grupa odbiorców jest naprawdę szeroka. Nie trzeba być tuż przy takiej reklamie, aby zapoznać się z komunikatem. Dociera on zarówno do pieszych, jak i kierowców, pracujących blisko osób czy mieszkańców okolicznych budynków. Reklama wielkoformatowa trafia do odbiorcy masowego, a więc różnych grup wiekowych, zawodowych itp., grono potencjalnych klientów przeważnie jest spore.
Z uwagi na wielkość, billboardy oraz podobne nośniki trudno zignorować i przejść obok nich całkowicie obojętnie. Skutecznie przypominają one o zakupie określonych produktów czy skorzystaniu z usług, ale nie są przy tym nachalne jak np. zbyt często wysyłany mailing. Ponadto podczas ich projektowania można wykazać się pomysłowością. Im bardziej oryginalna reklama, tym większe prawdopodobieństwo, że zapadnie w pamięć. Do wyboru są różne formy nośników, a więc nie tylko duże billboardy, ale też m.in.:
- banery,
- wolnostojące plansze,
- witryny,
- reklamy na samochodach,
- cyfrowe billboardy,
Tym samym firma może dostosować rodzaj reklamy do swojego budżetu i wybrać dla siebie najlepsze rozwiązanie.
Skuteczność reklamy wielkoformatowej
Wiele firm decyduje się na wielkoformatowe nośniki reklamowe ze względu na ich skuteczność. To często bardzo duża pomoc w budowaniu świadomości marki. Reklamy są widoczne przez całą dobę i 7 dni w tygodniu, przyciągają uwagę potencjalnych klientów w drodze do pracy, na zakupy, podczas oczekiwania na autobus lub tramwaj czy zwykłego spaceru. Nierzadko tego typu nośniki są istotnym wsparciem w promocji firmy wykorzystującej też inne kanały komunikacji jak radio, telewizja czy Internet.
Im bardziej kreatywna jest reklama, tym łatwiej zapada w pamięć. Ponadto często na stałe wpisuje się ona w miejską przestrzeń. Odbiorcy mają świadomość istnienia konkretnej marki i są bardziej skłonni zaufać jej niż takiej, o której nigdy nie słyszeli. Nawet jeśli tego nie chcemy, w mniejszym lub większym stopniu pamiętamy o przekazach reklamowych, które nas otaczają. Odbieramy je automatycznie, nie wyłączymy ich tak jak telewizora i komputera.
Reklama wielkoformatowa jaka powinna być?
Aby reklama wielkoformatowa okazała się efektywna, musi być starannie przygotowana. Najważniejsze jest to, żeby przekazać odbiorcom jak najwięcej, ale przy użyciu jak najmniejszej ilości słów. Wynika to z tego, że większość osób nie ma czasu na zatrzymanie się i czytanie wszystkiego, co znajduje się na nośniku. Trzeba na nim umieścić krótki, ale jednocześnie konkretny i łatwy do zapamiętania komunikat. Oprócz tego należy zadbać o pasującą grafikę lub zdjęcie, aby całość prezentowała się estetycznie. To zachęci odbiorców do samodzielnego wyszukania informacji o firmie, a być może także do skorzystania z jej oferty. Pod względem wielkości nośnik powinien być dopasowany do otoczenia. Dzięki temu będzie zauważalny i nie zgubi się wśród pozostałych komunikatów reklamowych.
Równie istotne jest wykonanie reklamy. Jeśli będzie ona dobrej jakości, nie wpłyną na nią niekorzystne czynniki zewnętrzne, takie jak promienie słoneczne czy deszcz. Warto zadbać też o odpowiednie podświetlenie. Dzięki temu nośnik będzie dobrze widoczny nie tylko w dzień, ale i po zapadnięciu zmroku. W kwestii przygotowania i montażu reklamy wielkoformatowej najlepiej zaufać fachowcom. Skorzystanie z usług profesjonalistów daje pewność, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem.
O tym, czy kampania reklamowa prowadzona z wykorzystaniem wielkoformatowych nośników okaże się skuteczna, decyduje ponadto ich lokalizacja. Najlepsze rezultaty dają przekazy umieszczane w centrum miasta, ale nie zawsze jest to możliwe. Dobrym rozwiązaniem są też skrzyżowania i często uczęszczane trasy codziennego ruchu. Jeśli reklama wielkoformatowa zostanie zamontowana w mało widocznym miejscu, prawdopodobnie nie zapewni zadowalających efektów i firma zanotuje stratę, a nie zysk.
Kto powinien zainwestować w reklamę wielkoformatową?
Tak naprawdę to dobry pomysł dla każdego, kto chce rozwijać swój biznes i zyskać rozpoznawalność. Na reklamę wielkoformatową mogą się zdecydować zarówno bardzo duże przedsiębiorstwa, jak i mniejsze firmy szukające sposobów na dotarcie do większej liczby klientów. Billboardy, banery i podobne nośniki to szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz zbudowanie świadomości marki. Są one też dobrym sposobem na informowanie o atrakcyjnych promocjach i wyprzedażach, które przykuwają uwagę odbiorców.