Jak napisać tekst na stronę „O nas”? – kompleksowy poradnik!


Najnowsze badania contentmarketinginstitute.com podają, że 57% dyrektorów ds. marketingu uważa tworzenie treści za jedną z najbardziej skutecznych strategii SEO. W tym przypadku chodzi nie tylko o przygotowywanie właściwych wpisów blogowych i sponsorowanych, ale również o dopracowanie contentu na pozostałych, istotnych podstronach. Dotyczy to także stricte strony głównej, zakładki „Projekty”, „Blog”, „Kontakt”, a także niezwykle priorytetowej podstrony „O nas”, która ma za zadanie poinformować potencjalnych klientów, czym dokładnie zajmuje się firma. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak napisać tekst na stronę „O nas” i dlaczego warto to zrobić. Miłej lektury!

Jak napisać tekst na podstronę O Nas?

Dlaczego warto napisać tekst na stronę „O nas”?

Biorąc pod uwagę aktualne standardy, tekst na stronę „O nas” jest absolutnym must-have, jeżeli zależy nam na zwiększeniu czasu przebywania na stronie i dokładnym poinformowaniu klienta o specyfice swojej działalności. Wiąże się to również z ukazaniem tzw. ludzkiej twarzy biznesu i rozwianiu wątpliwości potencjalnych klientów. W tym celu powinniśmy stworzyć perswazyjny i przede wszystkim informacyjny tekst „O nas”. Można go umieścić na stronie głównej lub w dedykowanej zakładce (jako oddzielna podstrona).

Tekst na stronę „O nas” – zalety

Zalety posiadania właściwie napisanego tekstu na stronę „O nas” to m.in.:

  • zwiększenie czasu przebywania na stronie,
  • stanie się bardziej wiarygodnym potencjalnym partnerem biznesowym,
  • ukazanie „ludzkiej twarzy biznesu”,
  • rozwianie wątpliwości potencjalnych klientów na temat swojej firmy,
  • pomoc potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji o współpracy.

Wszystko to przekłada się również na zmniejszenie wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate) oraz ewentualne zwiększenie makro- oraz mikro konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, wypełnienia formularza kontaktowego, wejścia na podstronę produktową lub zapisania się do newslettera).

Opis firmy „O nas” – jakich błędów nie popełniać?

Najczęstszymi błędami podczas tworzenia opisu firmy „O nas” są m.in.:

  • przepisywanie bezwartościowych sformułowań,
  • brak opisania wyróżników w porównaniu do konkurencji,
  • mało konkretów.

Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Błąd nr 1 – przepisywanie bezwartościowych sformułowań

Napisanie tekstu na podstronę O Nas

Decydując się na wykorzystywanie „oklepanych” sformułowań musisz liczyć się z negatywnym odzewem lub zupełnym brakiem reakcji na tekst „O nas”. Poskutkuje to zazwyczaj zwiększeniem współczynnika odrzuceń (tzw. bounce rate).

Nie polecamy wykorzystywać (przynajmniej bez rozwinięcia) takich sformułowań, jak:

  • „Wyróżniamy się wieloletnim doświadczeniem”,
  • „Na przestrzeni lat zrealizowaliśmy wiele projektów”,
  • „Bez problemu dostosujemy ofertę do indywidualnych preferencji”,
  • „Jesteśmy profesjonalistami”,
  • „Oferujemy nowoczesne i kompleksowe usługi”.

Przedstawione wyżej sformułowania mogą opisywać każdą firmę. Jeżeli chcesz się wyróżnić, opracuj unikalne sformułowania bazujące na tzw. języku korzyści. Możesz również wykorzystać powyższe, natomiast należy je właściwie rozwinąć, starannie udowadniając przykładowo kompleksowość usług (jakie dokładnie) oraz wieloletnie doświadczenie (z kim dokładnie współpracowałeś i jakie okresy to obejmowało).

Błąd nr 2 – brak opisania wyróżników w porównaniu do konkurencji

Twoja firma ma z pewnością wyróżnik, który pozwala odróżnić ją od konkurencji. Co to dokładnie jest? Zastanów się, jak możesz przestawić daną kwestię potencjalnym klientom.

Co wyróżnia cię od konkurencji

Pamiętaj, że oferowanie wysokiej jakości usług nie jest wyróżnikiem, ponieważ o tym piszą wszyscy. Co więcej – to standard, ponieważ proponowanie klientom średniej jakości rozwiązań skreśla daną firmę z rynku (obecnie jest zbyt dużo przedsiębiorstw, żeby można było pozwolić sobie na niższą jakość niż najwyższą).

Błąd nr 3 – mało konkretów

Zazwyczaj przedsiębiorstwa ograniczają się do napisania prostego tekstu „O nas”, który uwzględnia informacje o m.in.:

  • wieloletnim doświadczeniu,
  • wysokiej jakości usług,
  • byciu liderem branżowym,
  • zespole (i o tym, co robicie po godzinach pracy),
  • kompleksowości świadczonych usług.

Jako doświadczona agencja reklamowa, możemy Wam podpowiedzieć, że klient nie podejmie decyzji o współpracy na podstawie informacji związanych z Waszymi zajęciami „po godzinach” oraz liczebności zespołu. Nie twierdzimy, że z takich wzmianek należy rezygnować, natomiast większość przedsiębiorstw ogranicza się wyłącznie do takich opisów.

Przemyśl daną sytuację i określ swoją firmę w znaczący klientowi sposób. Zadaj sobie pytanie, jak możesz zachęcić klienta do podjęcia współpracy (PS: na pewno nie za pomocą zdania typu: „Zachęcamy do skorzystania z naszych usług”). Jako przedsiębiorca powinieneś oferować unikalną wartość swoim klientom. To również nie darmowa wysyłka i sprawna dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych.

Zasady i wskazówki pisania tekstu na podstronę O Nas

Być może jesteś jedynym producentem w danym regionie i posiadasz certyfikat, którym warto się pochwalić? To pierwszy krok do stworzenia unikalnego oraz wartościowego opisu na stronę „O nas”. Podczas pisania tekstu „O nas” bądź raczej profesjonalistą, ale możesz zachować przynajmniej minimalną dozę humoru.

Jak napisać tekst na stronę „O nas”? – podsumowanie

Decydując się na napisanie tekstu „O nas”, powinieneś stworzyć historię (np. od zera do bohatera). Przedstaw klientom drogę, jaką przeszedłeś i czego się nauczyłeś w trakcie przysłowiowej wędrówki. Warto również przedstawić zespół z perspektywy osoby skrupulatnie realizującej wszystkie cele klientów – likwidując również ich obawy.

Na stronie „O nas” warto dodatkowo umieścić m.in.:

  • portfolio,
  • case study,
  • referencje od klientów.

Pisz językiem korzyści – w taki sposób, żeby klient wiedział, dlaczego musi rozpocząć współpracę właśnie z Tobą. Bądź konkretny – im więcej merytorycznych informacji, które są unikalne, tym lepiej dla Ciebie i większe prawdopodobieństwo, że klient po przeczytaniu Twoich treści na podstronie „O nas” skorzysta z proponowanych usług lub kupi wybrane produkty.

Z tego artykułu dowiedziałeś się:

  • Dlaczego warto napisać tekst na stronę „O nas”?
  • Jakie zalety wiążą się z napisaniem tekstu na stronę „O nas”?
  • Jakich błędów nie popełniać podczas tworzenia tekstu na stronę „O nas”?
4.6/5 - (35)