O czym warto pamiętać przy współpracy z agencją reklamową?
Współpraca z agencją reklamową jest bardzo dobrym rozwiązaniem pod kątem rozwoju Twojego biznesu. Należy jednak pamiętać, że okazuje się to możliwe wyłącznie, gdy wybierzesz odpowiedniego partnera biznesowego i zadasz mu istotne pytania przed rozpoczęciem wspólnych działań. W dzisiejszym artykule podpowiemy, o czym warto pamiętać przy współpracy z agencją reklamową. Miłej lektury!
Spis treści:
- Dlaczego powinieneś rozpocząć współpracę z agencją reklamową?
- Współpraca z agencją marketingową – na co warto się zdecydować?
- Współpraca z agencją reklamową – o czym warto pamiętać podczas wyboru podmiotu reklamowego?
- Współpraca z agencją marketingową – o co zapytać podczas pierwszej rozmowy ze specjalistami?
- Współpraca z agencją reklamową – podsumowanie
Dlaczego powinieneś rozpocząć współpracę z agencją reklamową?
Współpraca z agencją reklamową ułatwi pozyskanie stałych i zdecydowanych klientów dla Twojego biznesu. Jeżeli wybierzesz właściwy podmiot reklamowy, poprawisz także wizerunek swojej marki w sieci (jak i poza nią), zbudujesz zaufanie wśród potencjalnych odbiorców, a po czasie staniesz się tzw. branżowym liderem. Decyzja o współpracy z agencją reklamową może także przynieść liczne korzyści związane z dodatkową liczbą konwersji, np. w postaci:
- zakupu produktu;
- skorzystania z usługi;
- pobrania pdf-a;
- wypełnienia formularza kontaktowego;
- dodania oceny do produktu;
- odtworzenia wideo;
- udostępnienia treści w mediach społecznościowych;
- zarejestrowania się użytkownika;
- wyświetlenia strony produktowej;
- wykonania połączenia telefonicznego;
- wysłania e-maila w celu nawiązania współpracy.
Współpraca z agencją marketingową – na co warto się zdecydować?
W zależności od naszych preferencji możemy zdecydować się na reklamę online lub offline. Osobiście rekomendujemy połączyć te dwa rodzaje promocji, aby zwiększyć zyski własnego przedsiębiorstwa w jak najkrótszym czasie.
Reklama poza internetem (offline)
Decydując się na reklamę poza internetem, możemy wybrać m.in.:
- kampanie billboardowe;
- reklamowe siatki wielkoformatowe;
- kampanie w metrze;
- reklama na autobusach;
- budowa konstrukcji reklamowych;
- druk bannerów reklamowych;
- oklejanie aut;
- identyfikacja wizualna.
Biorąc pod uwagę obecne standardy, jednym z najbardziej renomowanych rozwiązań są kampanie billboardowe oraz kampanie w metrze czy też reklamy na autobusach. Warto również zdecydować się na tzw. oklejanie aut oraz druk bannerów reklamowych.
Reklama w internecie (online)
Reklama internetowa pozwala zdecydowanie przyspieszyć proces pozyskiwania klientów. Dzięki niej będziemy widoczni lokalnie, w całym kraju lub nawet na całym świecie (to zależy od wyboru zasięgu promocji). Renomowane firmy oferują m.in.:
- pozycjonowanie stron (czyli obecnie najbardziej opłacalny sposób na pozyskanie stałych i zdecydowanych klientów, którzy będą polecać Twoją firmę znajomym i wracać ponownie);
- tworzenie stron www (od tego należy rozpocząć proces reklamowy – strona internetowa to główny element promocji w internecie);
- kampanie Google Ads (kampanie nazywane dawniej Google AdWords okazują się doskonałym uzupełnieniem pozycjonowania stron WWW – pozwalają uzyskać natychmiastowe efekty w postaci większej widoczności w płatnych wynikach wyszukiwania).
Jeżeli interesują Cię dodatkowe formy reklamy online, mogą to być rozwiązania tj.:
- programmatic/RTB;
- banery reklamowe Google;
- content marketing;
- mailingi/bazy danych;
- rich media;
- kampanie zasięgowe.
Zanim jednak zdecydujesz się na reklamę internetową, powinieneś mieć swoją stronę WWW. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – to właśnie na niej oprzesz proces reklamy w sieci. Jeżeli zależy Ci na miarodajnych i satysfakcjonujących rezultatach, powinieneś dodatkowo zainwestować w darmowy audyt SEO wskazujący wady oraz zalety Twojej strony internetowej lub sklepu WWW.
Współpraca z agencją reklamową – o czym warto pamiętać podczas wyboru podmiotu reklamowego?
Podjęcie prawidłowej decyzji o wyborze agencji reklamowej jest kluczowe w kontekście funkcjonowania Twojej firmy w przyszłości. Dlaczego? Ponieważ decydując się na renomowanych specjalistów, możesz spodziewać się rzeczywistych efektów krótko po rozpoczęciu współpracy.
Jeżeli natomiast wybierzesz „wątpliwą” firmę, będziesz zapewniany o efektach, natomiast prawdopodobnie ich nie zauważysz – szczególnie w pierwszych kilku miesiącach. Jako doświadczona agencja reklamowa proponujemy wybrać podmiot reklamowy na podstawie referencji, kompleksowości oferty oraz realizacji. Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Referencje
Referencje o agencji reklamowej powinny być w większości pozytywne. O zdanie warto zapytać się przede wszystkim internautów na branżowych grupach Facebookowych (np. SEO/SEM Polska), a także na tematycznych forach. Jeżeli chcemy być skrupulatni zweryfikujmy dokładnie wszystkie opinie również w Google – nie tylko te pozytywne, ale także negatywne (wówczas dowiemy się o ewentualnych mankamentach współpracy).
Kompleksowość oferty
Agencja reklamowa powinna dysponować kompleksową ofertą, która zaspokaja potrzeby klientów od „A” do „Z”. W tym przypadku dobrym przykładem jest nasza firma – Wedo. Zależnie od preferencji klientów proponujemy nie tylko reklamę internetową obejmującą pozycjonowanie, Google Ads i Social Media Marketing, ale również zwiększanie widoczności offline.
To nie wszystko, bowiem w Wedo udostępniamy również kampanie radiowe i telewizyjne.
Realizacje
Każda osoba, której zależy na znalezieniu rzetelnego partnera biznesowego, powinna sprawdzić portfolio wybranej firmy. Dzięki temu zweryfikujesz doświadczenie danego podmiotu w praktyce (np. zapoznając się z rzetelnym case study na temat pozycjonowania lub portfolio stron WWW).
Współpraca z agencją marketingową – o co zapytać podczas pierwszej rozmowy ze specjalistami?
Istnieje wiele pytań, które warto zadać, żeby upewnić się co do rzetelności agencji reklamowych. W tym przypadku należy poruszyć kwestie dotyczące m.in.:
- działań, jakie agencja planuje wdrożyć, żeby osiągnąć założone cele (poproś o dokładne rozpisanie konkretnych rozwiązań oraz szacunkowych terminów wdrożenia);
- opieki nad projektem (ważne jest, czy będziesz miał przydzieloną osobę, która zaopiekuje się Twoim projektem);
- otrzymywania raportów (jak często agencja będzie wysyłała kompleksowe raporty i co dokładnie się w nich znajduje);
- zaangażowania (bardzo istotny punkt – zapytaj, w jakie sprawy będziesz musiał się angażować, a co jest po stronie agencji reklamowej);
- materiałów graficznych do reklam (w większości przypadków materiały graficzne do reklam przygotowuje agencja, jednak warto poruszyć tę kwestię);
- kosztów (szczególnie tych, o których nie rozmawiałeś z agencją – zapytaj, czy istnieją jakieś poboczne koszty);
- odpowiedzi na pytania (w jakim czasie specjaliści z danej agencji odpowiadają na pytania zadane mailowo oraz czy można do nich zadzwonić w każdej chwili, w razie wątpliwości projektowych).
Pamiętajmy, aby nie oczekiwać niemożliwego. Jeżeli Twój budżet reklamowy na cały miesiąc wynosi 1 000 zł netto, a sam dysponujesz mało atrakcyjną stroną lądowania (chodzi o landing page) to nawet najlepsi fachowcy nie pozyskają Ci 200 wartościowych kontaktów B2B. Mierz budżet na zamiary.
Współpraca z agencją reklamową – podsumowanie
Podjęcie współpracy z agencją reklamową ułatwi Ci pozyskanie stałych i zdecydowanych klientów, którzy będą regularnie kupować produkty lub korzystać z proponowanych usług, a także polecać Twoją firmę znajomym. Zanim jednak rozpoczniesz wspólne działania z wybranym partnerem biznesowym, powinieneś zwrócić uwagę na zadanie właściwych pytań podczas rozmowy wstępnej oraz referencje i portfolio danego podmiotu.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat współpracy z agencją reklamową?
#1 Ile kosztuje współpraca z agencją reklamową?
Koszty współpracy z rzetelną agencją marketingową zaczynają się od 1 500 zł netto miesięcznie. W tym budżecie można bezproblemowo wypromować Twoją firmę online, jak i offline.
#2 Ile powinna trwać współpraca z agencją reklamową?
Współpraca z agencją reklamową powinna trwać minimum 12-16 miesięcy. Dotyczy to szczególnie reklamy internetowej tj. pozycjonowanie czy też social media marketing ukierunkowany na budowanie wizerunku marki. Pamiętaj, że decydując się na długofalową współpracę, możesz liczyć także na niższe ceny związane z konkretnymi usługami.
#3 Czy współpraca z agencją reklamową jest konieczna?
Biorąc pod uwagę obecne standardy, współpraca z agencją reklamową to absolutny must-have, jeżeli zależy nam na osiągnięciu satysfakcjonujących rezultatów związanych z promocją naszej firmy – zarówno offline, jak i online.
Z tego artykułu dowiedziałeś się:
- O czym warto pamiętać podczas wyboru podmiotu reklamowego?
- Dlaczego powinieneś rozpocząć współpracę z agencją reklamową?
- O co zapytać podczas pierwszej rozmowy ze specjalistami?
- Ile kosztuje współpraca z agencją reklamową?
- Ile powinna trwać współpraca z agencją reklamową?
- Czy współpraca z agencją reklamową jest konieczna?