Kampania Programmatic, kampania RTB
Oferujemy pomoc w stworzeniu i poprowadzeniu skutecznej kampanii Programmatic oraz RTB. Pozwalają one na szybkie dotarcie do wybranej grupy odbiorców i osiągnięcie określonego celu. Nie musi nim być wyłącznie zwiększony ruch na stronie. Tego typu kampanie zapewniają też wiele innych rezultatów.
Kampanie Programmatic buying – czym są i jakie korzyści mogą Ci przynieść?
Kampanie Programmatic buying są połączeniem marketingu i analityki. Umożliwiają szybkie, a przede wszystkim efektywne dotarcie ze spersonalizowanym komunikatem do określonych odbiorców. Zazwyczaj są to grupy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby kierować informacje także do pojedynczych użytkowników.
Programmatic jest zaawansowaną technologią, która pozwoli Ci na zwiększenie skuteczności targetowania kampanii w zakresie targetowania. Podstawą działań tego typu jest automatyczny zakup mediów pod emisję komunikatów reklamowych. Zapewnia to dostęp do wielu niezależnych dostawców. Masz więc szansę dotarcia także do grup odbiorców, którzy nie należą do sieci reklamowej Google’a.
Możliwości targetowania przekazów jest wiele. Uważa się, że Programmatic buying to prawdziwy przełom w dziedzinie kampanii reklamowych. Technologia ta jest na tyle zaawansowana, że może samodzielnie oceniać, w jakim stopniu osoba odwiedzająca stronę internetową jest zainteresowana Twoją reklamą. W efekcie:
- Komunikaty reklamowe trafiają wyłącznie do osób o największym potencjale zakupowym.
- Unikasz nieprecyzyjnego określania grupy odbiorców reklam w Internecie.
- Zwiększasz automatyzację i efektywność swoich kampanii internetowych.
Zapytaj o ofertę kampanii Programmatic dla Twojej firmy. Wypełnij formularz lub zadzwoń 22 10 10 180.
Czym charakteryzują się zautomatyzowane reklamy Programmatic?
Zautomatyzowane reklamy Programmatic oferują wiele możliwości, które nie byłyby dostępne w przypadku, gdy umieszczanie komunikatów odbywałoby się ręcznie. Technologia automatyzacyjna pozwala nam na szybką i precyzyjną identyfikację, co będzie odpowiadać danym użytkownikom, a następnie na przekierowanie ich do witryn sprzyjających interakcji.
Ze względu na skuteczność kampanie Programmatic uznaje się za przyszłość mediów cyfrowych. W porównaniu do reklamy direct zakup w tym przypadku odbywa się odsłona po odsłonie w czasie rzeczywistym. Kupujący może więc decydować o ich wyborze, a sprzedawca optymalizuje wykorzystanie powierzchni reklamowej.
Zautomatyzowany marketing jest realizowany przez komputery i algorytmy, co podnosi jego wydajność. Proces rozpoczyna się w momencie ładowania strony internetowej. Do giełdy reklam wysyłany jest sygnał i natychmiast przeprowadza się aukcję wśród tych reklamodawców, którzy wyrazili zainteresowanie wyświetlaniem komunikatów w danej witrynie. Wszystko dzieje się błyskawicznie, tak naprawdę w ułamku sekundy. Na podstawie plików cookies system wie, komu wyświetlić określoną reklamę.
Jakie są zalety kampanii Programmatic? Co dzięki nim zyskujemy?
Kampanie Programmatic mają kilka istotnych atutów, to m.in. szybkość i automatyzacja. Licytacja odbywa się w czasie rzeczywistym, ponadto czas trwania aukcji to milisekundy. Jednak jedną z najistotniejszych zalet tego typu kampanii jest efektywność przekazów reklamowych. Wynika to z tego, że trafiają one do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane produktem czy usługą. Ponadto jako reklamodwacy zyskujemy:
- Zachowanie odpowiedniej kontroli nad kampanią, a zwłaszcza jej częstotliwością
- Możliwość pełnej personalizacji
- Zautomatyzowane, elastyczne reklamy, które progrmmatic stargetuje w sposób behawioralny, a więc na podstawie zachowań użytkowników.
DSP Programmatic
W ramach realizowania kampanii Programmatic korzystamy z platrofmy DPS (Demand Side Platform). Jest to technologia umożliwiająca agencji lub reklamodawcy zakup reklamy w modelu Programmatic. Platforma pozwala na analizowanie każdej odsłony i kupienie wskazanych emisji.
Dzięki DSP zyskujemy możliwość ustawienia parametrów kampanii oraz optymalizacji z uwzględnieniem konkretnego celu, np. konwersji. Parametry, którymi zarządzać w ramach DSP Programmatic, to głównie:
- miejsce emisji,
- Maksymalna opłata za tysiąc wyświetleń reklamy,
- Rozkład emisji w czasie.
SSP Programmatic
Pracujemy także z SSP (Supply Side Platform). Technologia ta daje wydawcy możliwość udostępniania odsłon przeznaczonych do sprzedaży w modelu Programmatic. SSP łączy się z platformą DSP i pozwala na znalezienie potencjalnych kupujących. Sprzedawca zyszkasz m.in. możliwość wyboru formatu reklamy i jej cenyę, a dodatkowo określisza, kto może zostać nabywcą. Nie musisz jednak podejmowac tych decyzji samodzielnie. We wszystkich działaniach uzyskasz nasze wsparcie. Pomożemy Ci dobrać odpowiednie parametry i przeprowadzimy za Ciebie skuteczną kampanię.
Dodatkowym atutem SSP jest optymalny model rozliczeń – tzw. CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń reklamy
PMP Programmatic
Oferujemy również przeprowadzania kampanii w oparciu o tzw. PMP, czyli inaczej Private Marketplace. Platforma ta daje reklamodawcom dostęp do powierzchni premium, a wydawcom zapewnia lepszą monetyzację. W tym modelu sprzedający i kupujący kontaktują się ze sobą i ustalają warunki współpracy. PMP działa na zasadzie 'invite-only’, a to oznacza, że reklamodawca zaprasza do aukcji jedynie wybranych nabywców. Przedstawia on swoje warunki i oczekiwania, mogą one dotyczyć np. rozmiaru reklam czy ich obecności na konkretnej podstronie. Wydawca ustala odpowiadającą mu stawkę CPM za spełnienie warunków, po czym dochodzi do zawarcia umowy lub prowadzenia dalszych negocjacji.
Dzięki PMP Programmatic możesz więc zyskać unikalne możliwości reklamowe. Ich realizacja nie jest możliwa w przypadku korzystania z innych narzędzi, takich jak popularny Google Ads.
Oferujemy nie tylko prowadzenie kampanii Programmatic i kampanii RTB
Szereg działań związanych z poprawieniem witryny Klienta. W tym haśle zawarte są zarówno działania techniczne jak i związane z kontentem czy linkowaniem. Sprawdź pozycjonowanie stron internetowych
Precyzyjnie dobrane podstrony nie tylko pomogą w skutecznym pozycjonowaniu Twojej witryny, ale jednocześnie wpłyną pozytywnie na satysfakcję Twoich klientów. Wszystko to dzięki możliwości intuicyjnego wyszukiwania interesujących treści czy produktów. Potrzebuje całkiem nowej strony? Sprawdź ofertę Wedo na tworzenie stron WWW.
Regularne tworzenie i publikacja wartościowych treści to klucz do osiągnięcia sukcesu. Content marketing pozwala to nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale również na zgromadzenie wokół siebie zaangażowanej społeczności.
Budujemy i pozyskujemy linki z szerokiego wachlarza źródeł. Dobieramy je odpowiednio wedle branży, czynnika geograficznego i zastosowanej strategii pozycjonowania.
To świetne i przede wszystkim darmowe narzędzie, które pokaże wszystkie mocne i słabe strony Twojej strony internetowej. Dzięki temu w łatwy sposób wyeliminujesz błędy swojej witryny.
To zupełna podstawa, która powinna być wdrożona na każdej stronie internetowej i regularnie analizowana. W razie potrzeby zajmiemy się tym, aby również u Ciebie pojawiły się odpowiednie narzędzia, które przyniosą jeszcze więcej informacji o użytkownikach odwiedzających stronę.
Wszystkie prowadzone działania powinny być poparte danymi analitycznymi i raportami. Tylko wtedy można przygotować trafny plan działań, który będzie skuteczny. Każda realizacja SEO jest raportowana przez Wedo w postaci panelu online i co miesięcznych raportów z widoczności.
Doskonale wiemy, że jednym z najważniejszych elementów każdej współpracy jest dialog. Właśnie dlatego z chęcią odpowiadamy na wszelkie pytania i wątpliwości, jak również doradzamy zgodnie z naszą najlepszą wiedzą.
Dobrze wykonana analiza strony www powinna skupiać się na wielu obszarach, takich jak SEO, SEM, jej użyteczność czy nawet kolorystyka. Takie działania pomagają na trafne określenie przyczyny problemów, z którymi się spotykasz podczas swojej pracy.
Taka osoba z najwyższą starannością zapozna się z istotą Twojej firmy, przeanalizuje dostępne dane i zaproponuje konkretne rozwiązania. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoje zlecenie realizowane jest na najlepszym poziomie.
Marketing w Internecie to nie tylko SEO. Realizujemy zarówno kampanie związane z Google takie jak kampanie Google Ads oraz Social Media: kampanie w Facebook, kampanie w Linkedin.
Zapytaj o ofertę kampanii Programmatic dla Twojej firmy. Wypełnij formularz lub zadzwoń 22 10 10 180.
Czym jest kampania RTB i jakie ma znaczenie?
RTB, z angielskiego Real Time Bidding, to jedna z metod wdrożenia technologii Programmatic. Jej celem jest integracja i scalenie procesów zakupowych w możliwie największym stopniu. W kampaniach RTB dąży się do tego, aby niemal wszystkie części procesu były zautomatyzowane, w tym łączenie kontrahentów, wystawianie oferty czy dokonywanie płatności. To system aukcyjny decyduje, który przekaz reklamowy zostanie wyświetlony, a wygrywa ten, kto zaproponuje najwyższą stawkę. Dla każdej odsłony przeprowadzana jest osobna licytacja, a miejsce sprzedaży i zakupu reklam określa się mianem giełdy.
Jak RTB wygląda w praktyce? W momencie, gdy dostępne stanie się wyświetlenie, do platformy DSP trafia zapytanie ofertowe. Jest ono analizowane i następnie z powrotem odsyłane do giełdy reklam, aby stało się przedmiotem aukcji. Odpowiedzi na ofertę są filtrowane poprzez platformę SSP, a reklamodawca proponujący najwyższą cenę zostaje zwycięzcą. Ostatnim etapem jest wyświetlenie komunikatu na docelowej stronie internetowej. Kampanie RTB to jedna z najbardziej nowoczesnych metod zakupu reklam w Internecie. Komunikaty o charakterze reklamowym docierają precyzyjnie do odbiorców za sprawą platformy DMP, czyli Date Management Platform. Daje ona możliwość połączenia danych na temat zachowań użytkowników i uwarunkowań socjologiczno-demograficznych z danymi offline.
Profesjonalne kampanie RTB mają istotne znaczenie marketingowe. Pozwolą Twojej firmie na działanie w wielu serwisach internetowych i dopasowanie reklam do odbiorców. Ich zaletą jest także możliwość zakupu przekazów reklamowych w atrakcyjnych cenach. W porównaniu do innych narzędzi marketingowych kampania RTB często nie generuje równie dużego ruchu na stronie, jednak daje pewność, że reklama trafia do odpowiednich odbiorców. Tym samym przeznaczone na nią środki finansowe nie są marnowane, a współczynnik ROI, czyli zwrot z inwestycji, jest na optymalnym poziomie.
Kto powinien skorzystać z kampanii Programmatic i RTB?
Kampanie Programmatic i RTB sprawdzają się bardzo dobrze w szczególności w sektorze e-commerce. Wbrew pozorom, nie są to modele odpowiednie tylko dla największych marek, które są gotowe inwestować w reklamę bardzo duże kwoty. Tego typu kampanie są jednym z lepszych rozwiązań także w przypadku:
- Mniejszych biznesów, którym zależy na szybkim i skutecznym dotarciu spersonalizowanego przekazu reklamowego do ściśle określonych odbiorców.
- Firm, które z różnych powodów nie mogą poprowadzić kampanii remarketingowej w Google Ads.
Dlaczego powinieneś zlecić kampanie Programmatic zawodowcom?
Przygotowanie i poprowadzenie kampanii Programmatic dla osoby bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia może okazać się bardzo trudne. Konieczna jest tu znajomość nie tylko najważniejszych definicji, ale też przebiegu całego procesu. Jako zawodowcy zapewniamy niezbędną pomoc w konfiguracji kampanii Programmatic w taki sposób, aby zagwarantowała Ci oczekiwane rezultaty. Bez względu na to, jaki efekt chcesz osiągnąć: większą liczbę nowych klientów, wzrost sprzedaży, lepszą klikalność reklam czy wyraźnie większy ruch na stronie, z nami na pewno się to uda.
Kampanie Programmatic, kampanie RTB – FAQ
Zdajemy sobie sprawę tego, że kampanie Programmatic oraz RTB mogą generować wątpliwości. W związku z tym przygotowaliśmy dla Państwa odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Ile wydam na kampanie Programmatic?
Budżet przeznaczony na kampanie Programmatic uzależniony jest od celu, jaki chcesz osiągnąć. Nie ma obowiązku wydawania na nie bardzo dużej kwoty. Nawet przy stosunkowo niskich nakładach finansowych możliwe jest uzyskanie określonych efektów. Dlatego kampanie Programmatic poleca się nie tylko największym markom, ale również mniejszym biznesom z nieco bardziej ograniczonym budżetem.
Jak skonfigurować kampanie?
Aby skonfigurować kampanie Programmatic, najpierw należy znaleźć odpowiednią platformę do ich przeprowadzenia. Kolejnym krokiem jest wybór powierzchni serwisów internetowych, na których będzie wyświetlana reklama. Można je kupić w modelu open market, gdzie ustala się maksymalną cenę CPM lub w modelu private marketplace, po stałej cenie. Kampanie Programmatic konfiguruje się zarówno na podstawie wielu różnych danych opisujących użytkowników, jak i informacji o powierzchni reklamowej. Opcja pozwalająca na wykluczenie określonych witryn i wyświetlanie komunikatu na wybranych stronach stała się już standardem. W przypadku tego typu kampanii bardzo ważne jest ich optymalizowanie, najlepiej systematyczne. Aby mieć pewność, że wszystko przebiega zgodnie z planem, powierz to zadanie profesjonalistom.
Jaka jest różnica między Programmatic i Google Ads?
Programmatic, podobnie jak Google Ads, daje wiele możliwości targetowania. Można robić to np. za pomocą słów kluczowych, informacji dotyczących zainteresowań użytkowników czy też ich płci, wieku, miejsca zamieszkania, itp. Jednak warto mieć na uwadze, że Google Ads wykorzystuje do targetowania tylko dane zebrane przez siebie. Programmatic pozwala na korzystanie także z informacji gromadzonych przez zewnętrznych dostawców. Dzięki temu wzrastają szanse na dotarcie do klientów rzeczywiście zainteresowanych danymi produktami lub usługami.
Czym się różni Programmatic od RTB?
Można powiedzieć, że RTB jest częścią Programmatic. To jeden ze sposobów wdrożenia technologii zautomatyzowanego kupowania i sprzedawania internetowych reklam. RTB jest protokołem służącym do obsługiwania aukcji w czasie rzeczywistym. Programmatic to znacznie szersze pojęcie. Za pośrednictwem tej technologii możliwy jest zakup powierzchni reklamowej także w inny sposób, bezpośrednio u wydawcy.