Kampanie zasięgowe
Niewątpliwie jest to jedna z najskuteczniejszych metod marketingu, jeśli chodzi o ilość odbiorców.
Czym są takie kampanie?
Jak sama nazwa mówi, głównym celem kampanii jest dotarcie do jak największej ilości osób. Wykorzystuje się do tego wszystkie możliwe sposoby – stronę internetową, mailing, wszelkie serwisy społecznościowe, ale także formy reklam offline jak banery, billboardy, reklamy na samochodach czy siatki wielkoformatowe. Najczęściej taka kampania dotyczy wielkich wydarzeń czy ofert, które skierowane są do jak największej ilości osób.
Skuteczność kampanii zasięgowej
Niewątpliwie jest to jedna z najskuteczniejszych metod marketingu, jeśli chodzi o ilość odbiorców. Może okazać się strzałem w dziesiątkę, zarówno w zdobyciu nowych klientów, jak i zatrzymania u siebie stałych. Trudno jest jednak policzyć całkowitą skuteczność. O ile można sprawdzić ilość wskaźników CPM, CPC witryny czy reklam, a nawet popularność posta na portalach społecznościowych, to w przypadku reklam offline liczby te będą szacunkowe. Odpowiednie określenie liczby odbiorców jest równie ważne, co sama kampania.