Jak zwiększyć zasięg kampanii w social media? Poradnik!


Umiejętne wdrożenie i zaplanowanie kampanii reklamowej w mediach społecznościowych jest obecnie standardem. Teraz już nie wystarczy jedynie opublikować wpisu, żeby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, ale trzeba również właściwie zaplanować i skutecznie wykorzystać strategię marketingową. To może zrobić ogromną różnicę w zasięgu i skuteczności Twojej kampanii. W dzisiejszym artykule przedstawimy 10 renomowanych sposobów na zwiększenie zasięgu Twoich kampanii w mediach społecznościowych. Poznasz również dodatkowe (ale za to bardzo istotne) informacje na temat maksymalizacji zasięgów w social media! Miłej lektury.

Jak zwiększyć zasięg kampanii social media

10 sposobów na zwiększenie zasięgu Twoich kampanii w mediach społecznościowych!

Social Media Marketing jest bardzo dobrym rozwiązaniem umożliwiającym pozyskanie stałych oraz zdecydowanych klientów. Jeżeli Twoim głównym kryterium działań jest Facebook oraz Instagram, warto przede wszystkim skupić się na nawiązaniu realnej konwersacji z odbiorcami, przekazując im wartościowe treści. Jeżeli content będzie interesujący, klienci z pewnością na niego zareagują (np. polubieniem, komentarzem lub udostępnieniem). Jeżeli chcesz poznać inne metody na reklamę Twojego biznesu w Internecie niż pozycjonowanie stron – koniecznie przeczytaj 10 sposobów umożliwiających zwiększenie zasięgu Twoich kampanii w mediach społecznościowych!

1. Twórz ciekawe i wartościowe treści

Content, który kreujesz i przekazujesz dla swoich odbiorców powinien być angażujący i interesujący, dopasowany do konkretnej grupy docelowej. Wartościowe treści dostarczające merytorycznej wiedzy z dozą humoru mają bardzo duże szanse na zainteresowanie użytkowników, a także nakłonienie ich do podzielenia się ze swoimi znajomymi.

2. Wykorzystuj media wizualne

Wstawiaj zdjęcia i filmy, które przyciągają uwagę i przedstawiają Twoje produkty lub usługi w atrakcyjny (inny niż konkurencja sposób). Możesz do tego wykorzystać screenshoty (np. z case study) lub ciekawe infografiki poparte badaniami. Dobrym rozwiązaniem okazuje się również nagrywanie wideo (np. wywiadów ze znanymi osobami w branży). Pamiętaj, że zdecydowanie więcej ludzi jest zainteresowanych treścią wizualną niż tekstem.

3. Umieszczaj hashtagi

Wykorzystuj hashtagi do zwiększenia zasięgu

Bez znaczenia, czy prowadzisz firmowego Instagrama, Facebooka czy też wykorzystujesz profil LinkedIn do zawierania kontaktów biznesowych poprzez pisanie angażujących postów – umieszczaj hashtagi. Dzięki nim dotrzesz do właściwej grupy docelowej. Użytkownicy wówczas łatwiej znajdą Twoje treści i zaangażują się w wybraną kampanię promocyjną.

4. Stosuj zasadę 80/20

Zgodnie z powyższą zasadą, 80% Twoich treści powinno być skierowanych do użytkowników, niosąc im realną wartość edukacyjną lub rozrywkową. Dzięki temu wzmocnisz ich przywiązanie do marki, a w konsekwencji nakłonisz w późniejszym okresie do zakupów. Jeżeli chodzi o content stricte sponsorowany lub inaczej reklamowy – 20% jest absolutnym maksimum. W innym przypadku użytkownicy mogą zrazić się do Twojego brandu.

5. Współpracuj z influencerami

Współpraca z influencerami ułatwia dotarcie do nowych odbiorców. Wybierz persony pasujące do koncepcji i założeń Twojej marki, które wyróżniają się dużym poziomem wiarygodności wśród obserwatorów. Często lepiej zapłacić nieco więcej za osobę z dużymi zasięgami i poziomem zaufania, niż wybrać niskobudżetową współpracę ze sporym gronem odbiorców, ale małą wiarygodnością popartą licznymi skandalami na koncie.

6. Współpracuj z innymi markami

Współpraca z innymi markami może pomóc w budowaniu większej widoczności dla Twojej kampanii. Warto poszukać firm, które mają podobną grupę docelową i są chętne do współpracy.

7. Nie umieszczaj linków w poście

Umieszczanie linków w poście na Facebooku jest dozwolone, ale nie rekomendowane. Dlaczego? Ponieważ platforma przedsiębiorstwa Meta chce zatrzymać użytkowników w swoim serwisie. Umieszczanie jakichkolwiek linków powoduje gorsze zasięgi. Jeżeli chcesz tego uniknąć, powinieneś dodać link jako pierwszy komentarz. To obecnie najlepsze rozwiązanie pod kątem wiarygodności. Należy natomiast pamiętać, że nieco zmniejsza to szansę wejścia w dany odnośnik.

8. Nawiązuj interakcje

Po komentarzu klienta powinieneś jak najszybciej udzielić merytorycznej odpowiedzi, polajkować lub dodać jakąś emotkę. Dzięki temu konsument zobaczy, że jesteś zaangażowanym twórcą i prawdopodobnie poszerzy Twoje zasięgi w przyszłości – nie tylko przez komentarz, ale także za sprawą udostępnienia.

Odpowiedzi należy udzielać zarówno na pozytywne, jak i negatywne komentarze.

9. Organizuj konkursy i akcje promocyjne

Eventy do zwiększania zasięgu w social media

Konkursy i akcje promocyjne przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają ich do aktywności. Zdecyduj się na wybór angażującego eventu, który zbuduje zaufanie do Twojej marki, a w przyszłości pozwoli sprzedawać więcej.

10. Wykorzystaj storytelling

Storytelling to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do zaangażowania się w Twoją kampanię. Opowiedz historię swojej marki lub produktu, a następnie poproś użytkowników, żeby się do tego odnieśli, ewentualnie przedstawili w komentarzu swoje przeżycia. Najlepszy komentarz możesz nagrodzić drobnym upominkiem lub nagrodą pieniężną.

Maksymalizacja zasięgów w social mediach – o czym jeszcze warto pamiętać?

Chcesz wiedzieć, jak zwiększyć zasięg Twoich kampanii w social media? W takim razie powinieneś być na pewno regularny, wykorzystywać płatne formy promocji, a dodatkowo zadbać o użytkowników mobilnych. Istotne jest także wykorzystywanie różnych formatów przekazu. Ze swojej strony rekomendujemy również badanie i analizowanie wyników oraz wdrażanie niezbędnych poprawek.

Bądź regularny

Planowanie publikacji i stosowanie się do harmonogramu pomaga zachować regularność oraz spójność w tworzonych treściach. Dzięki temu potencjalni klienci będą wiedzieli, kiedy mniej więcej mogą spodziewać się contentu. To dobre rozwiązanie, aby zbudować wiarygodność marki, stawiając swoją firmę w roli tzw. branżowego lidera.

Wykorzystuj płatne formy promocji

Płatne reklamy do zwiększenia zasięgu w social media

Wykorzystywanie płatnych reklam na platformach social media pozwala w relatywnie krótkim czasie zmaksymalizować zainteresowanie Twoją marką. Spośród promocji, za które trzeba zapłacić twórcom możemy wyróżnić m.in.:

  • Facebook Ads,
  • Instagram Ads,
  • Twitter Ads,
  • LinkedIn Ads.

Warto pamiętać, że kampanie reklamowe umożliwiają dokładnie dopasować grupę docelową wybierając konkretny zasięg (np. w promieniu 30 km od Twojej lokalizacji) oraz „idealnych” konsumentów na podstawie zainteresowań, statusu społecznego i wykonywanego zajęcia.

Zadbaj o użytkowników mobilnych

Większość użytkowników social media korzysta z platformy na urządzeniach mobilnych. W tym przypadku istotne jest, aby Twoje treści były łatwe do przeglądania i interaktywne również na małych ekranach.

Wykorzystuj różne formaty przekazu

Content w social mediach powinien być jak najbardziej zróżnicowany. Dzięki temu zainteresuje on różne grupy internautów, które są dla Ciebie wartościowe. Spośród najpopularniejszych formatów możesz wykorzystać m.in.:

  • tekst,
  • grafiki,
  • zdjęcia,
  • filmy,

Zadbaj o wysoką jakość wizualnych treści, które dodatkowo zainteresują konsumentów (np. humorem lub przekazem edukacyjnym).

Analizuj wyniki i wdrażaj niezbędne poprawki

Analiza wyników z kampanii social media

Regularne badanie i analizowanie wyników działań w mediach społecznościowych pozwoli dopasować strategię i podejmować bardziej skuteczne działania w celu zwiększenia zasięgów Twoich kampanii.

Jak zwiększyć zasięg kampanii w social media? – podsumowanie

Zwiększanie zasięgów kampanii w social media to bardzo wymagające zadanie. Jeżeli zależy Ci na popularności oraz zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki w mediach społecznościowych, powinieneś postawić przede wszystkim na kreowanie wartościowych treści, wykorzystywanie hashtagów (w celu dotarcia do odpowiednich grup odbiorców) oraz stosowanie różnych formatów reklam. Pamiętaj natomiast, że social media marketing to tylko jeden z wielu sposobów na promocję firmy w Internecie. Dobrym rozwiązaniem jest także Google Ads oraz pozycjonowanie stron. Dzięki temu pozyskasz klientów nie tylko z mediów społecznościowych, ale również za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. To bardzo dobre rozwiązanie pod kątem dywersyfikacji ruchu, a w konsekwencji uzyskania jeszcze większego współczynnika konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi).

4.7/5 - (15)