Jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia ruchu na stronie? – 23 sposoby!


Media społecznościowe stanowią obecnie nieodłączny element marketingu internetowego. Jeżeli podejdziemy do tej kwestii świadomie, będziemy mogli w łatwy sposób zwiększyć ruch na stronie, poprawić wskaźnik konwersji oraz zmaksymalizować zyski swojego przedsiębiorstwa. Chcesz poznać 23 sposoby na zwiększenie ruchu w obrębie witryny poprzez social media? W takim razie przeczytaj ten artykuł! Miłej lektury.

Jak wykorzystać social media do zwiększenia ruchu na stronie?

1. Publikowanie wartościowych treści

Regularne publikowanie wartościowych treści na swoich profilach w mediach społecznościowych może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć ruch na Twojej stronie. Ważne, aby content był prawidłowo dopasowany do grupy docelowej, a treści dostosowane do konkretnych platform społecznościowych.

2. Umieszczanie linków do strony

Linki możesz umieszczać w opisie profilu, w postach lub w sekcji „O mnie”. To pozwoli Twoim odbiorcom łatwo znaleźć docelową stronę WWW i poskutkuje przekierowaniem ruchu z mediów społecznościowych bezpośrednio do witryny.

3. Korzystanie z płatnych reklam

Korzystanie z płatnych reklam w social media

Płatne reklamy w mediach społecznościowych to skuteczny sposób, aby zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW. Wykorzystaj do tego Facebook Ads, Instagram Ads lub LinkedIn Ads.

4. Wykorzystywanie różnych formatów treści

Różnorodność formatów treści jest kluczowa. Skup się przede wszystkim na m.in.:

  • wideo,
  • zdjęciach,

Dzięki temu przyciągniesz uwagę grupy docelowej i zachęcisz potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej strony. Dobieraj formaty treści zgodnie z wykorzystywaną platformą społecznościową. Dla przykładu:

Facebook

Na Facebooku warto publikować różnorodne treści, takie jak wideo, zdjęcia, infografiki oraz posty tekstowe. Można wykorzystać także ankiety i pytania, co zachęci użytkowników do interakcji. Facebook jest popularny szczególnie wśród osób od 30 do 65 roku życia.

Instagram

Instagram to platforma, na której kluczową rolę odgrywają zdjęcia i wideo. Można tu publikować różne rodzaje treści (np. stylowe zdjęcia produktów, fotografie zza kulis firmy, wideo prezentujące produkty lub usługi, a także ciekawe infografiki i grafiki. Instagram jest szczególnie popularny wśród młodszych użytkowników, więc warto dostosować treści do grupy wiekowej od 18 do 34 lat.

LinkedIn

LinkedIn to platforma biznesowa, na której ważne są treści związane z karierą, biznesem oraz rozwojem zawodowym. Warto tu publikować artykuły eksperckie, informacje o nowych produktach i usługach, a także prezentacje przypadków zastosowania swoich produktów w różnych branżach (dotyczy to szczególnie sektora innowacji). Grupa wiekowa użytkowników platformy LinkedIn to osoby powyżej 25 roku życia. Najczęściej korzystają z niej persony aktywne zawodowo w zakresie 30-49 lat.

5. Współpraca z innymi markami

Współpraca z innymi markami w branży może pomóc Ci dotrzeć do większej grupy docelowej i zwiększyć ruch na Twojej stronie. Dobrym rozwiązaniem jest wspólne stworzenie kampanii reklamowej lub wzajemne promowanie produktów na swoich profilach firmowych z przekierowaniem na stronę WWW.

6. Tworzenie konkursów

Tworzenie konkursów w social media a ruch na stronie

Możesz zorganizować konkurs na swoim profilu w mediach społecznościowych i poprosić uczestników o udostępnienie Twojego posta lub oznaczenie swoich znajomych, aby zwiększyć jego zasięg oraz nakłonić użytkowników, żeby weszli w link kierujący do Twojej witryny.

7. Publikowanie recenzji i opinii klientów

Publikowanie pozytywnych recenzji i opinii klientów w mediach społecznościowych może zwiększyć zaufanie Twojej grupy docelowej i zachęcić ich do odwiedzenia Twojej strony.

8. Korzystanie z influencer marketingu

Influencer marketing a ruch na stronie

Współpraca z influencerami pomoże dotrzeć do większej grupy docelowej i zwiększyć ruch na Twojej stronie. W tym celu zaproś influencera do płatnej współpracy i poproś go o przekierowywanie potencjalnych klientów na wybraną stronę ofertową.

9. Udzielanie odpowiedzi na pytania i komentarze

Regularne udzielanie odpowiedzi na pytania i komentarze Twojej grupy docelowej przyciągnie uwagę odbiorców i zwiększy zaangażowanie potencjalnych klientów.

10. Wykorzystanie call-to-action

Call-to-action to krótkie i jasne wezwania do działania, które zachęcają Twoją grupę docelową do wykonania określonej akcji, np. odwiedzenia Twojej strony. Spośród najpopularniejszych przykładów CTA możemy wymienić m.in.:

  • „Kliknij tutaj”: Jedno z najprostszych i najczęściej wykorzystywanych CTA. Zachęca do kliknięcia w link, który przekieruje użytkownika na Twoją stronę.
  • „Zarejestruj się”: Ten rodzaj CTA zachęca użytkowników do zarejestrowania się na Twojej stronie lub w sklepie internetowym. Możesz też dodatkowo zachęcić ich do rejestracji, oferując np. darmowe materiały, kupony rabatowe lub dostęp do ekskluzywnych treści.
  • „Skontaktuj się z nami”: Ten rodzaj CTA zachęca użytkowników do skontaktowania się z Tobą, np. przez formularz kontaktowy lub media społecznościowe. W celu ułatwienia kontaktu, możesz również podać numer telefonu lub adres e-mail.
  • „Obejrzyj nasze wideo”: Ten rodzaj CTA zachęca użytkowników do obejrzenia wideo na Twoim profilu lub stronie. Wideo może być prezentacją produktu, tutorialami lub opowieścią związaną z Twoją marką.
  • „Zdobądź darmową próbkę”: Ten rodzaj CTA zachęca użytkowników do zamówienia darmowej próbki Twojego produktu lub usługi. Możesz ich nakłonić do złożenia zamówienia poprzez stronę, oferując np. specjalną ofertę lub okazję do wypróbowania nowych produktów.

Ważne jest, aby wezwania CTA były krótkie, jasne i łatwe do zrozumienia. Zadbaj dodatkowo o ich widoczność i umieść w strategicznych miejscach (np. nagłówki, posty lub reklamy).

11. Organizowanie wydarzeń

Organizowanie wydarzeń w social media

Organizowanie wydarzeń takich jak webinary, konferencje czy szkolenia, pozwala przyciągnąć uwagę Twojej grupy docelowej i zwiększyć ruch w obrębie serwisu WWW.

12. Wykorzystywanie retargetingu

Retargeting to technika marketingowa, która polega na wykorzystywaniu danych o użytkownikach, którzy odwiedzili Twoją stronę, aby wyświetlać im reklamy w mediach społecznościowych. Retargeting może pomóc dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już zainteresowali się Twoją marką i zachęcić ich do powrotu na Twoją stronę.

13. Wykorzystanie live streamingu

Live streaming to skuteczny sposób na zwiększenie zaangażowania Twojej grupy docelowej w mediach społecznościowych i zachęcenie ich do odwiedzenia Twojej strony. W formatach „live” możesz transmitować wydarzenia związane z Twoją marką (np. sesje Q&A, wywiady z ekspertami czy pokazy produktów).

14. Używanie emoji

Emoji to popularne symbole, które można wykorzystać w postach na mediach społecznościowych, aby przyciągnąć uwagę Twojej grupy docelowej i zwiększyć zaangażowanie. Poprzez wykorzystywanie emoji w postach podkreślisz ważne informacje, dodasz emocje i wyróżnisz się wśród konkurencji.

15. Wykorzystanie infografik

Infografiki to wizualne prezentacje danych, które można wykorzystać, aby przyciągnąć uwagę Twojej grupy docelowej i zachęcić klientów do odwiedzenia danego serwisu. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie infografiki z nieklikalnym linkiem do strony (w celu zwrócenia uwagi użytkownika) oraz umieszczenie klikalnego odnośnika do witryny w poście ofertowym.

16. Dostosowywanie treści do pory dnia

Dostosowywanie treści do pory dnia, w której publikujesz treści, może pomóc Ci dotrzeć do większej grupy docelowej i zwiększyć ruch na Twojej stronie. Dla przykładu – publikacja contentu w godzinach wieczornych może przyciągnąć uwagę użytkowników, którzy skończyli pracę i aktualnie scrollują social media (jako forma spędzania wolnego czasu).

17. Stworzenie grupy na Facebooku

Stworzenie grupy na Facebooku związanej z wybraną branżą lub produktami i usługami zdecydowanie pomaga w budowaniu społeczności online. Dzięki temu użytkownicy mogą wymieniać się informacjami i doświadczeniami. Grupy na Facebooku zachęcają również klientów do odwiedzenia Twojej strony (jeżeli w jej obrębie znajduje się coś wartościowego).

18. Korzystanie z Facebook Pixel

Facebook Pixel to narzędzie analityczne, które pozwala śledzić działania użytkowników na Twojej stronie internetowej i wykorzystywać te dane do wyświetlania spersonalizowanych reklam na Facebooku. Poskutkuje to dodatkowymi odwiedzinami w Twoim serwisie WWW.

19. Udostępnianie ekskluzywnych ofert

Udostępnianie ekskluzywnych ofert i promocji skutecznie zachęci do odwiedzenia Twojej strony. W tym przypadku dobrym rozwiązaniem są kody rabatowe lub oferty specjalne tylko dla subskrybentów newslettera, do którego rejestracja jest możliwa poprzez serwis WWW.

20. Wykorzystanie formatu „story”

„Story” to krótkie wideo lub zdjęcia, które można publikować na platformach społecznościowych. Format ten jest popularny wśród użytkowników i może pomóc Ci zwiększyć zaangażowanie Twojej grupy docelowej oraz zachęcić ich do odwiedzenia Twojej strony.

21. Publikowanie gościnnych postów

Publikowanie gościnnych postów na innych profilach na mediach społecznościowych ułatwi dotarcie do nowych odbiorców i zwiększenie ruchu w obrębie Twojej strony.

22. Udział w dyskusjach w komentarzach

Dyskusje w komentarzach w social media

Aktywny udział w dyskusjach branżowych pomoże Ci zbudować wizerunek eksperta i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. W perspektywie długofalowej może to skutkować dodatkowymi wejściami na Twój serwis.

23. Wykorzystywanie humoru i zabawy

Humor i zabawa to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi Twojej grupy docelowej w mediach społecznościowych i zachęcenie ich do odwiedzenia wybranego serwisu. Możesz publikować kreatywne treści związane z Twoją branżą lub produktem i usługą, a także wykorzystywać memy oraz żarty, aby przyciągnąć uwagę użytkowników.

Jak wykorzystać social media do zwiększenia ruchu na stronie internetowej? – podsumowanie

Aby zwiększyć ruch na stronie pod wpływem mediów społecznościowych, należy wykonywać wszelkie działania promocyjne naturalnie. Klientów odrzuca spamowanie linkami oraz „wciskanie” ich przy każdej lepszej okazji. Zachowaj umiar i kreuj wizerunek swojej marki w Internecie umiejętnie – np. poprzez organizację branżowych eventów „live” czy też publikację wartościowych postów i relacji, jedynie nawiązując do odwiedzenia Twojej strony WWW.

4.8/5 - (26)