Jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads?


Skuteczna reklama sklepu internetowego lub dowolnych usług – zarówno lokalnie, ogólnopolsko, jak i międzynarodowo powinna opierać się na 3 głównych typach reklamy – pozycjonowaniu, kampaniach Google Ads (dawniej AdWords) oraz social media marketingu. W dzisiejszym artykule kompleksowo omówimy płatne reklamy na Facebooku. Podpowiemy, jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads i dlaczego warto w to zainwestować. Miłej lektury!

Jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads

Jak uruchomić kampanię Facebook Ads w 5 prostych krokach?

W pierwszej kolejności wybierz cel kampanii, zadeklaruj kategorię, następnie określ jej budżet, nazwij reklamę i ustaw czas jej rozpoczęcia (oraz ewentualnie zakończenia), a następnie odpowiednio dopasuj materiał reklamowy i stwórz atrakcyjny opis zachęcający użytkownika do wejścia w reklamę. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Wybierz cel kampanii

Po wejściu do menedżera reklam należy wybrać cel kampanii. W tym celu wchodzimy na stronę www.facebook.com/adsmanager i klikamy przycisk „Utwórz”. Mamy do wyboru 6 celów, czyli:

  • rozpoznawalność,
  • ruch,
  • aktywność,
  • kontakty,
  • promocja aplikacji,
  • sprzedaż.

Jeżeli interesuje Cię pozyskiwanie leadów w zamian za wypełnienie formularza kontaktowego, wybierz „Kontakty”. Biorąc pod uwagę aktualne trendy, najczęstszą formą kampanii jest cel dot. rozpoznawalności, ruchu oraz aktywności. Dla sklepów internetowych e-commerce istotna okazuje się przede wszystkim sprzedaż i ewentualnie promocja aplikacji.

Cele kampanii Facebook Ads

Na potrzeby dzisiejszego artykułu wybraliśmy „Rozpoznawalność”. Po kliknięciu przycisku „Kontynuuj” przechodzimy do następnego punktu.

Zadeklaruj kategorię

Pierwszy elementem, który wyświetli się każdemu reklamodawcy po wybraniu celu kampanii jest deklaracja kategorii. Nie okazuje się to zawsze konieczne, jednak w przypadku reklamowania kredytów, ofert pracy, nieruchomości lub tematów związanych z polityką, należy to zrobić.

Okno deklaracji kategorii reklamy

Nazwij reklamę

Po zadeklarowaniu kategorii odpowiednio nazywamy reklamę. Nazwa będzie widoczna wyłącznie reklamodawcy. Domyślna nazwa wygląda w taki sposób: „Nowa kampania z celem Rozpoznawalność” (lub innym, który wybraliśmy). Jeżeli odpowiednio nazwiemy naszą reklamę, łatwiej znajdziemy jej poszczególne elementy w Menedżerze Reklam. Pamiętajmy, aby nazwać nie tylko kampanię, ale również zestawy reklam i reklamę właściwą.

Jak nazwać reklamę w Facebook Ads

Właściwe nazwanie kampanii ułatwi identyfikację, jeżeli będziemy chcieli wykorzystać jej konkretny element w innej reklamie, którą w przyszłości opracujemy.

Określ budżet kampanii oraz czas rozpoczęcia

Określenie budżetu kampanii oraz czasu jej rozpoczęcia jest bardzo ważnym elementem. To właśnie od konkretnej inwestycji będzie zależał zasięg Twojej kampanii. W najbardziej konkurencyjnych branżach (np. farmaceutyczna, meblarska i marketingowa) ceny mogą windować nawet powyżej 100-200 zł dziennie. Standardowo jednak polecamy ustawić ok. 30-60 zł dziennie i każdego dnia weryfikować, jak dokładnie prezentują się wyniki.

Jeżeli mamy do dyspozycji wyłącznie 300-400 zł – powinniśmy ustawić kampanie na maksymalnie tydzień. Zbyt mała inwestycja może zdecydowanie ograniczyć rezultaty.

Budżet kampanii i czas rozpoczęcia

Odpowiednio dopasuj materiał reklamowy i stwórz opis kampanii

Dodawane multimedia powinny być dostosowane do najnowszych standardów UX. Najlepiej zleć pracę grafikowi lub zrób to samodzielnie w dowolnym serwisie (np. Canva). Warto, żebyś w materiale reklamowym dodał zachęcający do działania przycisk CTA (ang. Call to Action) nakłaniający internautów do podjęcia konwersji, np.:

  • „Sprawdź teraz”,
  • „Kup ten produkt już dziś”,
  • „Wejdź na moją stronę internetową”.

W zależności od własnych preferencji możesz także utworzyć film.

Dopasowanie materiału reklamowego

Jeżeli chodzi o tekst kampanii – nie stawiaj na zbyt długie, angażujące czas użytkownika treści. Opisz dokładnie swoją kampanię, wykorzystując odpowiednie emotikony, dodaj Call to Action i na tym zakończ.

Skuteczne uruchomienie kampanii Facebook ADS – o czym warto pamiętać?

Aby reklama Facebook Ads była skuteczne, należy ją uruchomić na jak najwięcej kanałów.

Panel Kanały aktualności

W większości przypadków należy stworzyć jedną grafikę w minimum 3 rozmiarach. To pozwoli wyświetlać reklamy zarówno w aktualnościach, jak i relacjach i rolkach – nie tylko na Facebooku, ale również na Instagramie (Meta Ads).

Monitorowanie

Wiesz już jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads? W takim razie zacznij również monitorować zestawy danych zdarzeń zawierające konwersje.

Monitorowanie kampanii Facebook Ads

Dzięki odpowiedniej konfiguracji sprawdzisz zdarzenia w witrynie, aplikacji oraz zdarzenia offline. W tym celu skonfiguruj Pixel Facebooka.

Jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads? – podsumowanie

Aby skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads, należy krok po kroku przejść przez wszystkie etapy, które przedstawiliśmy w dzisiejszym artykule. Jeżeli natomiast kierujesz swoją kampanię międzynarodowo w opcji „Języki” dodaj własne tłumaczenia lub przetłumacz reklamę automatycznie – dzięki temu jeszcze skuteczniej dotrzesz do odbiorców, którzy posługują się innymi językami. Dziękujemy ja przeczytanie tego wpisu i życzymy powodzenia w uruchamianiu kampanii Facebook Ads!

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat skutecznego uruchomienia kampanii Facebook Ads?

#1 Jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads?

Jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads? Odpowiedź na to pytanie zależy od branży, w której działasz oraz Twoich założeń projektowych. Mocno uogólniając, powinieneś wybrać właściwy cel reklamowy, a następnie ustawić poprawnie jak najwięcej opcji dostępnych w Menedżerze Reklam.

#2 Jak wejść do Menedżera Reklam?

Aby wejść do Menedżera reklam, należy wpisać w pasek przeglądania następujący adres: www.facebook.com/adsmanager. Możemy też zrobić to bezpośrednio przez Facebooka – wchodząc na swój Fanpage.

#3 Ile kosztuje optymalizacja kampanii Facebook Ads przez agencję marketingową?

Kompleksowa optymalizacja kampanii Facebook Ads to koszt rzędu kilkuset złotych. Finalna kwota zależy również od złożenia Twojej reklamy oraz specyfiki branży, w której działasz. Cennik w Wedo jest ustalany indywidualnie. Zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

#4 Dlaczego warto reklamować się poprzez kampanie zasięgowe na Facebooku?

Kampanie zasięgowe na Facebooku pozwalają zbudować zaufanie wśród konsumentów, wykreować pozytywną więź pomiędzy potencjalnymi klientami a firmą i dodatkowo pozyskać wartościowych klientów charakteryzujących się dużym prawdopodobieństwem dokonania konwersji.

#5 Komu dedykujemy kampanie Facebook Ads?

Kampanie Facebook Ads są przeznaczone zarówno dla osób prowadzące małe, lokalne działalności gospodarcze, jak i właścicieli większych przedsiębiorstw ogólnopolskich oraz międzynarodowych.

Z tego artykułu dowiedziałeś się:

  • O czym warto pamiętać podczas uruchamiania kampanii Facebook Ads?
  • Jak skutecznie uruchomić kampanię Facebook Ads?
  • Jak wejść do Menedżera Reklam?
  • Ile kosztuje optymalizacja kampanii Facebook Ads przez agencję marketingową?
  • Dlaczego warto reklamować się poprzez kampanie zasięgowe na Facebooku?
  • Komu dedykujemy kampanie Facebook Ads?
4.7/5 - (29)