Jak pisać odpowiednie teksty SEO?


Każda branża rządzi się swoimi prawami, podobnie jest w kwestii e-commerce i innych biznesów internetowych. Wartościowe i przyciągające użytkownika treści są niezbędne, aby przyciągnąć większe zainteresowanie z ich strony, które może przynieść spore korzyści dla firmy. Dlatego też niezbędne jest odpowiednie zoptymalizowanie strony pod względem SEO, tak aby była ona jak najbardziej interesująca co w prosty sposób wygeneruje większy ruch na stronie i zwiększy zyski. Jak więc pisać dobre teksty przyjazne SEO?

Jak pisać ciekawe teksty SEO?jak pisać teksty seo

Pisanie tekstów na strony internetowe wydaje się czymś prostym, szczególnie w sytuacji, gdy doskonale znamy się na danej dziedzinie. Dobra wiedza to jednak nie wszystko. Należy odpowiednio zaciekawić i zainspirować czytelnika, przy jednoczesnym wpleceniu w tekst właściwych i wartościowych fraz kluczowych, dzięki którym nasza witryna zostanie zauważona przez wyszukiwarki internetowe. Wysokiej jakości teksty SEO pozwalają na zwiększenie ruchu na stronie poprzez większą ilość wyświetleń ze strony zainteresowanych użytkowników. 

Jakie są główne założenia dla publikowanych tekstów?

Głównym zadaniem tekstów SEO dla witryn jest zdobycie jak najwyższych pozycji w popularnych wyszukiwarkach internetowych, dzięki czemu użytkownicy szybciej odnajdą Twoją ofertę. Proces ten jest jednak czasochłonny i powolny, dlatego też warto uzbroić się w cierpliwość, zamiast czekać na szybkie rezultaty. Największym zainteresowaniem cieszą się teksty eksperckie, bardzo merytoryczne z właściwymi frazami kluczowymi oraz poprawnym formatowaniem. Tylko wtedy treści udostępniane na stronie będą atrakcyjny dla użytkownika, jak i również dla wyszukiwarek.

Jeśli poszukujesz dobrej inspiracji do tematu i zagadnień poruszanych w tekście, warto zastanowić się, co może potencjalnie zainteresować daną grupę docelową. W tym celu warto sprawdzić konkurencyjne treści wrzucane do sieci, czy też skorzystać ze stron tematycznych i zaznajomić się umieszczanymi tam artykułami. Warto jednak pamiętać o tym, że ich kopiowanie czy jakiekolwiek powielanie może przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Przede wszystkim tego typu prace mogą nosić znamiona plagiatu, a powtarzanie istniejących już tekstów może być mało odkrywcze dla wielu użytkowników sieci.

Najbardziej kluczową kwestią dla napisania wartościowego tekstu pod SEO jest ciekawy pomysł na dane treści i przystępna dla czytelnika forma. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego też nie ma w tym dziwnego, że użytkownicy poszukują tekstów dobrze sformatowanych, o widocznych nagłówkach i małych blokach tekstu. To wszystko sprawia, że treść jest prosta i przystępna. Czytelnicy cenią sobie merytoryczne i specjalistyczne teksty, po przeczytaniu których ich wiedza będzie zdecydowanie bogatsza. Zadbaj o tę kwestię ze szczególną uwagą. Tylko wtedy będą oni chętnie wchodzić na Twoją stronę.

Przed rozpoczęciem prac warto znaleźć dobrze dobrane frazy kluczowe, które cieszą się popularnością i pomogą nam znaleźć się w głównych wynikach wyszukiwania. Jeśli nie masz w tym doświadczenia to warto skorzystać z pomocy narzędzi takich jak między innymi Keyword Tool czy Answer the Public. Wybierz minimum dwa wyrażenia kluczowe, które pojawią się najczęściej w tekście, do których dopasujesz frazy poboczne o mniejszej popularności jednak nadal istotnych. 

Zgodnie z wybranymi przez Ciebie wyrażeniami odpowiednio je rozbuduj i połącz w taki sposób, aby były one wartościowe dla profilu Twojej firmy- np. połączone z ofertą, sprzedażą czy lokalizacją:

      • tanie wycieczki za granicę 
      • buty zimowe damskie,
      • naprawa laptopów Łódź

Dzięki temu użytkownicy w zdecydowanie prostszy sposób trafią na Twoją ofertę, wpisując te wyrażenia w wyszukiwarkę Google i znajdując w wynikach właśnie Twoją stronę.  

Jak właściwie umieścić frazy kluczowe w tekście?

Chcąc tworzyć atrakcyjne teksty SEO, należy wpleść frazy w dany tekst w taki sposób, aby wyglądały one naprawdę naturalnie i nienachalnie. Należy rozłożyć je równomiernie w treści oraz użyć ich odpowiednim natężeniem, czy też ze zmienionym szykiem, aby nie osiągnąć sztucznie brzmiącego tekstu. 

    Zapytaj o darmową, niezobowiązującą wycenę

    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Wedo Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Wybierz zachęcający tytuł artykułu, który przyciągnie użytkowników

    Chwytliwy tytuł i ciekawe wprowadzenie do tekstu często powodują zainteresowanie lub wręcz przeciwnie, powodują, że tekst nie jest dla użytkowników ciekawy. Dlatego też warto dopracować te kwestie w naszych treściach. Warto posiłkować się zachęcającymi zwrotami czy pytaniami. Musisz zaintrygować i zaciekawić użytkownika, aby przeczytał tekst. To prosty przepis na sukces.

    Teksty SEO to różnego rodzaju treści

    Podczas tworzenia tekstów SEO warto pamiętać o tym, że mogą być to dowolnie wybrane przez nas treści ciekawe dla naszej grupy docelowej lub wszystkich użytkowników. Są to więc fachowe artykuły branżowe, ciekawe opisy kategorii czy opis wykonywanych usług lub profilu działalności. Warto na wstępie zastanowić się, czy tekst ten ma być czysto techniczny, czy także marketingowy i sprzedażowy. Teksty eksperckie w formie specjalistycznych artykułów również mogą pełnić formy sprzedażowe przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej dozy wiedzy poszukiwanej przez użytkowników. Wystarczy odpowiednio włączyć w nie wzmiankę o danej marce lub zaprezentować jej ofertę. 

    Czy warto tworzyć teksty SEO?

    Wszystkie te kwestie mogą zdecydowanie pomóc w tworzeniu wartościowych i treści SEO friendly, bez których obecnie ciężko będzie osiągnąć zamierzony sukces. Warto więc poświęcić konieczną ilość czasu, aby wybrać wartościowe frazy i użyć ich podczas tworzenia ciekawych tekstów na stronę. To podstawa dobrze zaplanowanej strategii SEO dla każdej marki i branży, na której w zasadzie opiera się cały rynek. Obecnie w zasadzie wszyscy użytkownicy sieci wyszukują interesujące ich informacje za pośrednictwem wyszukiwarek typu Google, a pozycjonowanie stron internetowych to podstawa marketingu internetowego. 

    Autor: Jarosław Zuchora
    Dyrektor zarządzający w Wedo Sp. z o.o.. Z wykształcenia magister inżynier informatyki. Posiada prawie 20 letnie doświadczenie w marketingu internetowym i bezpośrednim. Wcześniej zawiązany z takimi firmami jak Eniro, ClearSense, Mediadress, gdzie zajmował managerskie stanowiska w działach marketingu i sprzedaży. W Wedo odpowiedzialny za rozwój biznesu oraz dział performance marketingu.

    4.9/5 - (14)