Dlaczego warto mieć stronę WWW?


Posiadasz własny biznes? A może pracodawca zlecił Ci stworzenie strony internetowej Twojej firmy, by zacząć ją reklamować w sieci? W każdym z tych przypadków przyda Ci się wiedza na temat tworzenia stron WWW! Pozwól mi przekonać Cię, dlaczego w dzisiejszych czasach jest to takie ważne.

Strona WWW a marketing i reputacja Twojej firmy

Dzisiejszy świat stopniowo przenosi się do rzeczywistości wirtualnej.  Prawie nikt nie czyta już ogłoszeń w drukowanej prasie, coraz mniej osób słucha radia, spada również oglądalność telewizji. Niemal wszyscy są natomiast online i to w coraz większym wymiarze czasu.

Dlatego skuteczna reklama w XXI wieku powinna być prowadzona przede wszystkim w sieci. Nic tak nie buduje popularności marki Twojej firmy jak własna strona WWW. Prowadząc własną witrynę, zyskujesz kilka wartościowych rzeczy:

  • Budujesz reputację Twojej firmy i poszerzasz swoje zasięgi – prowadząc np. sklep internetowy, na którym jest również specjalistyczny blog, tworzysz wizerunek Twojej firmy jako lidera w zakresie produktu, który sprzedaje lub usług, które oferuje.
  • Kreujesz społeczność fanów Twojej marki – kiedy tworzysz wartościowe treści i umiejętnie dbasz o zasięgi, prędzej czy później na Twojej stronę zaczną przybywać kolejni odwiedzający. Jeżeli dodatkowo będziesz wchodzić z nimi w interakcję i zachęcać ich do licznych wizyt w przyszłości – Twoja firma zyska stałą bazę potencjalnych klientów.
  • Zyskujesz dodatkowe źródło dochodu – gdy uda Ci się już sprawić, że wiele osób zacznie odwiedzać stronę Twojej firmy i będą robić to regularnie – możesz zdobyć dodatkowe źródło dochodu np. poprzez reklamy w Google Ads.

Wszystkie wyżej wymienione rzeczy przełożą się w przyszłości na wizerunek Twojej firmy. Dodatkowo z pewnością szybko odczujesz wzrost sprzedaży, a Twój biznes będzie się wyróżniał na tle konkurencji i zyskasz nowych klientów.

Jak stworzyć stronę WWW dla Twojej firmy?

Jeżeli nie wiesz zbyt wiele o tworzeniu i pozycjonowaniu stron internetowych, masz do wyboru dwie drogi:

  • Łatwiejszą i kosztowniejszą – czyli zlecenie stworzenia Twojej strony internetowej profesjonalnej firmie (rozwiązanie polecane dla większości firm, którym zależy na profesjonalnym wizerunku w sieci).
  • Trudniejszą i tańszą – czyli spróbowanie nauczyć się samodzielnie tworzyć i pozycjonować strony internetowe (rozwiązanie jedynie dla mniejszych firm).

Duża, nowoczesna firma powinna mieć swoją własną stronę WWW, stworzoną przez profesjonalistów. Dlatego rekomenduję zdecydowanie tę pierwszą drogę. Nie żałuj pieniędzy i zainwestuj w usługi fachowców, a gwarantuję, że poczyniona inwestycja zdecydowanie zwiększy dochody Twojego biznesu.

Dodatkowo musisz wiedzieć, że witryna Twojego biznes powinna być responsywna, czyli dostosowana do wyświetlania na różnego typu urządzeniach. Wedle najnowszych badań nawet 42% użytkowników sieci łączyło się z nią poprzez urządzenia mobilne.

Pamiętaj również, by upewnić się, że strona Twojej firmy będzie obsługiwała różne rodzaje płatności. Są to np. e-przelewy (PayU, dotpay), tradycyjne przelewy bankowe, płatności kartą, BLIKiem czy poprzez PayPal. Nie chcesz przecież sytuacji, kiedy potencjalny klient zrezygnuje z zakupu produktu lub usług, ponieważ nie znajdzie dogodnego dla siebie sposobu płatności.

Podsumowanie

Po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, że w XXI wieku strona WWW jest niezbędna, by Twoja firma miała szansę zaistnieć online. Gdy witryna będzie już gotowa, warto żebyś zapoznał się lepiej z tematem SEO i pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Jest to jednak na tyle obszerny temat, że zasługuje na osobny artykuł. Tymczasem postawiłeś właśnie pierwszy krok na drodze skutecznego reklamowania Twojego biznesu w sieci – zapraszam Cię do pójścia nieco dalej i sprawdzenia kolejnych wpisów na blogu!

Autor: Jarosław Zuchora
Dyrektor zarządzający w Wedo Sp. z o.o.. Z wykształcenia magister inżynier informatyki. Posiada prawie 20 letnie doświadczenie w marketingu internetowym i bezpośrednim. Wcześniej zawiązany z takimi firmami jak Eniro, ClearSense, Mediadress, gdzie zajmował managerskie stanowiska w działach marketingu i sprzedaży. W Wedo odpowiedzialny za rozwój biznesu oraz dział performance marketingu.

4.9/5 - (9)