Display Google Ads – czym jest reklama banerowa Google?

Display Google Ads – czym jest reklama banerowa Google?

Stronę internetową można wypromować na wiele sposobów, przykładowo za pomocą reklam banerowych w sieci Google. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do określonej grupy docelowej, którą z pewnością zainteresuje dany komunikat reklamowy. Czy rzeczywiście warto zdecydować się na takie rozwiązanie? Czym jest usługa Google/Display Google Ads?

Reklama banerowa Google – co to jest?google display ads

Reklama banerowa Google, inaczej graficzna, jest wyświetlana w sieci Google Display Network. Daje ona możliwość promowania firmy za pomocą banerów, które są pokazywane użytkownikom w różnych miejscach. Pojawiają się m.in. w serwisach informacyjnych, na blogach i stronach należących do sieci reklamowej Google, a także podczas przeglądania poczty Gmail i na portalu YouTube. Istotne jest to, że reklamy banerowe docierają do osób, które mogą się nimi zainteresować. Pozwala na to targetowanie, czyli selekcję konsumentów w celu określenia docelowej grupy odbiorców.

Aby banery Google okazały się skuteczne, muszą zawierać kilka elementów, m.in.: logo firmy, nagłówki, informację o cenach czy promocjach, a także CTA (call to action, czyli wezwanie do działania, np. „zamów już teraz”). Warto zadbać również o to, aby reklama banerowa Google nawiązywała do strony docelowej, a więc odwzorowywała jej wygląd i podstawowy komunikat.

Rodzaje reklam banerowych

W sieci Google Display Network możliwe jest wyświetlanie różnego rodzaju reklam banerowych. Każdy reklamodawca samodzielnie decyduje o tym, jak będzie wyglądał baner. Dostępne możliwości to m.in.:

  • Reklama graficzna – standardowy baner, który tworzy się przy użyciu gotowych plików graficznych lub półautomatycznie w systemie kampanii (na podstawie tego, jak wygląda landing page strony docelowej).
  • Reklama elastyczna – może być wyświetlana w różnych formatach, zależnie od dostępnego w danym momencie miejsca. Z tego względu użytkownicy widzą ją jako reklamę graficzną, tekstową lub natywną.
  • Reklama dynamiczna – na banerze pokazywane są te produkty czy oferty, które już wcześniej użytkownicy oglądali na stronie internetowej reklamodawcy.
  • Reklamy aplikacji – wyświetlają się na ekranach urządzeń mobilnych. Ich celem jest zachęcenie do zainstalowania aplikacji, dlatego optymalizuje się je pod kątem zwiększenia liczby pobrań. Reklamy mogą pojawić się nie tylko w Google Play, ale i innych miejscach, np. w serwisie YouTube.

Display Google Ads – jak dopasować odbiorców banerów?

To, gdzie wyświetli się reklama banerowa Google, uzależnione jest od różnych czynników, ale jednym z istotniejszych jest targetowanie. Selekcji odbiorców banerów można dokonać na kilka sposobów, poprzez kierowanie:

  • Kontekstowe – miejsca w sieci reklamowej są automatycznie dopasowywane przez Google na podstawie tematyki stron lub słów kluczowych. Algorytmy reklamowe analizują zawartość witryn należących do sieci Google Display Network i dobierają miejsca, gdzie dany baner będzie pasować.
  • Na dane demograficzne – istnieje możliwość targetowania grupy docelowej na podstawie wskazanych danych demograficznych, takich jak: wiek, płeć czy status rodzicielski. Pozwala to na zawężenie grupy docelowej do osób, które rzeczywiście zainteresowałyby się ofertą firmy.
  • Na lokalizację i język – w tym przypadku możliwe jest wskazanie konkretnego języka przeglądarki, a także lokalizacji odbiorców reklamy poprzez określenie miasta, województwa czy państwa.
  • Na odbiorców – banery wyświetlane są wybranym osobom odwiedzającym sieć Google Display Network. Są to użytkownicy, którzy wcześniej trafili na reklamowaną witrynę. Takie targetowanie pozwala na remarketing, czyli powtórzenie przekazu marketingowego.
  • Na miejsce docelowereklamodawca samodzielnie wskazuje konkretne miejsca, w których będzie wyświetlana reklama banerowa Google. Mogą to być strony www, aplikacje, filmy lub blogi.
  • Na urządzenia – poprzez takie targetowanie wskazuje się, na jakich urządzeniach będą pokazywane banery: desktopowych czy mobilnych. Możliwe jest także określenie, które systemy operacyjne lub nawet konkretne sprzęty (marki) są najistotniejsze.

Aby jak najlepiej spersonalizować banery Google i dostosować je do odbiorców, najlepiej zdecydować się na połączenie różnych metod targetowania.

Dlaczego warto wybrać reklamy banerowe Google?

Za sprawą reklam banerowych Google możliwe jest nie tylko przyciągnięcie na stronę nowych klientów, ale i zwiększenie rozpoznawalności firmy. Tego typu banery, jeśli są wykonane profesjonalnie, wyróżnia atrakcyjny przekaz wizualny, a to oznacza, że przyciągają uwagę użytkowników. Display Google Ads to usługa pozwalająca na zyskanie rozgłosu. Reklamy banerowe, ze względu na swoją formę, oddziałują na dużą skalę i trafiają do ściśle określonych użytkowników. Co ważne, to reklamodawca wybiera, w jakim modelu będzie rozliczana jego kampania (CPC – płatność za kliknięcie lub CPM – płatność za 1000 wyświetleń reklamy). W tym przypadku oba rozwiązania są korzystne, dlatego reklama banerowa Google to duży zasięg połączony ze stosunkowo niskim kosztem